Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Noi criterii de acreditare si evaluare a scolilor doctorale

de portalInvatamant.ro la 03 Ian. 2017
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Noi criterii de acreditare si evaluare a scolilor doctorale03Ian.2017

Criteriile de acreditare pentru scolile care "scot" doctori pe banda rulanta au fost modificate. Ministerul Educatiei tocmai ce a anuntat ca va schimba felul in care sunt evaluate scolile doctorale folosind o grila structurata pe nivele diferentiate: nivelul stiintific de varf, nivelul stiintific ridicat, nivelul stiintific bun, nivelul stiintific modest si non-valoare stiintifica. Ce se schimba de fapt conform noii legi? Cititi detaliat mai jos.

Printre criteriile din Metodologia aprobata de Ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, privind acreditarea si evaluarea scolilor doctorale din Romania, se numara calitatea tezelor de doctorat sustinute in ultimii cinci ani,  articolele publicate de doctoranzi in reviste de prestigiu, prevenirea plagiatului sau rezultatele cercetarii stiintifice.
 
Calitatea tezelor de doctorat devine un criteriu primordial in evaluarea scolilor doctorale din Romania. Acestea vor fi evaluate conform unei grile structurate pe cinci niveluri: nivel stiintific de varf, nivel stiintific ridicat, nivel stiintific bun, nivel stiintific modest si non-valoare stiintifica.
 
Un alt criteriu de performanta in evaluarea scolilor doctorale va fi adus de articolele publicate de studentii doctoranzi in publicatii de prestigiu, relevante unui anumit domeniu de cercetare.
 
Prevenirea plagiatelor devine un criteriu important de evaluare. Potrivit Ministerului Educatiei, scolile doctorale trebuie sa demonstreze aplicarea prevederilor codului de etica si deontologie profesionala al institutiei si promovarea consecventa de masuri pentru prevenirea, identificarea si combaterea unor eventuale fraude academice, in special a plagiatului

De asemenea, agentiile din strainatate, inregistrate in Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (EQAR) vor putea evalua scolile doctoarle din Romania.
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!