„Planul nostru este ca saptamana viitoare sa reusim sa integram toate amendamentele pe care le luam in considerare. Amendamente sustinute de argumente logice, care aduc o plusvaloare proiectului, indiferent de unde vin. Poate sa vina de la cei mai suparati pe lege. Daca au dreptate, le analizam, lucru pe care o sa il certificam printr-o lista de amendamente, de la 1 la 10.431, pentru ca atatea sunt, de la 1.523 de initiatori. Am luat in considerare deja cateva zeci, poate chiar sute, acum integram", a spus Sorin Cimpeanu, la
DcNews.
Dupa consolidarea proiectelor, ele vor fi trimise ministerelor avizatoare, a precizat Sorin Cimpeanu.
"Dupa ce vom face integrarea aceasta, le vom transmite, conform codului administrativ, catre Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene, catre Asociatia Municipiilor, Asociatia Comunelor si Asociatia Oraselor din Romania. Le trimitem ministerelor avizatoare. Avem un mare hop si mari emotii la Ministerul de Finante, spre exemplu, pentru ca impactul bugetar al acestor transformari este imens. Am spus, toate schimbarile de proces, toate schimbarile de arhitectura de sistem sunt degeaba daca n-ai si resurse. E clar. La Ministerul Muncii avem acel hop cu salarizarea cadrelor didactice, la Consiliul legislativ, la Consiliul Economic si Social”.
Ministrul Educatiei a anuntat ca pana la sfarsitul lunii septembrie
proiectele de lege ar urma sa fie adoptate de Guvern si transmise Parlamentului.
„Pana la finalul lunii septembrie sa fie parcurs tot acest proces de consultare in aceasta etapa, de preluare a observatiilor si de adoptare in Guvern, iar la finalul lunii septembrie sa-l trimitem Parlamentului. Parlamentul, sper eu, sa decida calendarul dezbaterilor parlamentare in asa fel incat sa le putem avea adoptate in acest an calendaristic. Este foarte important sa le avem in acest an calendaristic, pentru ca este vorba de planurile cadru de liceu. E o mare problema ce invata copiii, curriculumul", a spus Sorin Cimpeanu.
10 motive pentru care se schimba legile Educatiei
Ministrul Sorin Cimpeanu a prezentat
zece motive pentru care schimba legile Educatiei, printre motivele mentionate fiind acela ca profesorii sunt nemultumiti de programe si de lipsa lor de libertate in crearea de continuturi adaptate la nevoile clasei si ale copiilor cu care lucreaza.
1. Schimbam pentru ca ne dorim o educatie de calitate, responsiva si suportiva, iar acest lucru necesita o reformare sistemica si curriculara, o mentalitate, o conduita si, nu in ultimul rand, o atitudine proactiva. Schimbam pentru ca vrem sa sustinem in egala masura excelenta si echitatea. Schimbam pentru ca trebuie sa avem un fundament pentru redarea prestigiului si demnitatii profesiei de dascal, inclusiv printr-o salarizare motivanta care sa fie cel putin la nivelul salariului mediu pe economie, inca de la debutul in cariera.
2. Schimbam pentru ca, in ultimii ani, rezultatele sistemului actual au nemultumit pe toata lumea/intreaga societate, iar analfabetismul functional a ramas constant sau chiar a crescut, ceea ce duce, evident, la rezultate slabe in materie de invatare relevanta pentru o viata independenta si deplina.
3. Schimbam pentru ca sistemul de invatamant se rasfrange asupra vietii tuturor. Pentru ca avem nevoie de absolventi autonomi, de absolventi care sa inteleaga ce se intampla in jurul lor si sa gandeasca critic, de absolventi care sa caute solutii creative, si nu bazate pe sabloane, la problemele pe care le intampina societatea, de absolventi care sa fie antreprenori sau sa munceasca eficient si sa plateasca impozite si taxe in Romania, astfel incat banii investiti in educatie sa se intoarca in sistemul de invatamant si in alte servicii publice. Avem nevoie de absolventi care sa produca bunastare, sa aiba capacitatea de a face acest lucru in mod inovativ, orientat spre viitor, si nu doar reproducand tipare existente.
4. Schimbam pentru ca fiecare elev din invatamantul romanesc trebuie sa-si poata atinge potentialul maxim si sa fie valorizat in contexte sociale si de invatare cat mai variate si cat mai atractive.
5. Schimbam pentru ca profesorii sunt nemultumiti de programe si de lipsa lor de libertate in crearea de continuturi adaptate la nevoile clasei si ale copiilor cu care lucreaza
6. Schimbam pentru ca liceenii sunt nemultumiti ca nu este posibila o mai mare autonomie in alegerea disciplinelor de care sunt interesati, discipline care le-ar permite o specializare mai mare la acest nivel, in functie de interesul lor si de planurile de viitor.
7. Schimbam pentru ca relevanta invatamantului profesional pentru piata muncii a fost contestata, pe buna dreptate, pentru ca scolile profesionale/liceele tehnologice functioneaza pe modele invechite, fara o colaborare suficienta cu mediul economic.
8. Schimbam pentru ca elevii trebuie sa aiba acces la un traseu educational mai flexibil, mai bine adaptat intereselor lor, care sa poata identifica talentele si aptitudinile de la o varsta cat mai frageda si care sa ii orienteze spre atingerea potentialului maxim.
9. Schimbam pentru ca parintii trebuie sa aiba un feedback obligatoriu, pentru ca fisele posturilor didactice sa poata fi modificate in acest sens, in paralel si in conformitate cu un nou Regulament de Organizare si Functionare a Invatamantului Preuniversitar.
10. Schimbam pentru ca publicul larg/societatea percepe sistemul de invatamant drept unul invechit, in care structurile sunt aceleasi ca in urma cu zeci de ani, in care initiativa profesionistilor se ineaca in birocratie si intr-un centralism excesiv, a transmis Sorin Cimpeanu.