Prin transferarea clasei a IX-a la gimnaziu se propune reducerea abandonului scolar prematur. Astfel, potrivit ministrului Educatiei, chiar daca s-ar renunta la studii dupa finalizarea gimnaziului, elevii respectivi ar avea varsta necesara intrarii in campul muncii.
Ideea mutarii clasei a IX-a la gimnaziu a mai fost propusa si respinsa in 2010.
Ministrul Adrian Curaj isi propune sa o reia acum, deoarece ar ajuta copiii de la tara, care nu isi permit sa mai continue studiile dupa clasa a VIII-a.
"Copilul termina clasa a VIII-a in zona rurala, langa parinti, dar trebuie sa mearga la liceu si familia nu are resurse. Aproape 25% din acesti copii renunta si ii pierzi aproape definitiv. Clasa a IX-a sa ramana acolo, in comunitatea lui. Cand termina clasa a IX-a, copilul are varsta potrivita sa semneze un contract de ucenicie, reuseste sa mearga intr-un sistem dual cu sens", explica ministrul Educatiei.
Masura este rediscutata, tinand cont ca abandonul scolar dupa finalizarea gimnaziului a ajuns la 25%, ceea ce inseamna ca, anual, 50.000 de copii aleg sa renunte la scoala si sa ramana doar cu opt clase. Acestia pierd sansa la dezvoltare personala si profesionala, tinand cont ca au sanse extrem de scazute sa isi gaseasca un loc de munca cu calificare.
Trecerea clasei a IX-a la gimnaziu este o propunere care face parte din proiectul legislativ al noii legi a Educatiei Nationale, care se va aplica din 2016. Modificarile vor fi facute publice si dezbatute la nivel national din martie 2016.
Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau
Livia Savu 30 Mar. 2016 06:06:39
de acord cu dvs!!!ar fi extreme de util sa se schimbe optica dinspre professor catre elev!!!
de fapt scoala a fost inventata ptr el,nu sa se dea mari unii si altii cu cate titluri au,dar de fapt NU STIU SA ASCULTE,SI AU PIERDUT DEFINITIV INTELESUL CUVANTULUI DASCAL!!!!!!
Grivei 03 Feb. 2016 08:37:28
Avem acest procent halucinant al abandonului scolar, pentru ca scoala, in loc sa fie o placere pentru copii, a devenit un chin. Sistemul de invatamant este constuit in jurul profesorului si strict in beneficiul acestuia, nicidecum al elevului. Titularizarea a facut ca in sistemul de invatamant sa-si duca veacul tot felul de indivizi care nu au nici o legatura cu meseria de profesor.