Situatiile speciale, prevazute la Art.54 alin (1) din Anexa nr.1 la OMECTS nr. 4802/2010 - Metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012, valabila si pentru anul 2023-2024, sunt urmatoarele:
- Situatii medicale speciale;
- Schimburi de elevi;
- Redistribuirea candidatilor gemeni;
- Distribuirea sau redistribuirea pe locurile ramase libere, pentru apropiere de domiciliu;
- Corectarea unor erori de transcriere gresita in baza de date computerizata a optiunilor exprimate de elevi (erori produse de operatorii de sistem).
Pentru rezolvarea situatiilor speciale, candidatii gemeni/tripleti pot fi distribuiti de catre comisia de admitere judeteana in clasa celui cu media mai mare sau invers, fara raportare la media ultimului admis la specializarea pentru care se solicita redistribuirea, la cererea parintelui/tutorelui/reprezentantului legal al elevului.
Criterii pentru etapa de situatii speciale la admiterea la liceu 2023
Situatiile speciale se rezolva respectandu-se, in toate cazurile, criteriul referitor la media de admitere (media de admitere a candidatului este mai mare sau egala cu media de admitere a ultimului admis prin repartizare computerizata la profilul, specializarea, clasa de la liceul/colegiul respectiv, fara a lua in considerare locurile suplimentare special acordate pentru candidatii de etnie rroma si pentru CES) si numarul maxim de 30 de elevi pe clasa.
Comisia de admitere judeteana rezolva situatiile speciale aparute dupa repartizarea computerizata din prima etapa de admitere in urmatoarea ordine:
1. redistribuirea candidatilor gemeni
2. corectarea unor erori de transcriere gresita in baza de date computerizata a optiunilor exprimate de elevi (erori produse de operatorii de sistem)
3. situatii medicale speciale
4. distribuire sau redistribuire pe locuri ramase libere, pentru apropiere de domiciliu
5. schimb intre elevi (elevii trebuie sa aiba aceasi medie de admitere).
Depunerea dosarelor de inscriere la unitatile de invatamant de catre candidatii care au primit rezolutie favorabila in etapa de rezolvare a situatiilor speciale se face in perioada 28-31 iulie 2023.
Situatii speciale la admiterea la liceu 2023, acte necesare
Solicitarile pentru rezolvarea situatiilor speciale se depun la Comisia Judeteana de Admitere in zilele de 26 si 27 iulie 2023, insotite de urmatoarele documente.
» Pentru situatiile medicale speciale, cererea va fi insotita de urmatoarele documente
* certificat eliberat de Directia de Sanatate Publica;
* copie certificat de nastere/copie carte de identitate a elevului/elevei;
* copie adeverinta cu media de admitere;
* copie dupa anexa la fisa de inscriere (pentru elevii care au sustinut /echivalat probele de aptitudini si elevii care au sustinut /echivalat probele de verificare a cunostintelor de limba moderna).
» Pentru schimburi de elevi, cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
* copie certificat de nastere/copie carte de identitate a elevului /elevei;
* copie adeverinta cu media de admitere;
* copie dupa anexa la fisa de inscriere(pentru elevii care au sustinu /echivalat probele de aptitudini si elevii care au sustinut/echivalat probele de verificare a cunostintelor de limba moderna).
» Pentru redistribuirea candidatilor gemeni, cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
* copie certificat de nastere/copie carte de identitate pentru elevi/eleve;
* copie adeverinta cu media de admitere;
* copie dupa anexa la fisa de inscriere (pentru elevii care au sustinut /echivalat probele de aptitudini si elevii care au sustinut/echivalat probele de verificare a cunostintelor de limba moderna).
» Pentru distribuirea sau redistribuirea pe locurile ramase libere, pentru apropiere de domiciliu, cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
* copie certificat de nastere/copie carte de identitate a elevului/elevei;
* copie adeverinta cu media de admitere;
* copie dupa anexa la fisa de inscriere (pentru elevii care au sustinut /echivalat probele de aptitudini si elevii care au sustinut /echivalat probele de verificare a cunostintelor de limba moderna).
» Pentru corectarea unor erori de transcriere gresita in baza de date computerizata a optiunilor exprimate de elevi (erori produse de operatori de sistem), cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
* copie certificat de nastere/copie carte de identitate a elevului/elevei;
* copie adeverinta cu media de admitere,;
* copie dupa anexa la fisa de inscriere (pentru elevii care au sustinut /echivalat probele de aptitudini si elevii care au sustinut /echivalat probele de verificare a cunostintelor de limba moderna).
Candidatii care au fost repartizati computerizat, dar nu si-au depus dosarele de inscriere in termen si candidatii care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizata, dar, din diferite motive, nu au fost repartizati computerizat, precum si absolventii clasei a VIII-a care nu au sustinut Evaluarea Nationala, se repartizeaza in a doua etapa de admitere in invatamantul liceal, conform procedurii elaborata de comisia judeteana de admitere.
Admiterea la liceu pentru absolventii care au studiat in strainatate si nu au participat la Evaluarea Nationala
In conformitate cu Art.66 alin (1) din Anexa nr.1 la OMECTS nr. 4802/2010 - Metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012, valabila si pentru anul 2023-2024, in perioada de rezolvare a situatiilor speciale aparute dupa repartizarea computerizata, comisia de admitere judeteana analizeaza si cazurile speciale ale absolventilor invatamantului gimnazial care au studiat in strainatate si, din aceasta cauza nu au participat la Evaluarea Nationala.
Inscrierea la liceu a absolventilor care au finalizat ultimul an al invatamantului gimnazial si nu au participat la Evaluarea Nationala se va realiza dupa recunoasterea (echivalarea) studiilor, respectand urmatoarele criterii:
1. Pe baza mediei generale, calculata pentru clasele absolvite in Romania
2. Media/calificativul obtinut
Foarte bine — 9-10
Bine — 7-8,99
Suficient — 5-6,99
Insuficient — 1-4,99
3. Rezultate scolare
4. Optiunile candidatului
Criterii de departajare:
- Nota la disciplina limba romana
- Nota la disciplina matematica
- Frati, surori care studiaza in unitatea de invatamant solicitata
- Ani studiati in Romania
Candidatul, prin parinte/tutore/reprezentant legal institut, depune la Comisia Judeteana de Admitere urmatoarele documente:
- Cerere de inscriere;
- Copie certificat de nastere/copie a cartii de identitate a elevului/elevei;
- Copie a atestatului pentru echivalarea studiilor, eliberat de ISJ.
- Copie a foii matricole pentru anii de studiu parcursi in Romania (dupa caz)
- Copie a documentelor de unde reiese media/calificativul obtinut.
Cererea, insotita de documentele specifice fiecarei dintre situatiile speciale prezentate mai sus, va fi depusa/transmisa Comisiei Judetene de Admitere conform unui calendar specific (consultati site-ul inspectoratului scolar de care apartineti)
Documentele transmise online vor fi insotite de o declaratie pe propria raspundere a parintelui/ reprezentantului legal.