Consilierul de stat pe probleme de educatie a declarat ca modificarile asupra Legii Educatiei 1/2011 au fost facute fara a exista o analiza asupra impactului in sistemul de invatamant.
"Motivul reexaminarii il reprezinta masurile introduse la articolul 1, punctul 4, prin care se realizeaza reducerea <<din pix>> a numarului de ore din ciclul primar, gimnazial si liceal incepand cu urmatorul an scolar. Astfel, potrivit acestor noi reglementari, numarul de ore alocat disciplinelor din planurile cadru de invatamant este in medie de 20 de ore pe saptamana la invatamantul primar, 25 la invatamantul gimnazial si 30 de ore pe saptamana la invatamantul liceal. Aceasta modificare abrupta a Legii educatiei nationale, fara nicio analiza de impact, risca sa produca efecte negative in cascada pentru comunitatea scolara, fapt semnalat inclusiv de organizatii reprezentative la nivel national ale elevilor, dascalilor si parintilor. Demersul denota lipsa unei strategii si a unei viziuni pe termen mediu si lung in acest sector esential pentru viitorul Romaniei", a declarat Deca intr-o conferinta de presa.
De asemenea, Deca a spus ca, potrivit modificarilor, planurile cadru ar urma sa fie schimbate printr-un proces facut "pe genunchi" si se poate ajunge in situatia absurda in care elevii de gimnaziu sa fie scolarizati dupa trei planuri cadru.
Legat de valul de concedieri, Deca a spus ca a primit semnale de la federatii sindicale ca fiecare ora in minus inseamna o reducere masiva a normei si deci a numarului de dascali.
"Nu avem o analiza de impact cate ore se reduc si cati profesori. Ne-au transmis ca, probabil, vor exista mii de posturi disponibilizate", a precizat ea.
In cererea de reexaminare transmisa joi Parlamentului, Administratia prezidentiala precizeaza ca Ministerul Educatiei este unicul in masura sa stabileasca intr-un mod fundamentat stiintific numarul de ore saptamanale pentru fiecare an, nivel, forma de studiu si modul de pregatire, astfel incat acestea sa corespunda profilului absolventului si sa fie corelate cu instrumentele si modalitatile de predare si evaluare.
Presedintia mai spune ca ar trebui sa existe o dezbatere privind reducerea incarcarii orare a programelor scolare si o dimensionare a timpului petrecut la scoala de catre elevi in acord cu capacitatea lor, etapele de dezvoltare psiho-emotionala a acestora, precum si cu profilul absolventului.
"Apreciem ca o asemenea modificare impromptu a Legii nr. 1/2011, fara o analiza completa a efectelor generate, nu este oportuna", mai arata Presedintia.
Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
Tatar Mariana 11 Mar. 2019 16:03:11
daca in calitate de dascal d-l presedinte iohanis nu realizeaza ca orice reducere a numarului de ore ,de la oricare din cele 3 cicluri de invatamant este benefica pentru sanatatea psihica a scolarului in actualul continut al unui invatamant mult supraincarcat atunci imi inchipui cat de solida a fost pregatirea domniei sale in domeniul psihopedagogiei!!!!!