Proiect de lege adoptat tacit: elevii NU mai sustin Evaluarea Nationala si Bacul in timpul starii de urgenta sau de alerta. Notele se echivaleaza cu mediile V-VIII si IX-XII

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Proiect de lege adoptat tacit: elevii NU mai sustin Evaluarea Nationala si Bacul in timpul starii de urgenta sau de alerta. Notele se echivaleaza cu mediile V-VIII si IX-XII
28 Iul. 2020
Urmareste-ne pe Google News

Camera Deputatilor a adoptat tacit un proiect de lege care prevede ca elevii NU vor mai sustine examenele nationale daca in Romania este declarata stare de urgenta sau de alerta. Media la Evaluarea Nationala si BAC se echivaleaza cu mediile V-VIII, respectiv IX-XII, prevede proiectul de lege.

Pregatire pentru BACALAUREATUL DE TOAMNA 2020 - Portal Invatamant va recomanda CULEGERI de top, cu 35% REDUCERE ...click aici pentru detalii si comenzi >>

Astfel, in proiect se arata ca, daca examenul de Bacalaureat si Evaluare Nationala au loc in timpul starii de urgenta/alerta, ar putea fi echivalate notele din cadrul claselor V-VIII. 
 
"Prin exceptie, in cazuri justificate reprezentate de declansarea starii de urgenta, starii de alerta, precum si de consecintele/efectele generate de acestea asupra sistemului de invatamant pe termen scurt, mediu si lung, Ministerul Educatiei si Cercetarii poate inlocui probele expres stipulate prin echivalarea cu mediile obtinute si rezultate din promovarea claselor V - VIII pentru fiecare candidat sau cu orice forma care sa aiba la baza calculul mediilor rezultate din promovarea claselor V - VIII, pentru fiecare candidat, ori sa aiba la baza calculul mediilor obtinute la disciplinele specifice pentru care sunt stabilite probe (...), prin aplicarea unei metodologii elaborate la nivelul Ministerului Educatiei si Cercetarii", prevede in ceea ce priveste Evaluarea nationala proiectul initiat de deputatul PMP Petru Movila, scrie Agerpres.  

Aceleasi masuri si la BAC
 
Proiectul care modifica si completeaza Legea educatiei nationale prevede aceleasi masuri si in cazul examenului de Bacalaureat.
 
"Prin exceptie, in cazuri justificate reprezentate de declansarea starii de urgenta, starii de alerta, precum si de consecintele/efectele generate de acestea supra sistemului de invatamant pe termen scurt, mediu si lung, Ministerul Educatiei si Cercetarii poate inlocui probele expres stipulate prin echivalarea cu mediile obtinute si rezultate din promovarea claselor IX - XII pentru fiecare candidat sau cu orice forma care sa aiba la baza calculul mediilor rezultate din promovarea claselor IX - XII, pentru fiecare candidat, ori sa aiba la baza calculul mediilor obtinute la disciplinele specifice pentru care sunt stabilite probe (...), prin aplicarea unei metodologii elaborate la nivelul Ministerului Educatiei si Cercetarii", stipuleaza initiativa legislativa.
 
Camera Deputatilor este primul for sesizat cu acest proiect, Senatul avand decizia finala. Initial termenul de adoptare tacita era stabilit pentru 3 septembrie, insa acesta a fost modificat pentru 3 iulie. Comisia de specialitate a Camerei intocmise un raport de respingere pentru acest proiect. 

Anul acesta elevii au sustinut Evaluarea Nationala si Bacalaureatul, cu respectarea conditiilor impuse de pandemia de coronavirus. Cei care au avut temperatura corporala mai mare de 37,3 grade Celsius nu au fost lasati sa intre in examen, iar ceilalti au purtat masca tot timpul in care au stat in scoala.

Pregatire pentru BACALAUREATUL DE TOAMNA 2020 - Portal Invatamant va recomanda CULEGERI de top, cu 35% REDUCERE ...click aici pentru detalii si comenzi >>
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Evaluarile, mediile si testele – nu dispar, se inaspresc!

Clasele a II-a, a IV-a, a VI-a si a VIII-a aduc provocari tot mai mari.

-> Culegerile de teste la Romana si Matematica sunt concepute special pentru sprijinul copiilor
-> Explicatii clare, exercitii variate, 100% conforme cu programa scolara

Trebuie sa-i ajutam! Acum este momentul!


Vezi AICI culegerile recomandate pentru fiecare nivel

Laura Galescu

Cu o experienta de peste 7 ani in presa, Laura Galescu s-a alaturat redactiei Portal Invatamant in anul 2017. Aduce zilnic in atentia dumneavoastra stiri si articole utile, atat pentru parintii elevilor, cat si pentru cadrele didactice.

