Vezi AICI subiectele primite de elevi la testarea de Limba si Comunicare la Evaluarea Nationala 2022 la clasa a VI-a.
Testele elaborate pentru Evaluarea nationala la clasa a VI-a sunt structurate astfel:
a) primul test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Limba si comunicare”;
b) al doilea test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Matematica si Stiinte ale naturii”.
Desfasurarea examenului de Evaluare Nationala la clasa VI-a
Potrivit
Metodologiei publicate de Ministerul Educatiei, elevii care sustin Evaluarea Nationala dau testul in prezenta Administratorul de test care, cu sprijinul asistentului, pregateste evaluarea urmarind asezarea obisnuita a elevilor in banci, in sala lor de clasa. Inainte de inceperea testului, administratorul de test face instructajul elevilor cu privire la proceduri si la importanta acestei evaluari.
Important! Administratorul testului are responsabilitatea monitorizarii testarii in clasa in care a fost repartizat si asigura respectarea ordinii si a linistii in sala de clasa. Din momentul predarii subiectelor nu se va mai permite niciunui elev sa intre in clasa.
Corectarea lucrarilor se face in cadrul unitatii de invatamant, de catre cadrele didactice din respectiva unitate. In cazul in care nu sunt suficiente cadre didactice in scoala, presedintele Comisiei de organizare si de administrare a EN din unitatea de invatamant solicita comisiei judetene/a municipiului Bucuresti nominalizarea unor cadre didactice din alte unitati de invatamant.
La finalul evaluarilor, invatatorul clasei intocmeste un raport la nivelul clasei, in care sunt trecute toate codurile obtinute la fiecare intrebare cu toate explicatiile necesare acordarii respectivului cod.
Acest raport este prezentat la nivelul clasei, pentru ca mai apoi sa fie inclus intr-un raport realizat la nivel de scoala.