Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Administreaza preferintele
Preferintele tale
Cookie-uri functionale
Cookie-uri de analiza
Cookie-uri pentru publicitate
Cookie-uri? Probabil ai mai auzit de ele. Sunt mici fisiere text care permit salvarea setarilor si preferintelor tale atunci cand intri pe un site.
Le folosim pentru imbuntatirea experientei online si personalizarea continutului pe care ti-l oferim zi de zi. O parte dintre ele sunt obligatorii, cum sunt cele necesare, care ajuta la buna functionare a site-ului. In sectiunea dedicata din acest mesaj, poti selecta cookie-urile pe care le accepti.
Nu uita ca pe portalinvatamant.ro un cookie te ajuta:
sa primesti recomandarile si ofertele potrivite
sa afli cand scade pretul la produsele tale Favorite
sa ai o buna experienta de navigare si cumparare online.
Dezactivarea anumitor cookie-uri va influența experiența dvs. pe site-ul nostru și serviciile noastre.
Cookie-uri functionalenecesare
Sunt toate esentiale pentru functionarea site-ului si trebuie sa ramana active in sistemul nostru.
Ele sunt create pentru a raspunde actiunilor tale. Datorita acestor cookie-uri:
ai acces la toate sectiunile site-ului si poti intra in contul tau
alegi setarile de confidentialitate
plasezi comenzile simplu si in siguranta.
Cookie-uri de analiza
inactiveactive
Sunt cookie-uri anonime prin care analizam date despre pagini vizualizate, traseul si actiunile utilizatorilor in site.
Datorita acestor cookie-uri putem evalua rezultatele de trafic online si oferi o experienta mai buna celor care acceseaza portalinvatamant.ro. De asemenea, putem afla ce rata de deschidere au emailurile trimise catre abonati si ce recomandari de produse i-ar ajuta. Cu ajutorul acestor tehnologii:
colectam informatii anonime despre cele mai vizitate zone
analizam interactiunea utilizatorilor cu site-ul si incercam s-o imbunatatim
urmarim succesul emailurilor trimise abonatilor.
Cookie-uri pentru publicitate
inactiveactive
Aceste cookie-uri sunt utile in scopul afisarii bannerelor cu cele mai bune promotii, dar mai ales in adaptarea si personalizarea continutului.
Prin intermediul lor, putem masura eficienta campaniilor publicitare si analiza daca mesajele au ajuns la publicul tinta pentru a reveni cu recomandari si sugestii de cumparare. Cu ajutorul acestor cookie-uri:
afli rapid despre promotiile si produsele relevante pentru tine
beneficiezi de recomandari personalizate pe site, email sau retele de socializare
conturam un profil al preferintelor tale pentru a-ti oferi continut de calitate.
Planul national de combatere a violentei scolare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 881 bis/2.IX.2024. Scopul acestui plan national este "asigurarea unui mediu sigur, primitor si de sustinere pentru toti membrii comunitatii scolare (anteprescolari/prescolari/ elevi, personalul scolii si parinti) la nivelul unitatilor de invatamant, prin implementarea unui sistem complex si unitar
World Vision Romania propune dezvoltarea unei platforme online unde copiii si parintii sa poata reclama un caz de abuz in scoala, iar dupa ce o reclamatie este inregistrata in platforma, sa existe un protocol de interventie si solutionare a problemei semnalizate.
Reprezentantii organizatiei atrag atentia, intr-un comunicat, ca Planul national de combatere a abuzului in scoli, anuntat de Guvern
Ministerul Educatiei a lansat in consultare publica un proiect de hotarare de Guvern care prevede ca sesizarile referitoare la fapte de hartuire si agresiune sexuala in mediul de invatamant sa poata fi depuse si anonim pentru a fi analizate si solutionate, in masura in care contin indicii referitoare la faptele de hartuire pe criteriul de sex sau moral.