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Raport GRATUIT pentru parinti
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Explicatii clare, pas cu pas
Primesti raportul pe email si noutati utile despre educatia copilului tau.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x
Lasa un raspuns

Comentarii (12 comentarii)
Adauga comentariul tau
Bodi Sinescu
09 Aug. 2020

Buna ziua,apreciem initiativa legislativa si votul dat de Camera Deputatilor,tacit,in privinta echivalarii bac in situatie de coronavirus etc.Jos camerele de luat vederi,nu am fost hoti.
Cred ca bacul din aceasta toamna sa fie echivalat celor inscrisi ,pentru ca sunt mii de cazuri de corona virus.!Succes la Senat!

Nu Conteaz?
31 Iul. 2020

Cei care apun ca nu e corect fata de cei de anul asta, nu se gandesc ca cei care au dat bacul acum nu au fost 3 luni la ?coala, la noi e posibil sa stam anc? un semestru acas?. Nu ma an?elege?i gre?it, eu vreau sa dau bacul ?i sa simt satisfac?ia propriei reu?ite, dar dac? sunt ?inuta acas?, sunt cat de cat de acord cu asta. Am pierdut mult? materie, iar cea de.a 12.a ami era necesar? in mare parte. ?coala online a fost acolo doar sa fie, la matematica nu am f?cut nici m?car ore cu profesorul, ne d?dea sa copiem teoria ?i Exerci?iile scrise de el, fiind vorba de un profesor foarte bun la clasa, dar in online a l?sat mult de dorit. Stau un am ?colar acas? ?i ave?i preten?ii de bac, eu dac? nu merg la ?coala, nu dau bacul. Dac? merg la ?coala, m?car anul asta, e perfect. Am fost un elev care a anv??at mereu ?i a avut note bune. Nu veni?i sa ami lua?i eforturile de sub nas. Ca eu am stat acas?, am avut grija de sora mea de 3 ani, p?rin?ii fiind la lucru. F?ceam ore cand puteam, pentru ca aveam obliga?ii ?i treaba. ?coala online e cea mai mare abureala posibila. M?car sa ii l?sa?i pe cei in ani terminali sa mearg? la ?coala. Sau m?car sa fac? doar materiile de bac la ?coala. Ne strica?i viitorul.

Ela
29 Iul. 2020

...ultimul tren pentru cei care au trecut ca gasca prin apa, chinuindu se sa treaca clasa.....
Uite asa le face acest minister cadou o diploma de BAC tuturor acelora care nu au fost in stare sa il ia an anii anteriori! Pe ei ce pandemie i a ampiedicat s? ia BAC ul pana in prezent?

Dan Cristina- REPOSTARE- Unele Diacritice Neaccept
29 Iul. 2020

NU, este incorect, este o prostie metoda aceasta, mai ales an cazul alegerii primei variante, cea cu media generala. Ganditi-va ca omorati visele unei antregi generatii. Notele se dau pe FAVORITISME, nu pe ceea ce stie elevul cu adevarat, an plus nivelul elevilor/profesorilor difera f mult de la un liceu la altul.
Cum adica sa nu se poata da EN/BAC-ul? V-ati uitat ce se intampla cu tinerii an vacanta? Cine ai tine departe unii de altii? Copiii mei sunt an tabara la mare, stiu ce vorbesc. Deci la plaja/cluburi/camere nu exista pt ei distantare sociala, an schimb cand e vorba de scoala , de viitorul lor, ne aducem aminte ca trebuie pastrata distantarea sociala. De ce trebuie sa fie toate cu fundul an sus an aceasta tara?!!

Dan Cristina
29 Iul. 2020

NU, este incorect, este o prostie metoda aceasta, mai ales an cazul alegerii primei variante, cea cu media general?. Gandi?i-v? c? omora?i visele unei antregi genera?ii. Notele se dau pe FAVORITISME, nu pe ceea ce ?tie elevul cu adev?rat, an plus nivelul elevilor/profesorilor difer? f mult de la un liceu la altul.
Cum adic? s? nu se poat? da EN/BAC-ul? V-a?i uitat ce se antampl? cu tinerii an vacan??? Cine ai ?ine departe unii de al?ii? Copiii mei sunt an tab?r? la mare, ?tiu ce vorbesc. Deci la plaja/cluburi/camere nu exista pt ei distan?are social?, an schimb cand e vorba de ?coal?, de viitorul lor, ne aducem aminte c? trebuie p?strat? distan?area social?. De ce trebuie s? fie toate cu fundul an sus an aceast? ?ar??

Andrei
29 Iul. 2020

Deci asa ceva este inadmisibil. Eu, care am fost obligat sa sustin anul acesta examenul de Bacalaureat in acele conditii, care am fost amagit de promisiunile si scenariile Ministerului cum ca notele si mediile vor fi echivalate, imi spunti ca acum, urmatoarea generatie va fi scutita? Pentru noi, cei 150 de mii+ de elevi nu este corect. Cum se poate sa faceti astfel de magarii si sa starniti asemenea discordie intre generatii?

O Elev?
28 Iul. 2020

Nu este corect...mai ales varianta cu media generala de la.toate materiile. Cea in care sa se ia in considerare doar mediile de la materiile la care trebuiau sa sustina examen e mai ok dar si asa unele note sa iau pe favoritismeunii elevi fac medita?ii cu profesorul de la clasa si normal ca le da medie buna si daca nu stiu mai mult ca altii,sau la unii nu le strica media daca la alte materii si in alti ani nu le-au stricat o alti profesori...si multe altele sau pe unii elevi se mai razbuna anumi?i profesori si le strica media chiar daca nu ar merita asta...

Corect
28 Iul. 2020

Da, este corect pt promo?ia 2019-2020....dar nu.mi se pare corect ca cei din promo?iile anterioare sa beneficieze de aceast? echivalare.

Alexandru
28 Iul. 2020

Trebuia an primul rand vara aceasta sa se aplice asa ceva. Dar ambi?iile doamnei Anisie au frizat absurdul. A expus an primul rand cadrele didactice care au varsta, unele ?i cu momorbiditati ?i cu p?rin?i b?trani acas? ?i apoi elevii, care chiar dac? fac forme u?oare sau asimptomatice, au pus an pericol b?tranii din familiile lor.

Adriana Popescu
28 Iul. 2020

Nu mi se pare corect fata de generatia 2019-2020 care tocmai au sustinut examenele de capacitate cat si de bacalaureat! Acesti copii au fost de sacrificiu generatia Covid caci stim foarte bine ca ore on-line nu prea s-au tinut decat abia dup? sarbatorile de Pasti cand profesorii si-au obtinut atestarea pentru orele on-line, si au fost obligati s? sustin? examenele pe stare de alert? cu masti pe fat?!! La ei de ce nu s-a putut si acum se va putea??? Sacrificati generatii de copii dupa bunul plac si dupa anumite interese fara ca sa va puneti an pielea lor si sa ancercati sa sustineti examene in stresul bolii, cu masca pe fata si s? al mai si promovezi cu note mari ca s? poti prinde loc la un liceu bun!! Rusine sa va fie pentru diferentele care le faceti antre generatii!!

Adriana Popescu
28 Iul. 2020

Nu mi se pare corect fa?? de genera?ia 2019-2020 care tocmai au sus?inut examenele de capacitate cat ?i de bacalaureat! Ace?ti copii au fost de sacrificiu genera?ia Covid c?ci ?tim foarte bine c? ore on-line nu prea s-au ?inut decat abia dup? s?rb?torile de Pa?ti cand profesorii ?i-au ob?inut atestarea pentru orele on-line ?i au fost obliga?i s? sus?in? examenele pe stare de alert? cu m??ti pe fa??!! La ei de ce nu s-a putut ?i acum se va putea??? Sacrifica?i genera?ii de copii dup? bunul plac ?i dup? anumite interese f?r? ca s? v? pune?i an pielea lor ?i s? ancerca?i s? sus?ine?i examene an stresul bolii, cu masc? pe fa?? ?i s? al mai ?i promovezi cu note mari ca s? po?i prinde loc la un liceu bun!! Ru?ine s? v? fie pentru diferen?ele care le face?i antre genera?ii!!

Cecilia A
28 Iul. 2020

Mi se pare corect.Copilul meu trece in clasa a 8 a si s a imbolnavit din cauza stresului si a presiunii acestui examen de evaluare.Chiar daca a invatat mult acesti ani si are 10 pe linie,este f emotiv si crede ca se va bloca,a facut o depresie puternica si o anxietate .Socul a fost si mai mare,cand s au schimbat modelele de evaluare,iar la lb.romana sunt de olimpiada,in doar 2 ore.La asta se adauga teama de imbolnavire cu covid,teama ca va avea temperatura dimineata la scoala si trimis acasa,teama ca ,daca tuseste putin,
va fi dat afara din clasa si trimis acasa,cgiar de catre colegi,...etc.Nu merita un copil de 14 ani atatea framantari si atata stres.Vorba lui" nu am avut copilarie".

eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Clasele II, IV, VI
si (mai ales)
clasa a VIII a
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Explicatii clare pentru
evaluarea copiilor tăi


Portalinvatamant.ro - Informatii si stiri din educatie - scoala primara, scoala gimnaziala si liceu
Raport GRATUIT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Clasele II, IV, VI
si (mai ales) clasa a VIII a

Explicatii clare pentru evaluarea copiilor tăi
Informatii utile despre educatia copilului tau.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x