Potrivit proiectului de hotarare, desi au
Noul Regulament de organizare si functionare a scolilor (ROFUIP) a fost publicat in Monitorul Oficial. Documentul, care intra in vigoare de la 1 septembrie 2024, vine cu mai multe modificari menite sa imbunatateasca comunicarea dintre scoala si beneficiarii directi si indirecti, cu reguli stricte privind posibilitatea desfasurarii cursurilor in format online sau hibrid si cu masuri care
Statutul Elevului 2024 a fost publicat in Monitorul Oficial si vine cu mai multe completari la capitolul "Sanctionarea elevilor", astfel incat noul document sa fie pus in acord cu prevederile Legii invatamantului preuniversitar nr. 198/2023.
Conform documentului, sanctiunile ce pot fi aplicate elevilor sunt urmatoarele: observatia individuala, mustrare scrisa, retragerea temporara sau pe
Statutul Elevului 2024 a fost publicat in Monitorul Oficial si intra in vigoare incepand cu 1 septembrie 2024. Noul statut a suferit modificari importante comparativ cu versiunea anterioara, in special in legatura cu drepturile, indatoririle si sanctiunile elevilor, astfel incat sa fie in acord cu Legea invatamantului preuniversitar nr.198/2023.
Iata cateva dintre prevederile din Statutul
Ministrul Educatiei a declarat, in debutul sedintei de Guvern de joi, ca exista discutii la nivel interinstitutional cu privire la un demers legislativ "astfel incat orice sesizare sa intre rapid in circuitul de analiza, indiferent de forma sa anonima sau ne-anonima".
Ligia Deca a spus, intr-o interventie legata de „marturiile victimelor faptelor din cadrul universitar”, ca
Proiectul de Metodologie pentru elaborarea si actualizarea calificarilor profesionale a fost pus in consultare de Ministerul Educatiei. Documentul stabileste care sunt standardele de calificare, ocupationale si de pregatire profesionala, in ce consta procesul de elaborare a calificarii si ce presupune calificarea prin competente.
Metodologia pentru elaborarea si actualizarea calificarilor
Proiectul noului Regulament de organizare si functionare a Comisiei Nationale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) a fost pus in consultare publica de Ministerul Educatiei. Potrivit documentului, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a noului regulament, CNATDCU va propune spre aprobare ministrului educatiei Ghidul national privind redactarea
Metodologia de recunoastere si echivalare a actelor de studii de nivel preuniversitar obtinute in strainatate si la organizatiile furnizoare de educatie care scolarizeaza in baza unui curriculum al altui stat, pe teritoriul Romaniei, activitati de invatamant preuniversitar, a fost publicata in Monitorul Oficial.
Documentul stabileste conditiile si criteriile de recunoastere a documentelor
Ministerul Educatiei a modificat Metodologia de acordare a creditelor transferabile in invatarea pe tot parcursul vietii si a scazut la 12 numarul minim necesar de ore didactice pentru un credit ECTS in educatia si formarea profesionala. Modificarile au fost publicate in Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, un an universitar, corespunzator pentru minimum 60 credite ECTS, cuprinde in total
Elevii care deranjeaza ora vor fi trimisi intr-o alta sala a unitatii de invatamant, sub supravegherea unui cadru didactic, unde vor citi si vor rezolva fise de lucru, se arata in proiectul privind Statutul Elevului, pus in consultare publica.
Desi in presa a fost preluata sintagma de "sala de detentie", Ministerul Educatiei transmite, intr-un comunicat, ca aceasta "nu se
Absolventii de liceu pot obtine ajutor de somaj timp de 6 luni daca nu reusesc sa-si gaseasca un loc de munca in cel mult 60 de zile de la finalizarea studiilor, indiferent daca au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, reaminteste Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, intr-un comunicat.
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca le transmite absolventilor de invatamant
Elevii care obtin rezultate slabe la evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a trebuie sa fie redirectionati catre sistemul de invatare remediala, in scopul corectarii deficientelor observate. Asta prevede o propunere legislativa pentru modificarea si completarea Legii invatamantului preuniversitar nr.198/2023, aflata in dezbatere la Senat.
Initiatorii proiectului legislativ
Cititorii site-ului au evaluat articolele din sectiunea "Modificarile Legii Educatiei in 2025" cu 4.26 / 5
din 27376 evaluari