Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Conditii obligatorii pentru organizarea unui after school in unitatile de invatamant

de Ana-Maria Tudor la 12 Oct. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Conditii obligatorii pentru organizarea unui after school in unitatile de invatamant Centrele care ofera servicii de tip after school sunt la mare cautare, atat in Capitala, cat si in celelalte zone ale tarii. Cei mai multi dintre parinti aleg sa isi inscrie copiii la after school pentru ca nu au cu cine sa ii lase acasa si nu are cine sa ii ajute sa isi faca temele. Mai sunt insa si parinti care aleg astfel de servicii pentru ca ii ajuta pe copii sa se integreze mai usor in societate, invata mai usor o limba straina si ii ajuta sa tina mai usor pasul cu scoala.

Problema pe care o intampina cei mai multi dintre parintii in cautarea after school-ului potrivit pentru copiii lor este este pretul mult prea mare, pe care nu toti isi permit sa il plateasca. Cele mai ieftine centre care ofera servicii after school au preturi cuprinse intre 500-800 de lei, apropiindu-se usor de salariul minim pe economie al unui contribuabil roman. Ce pot face parintii in acest caz, tinand cont ca nici angajarea unei bone, care sa se ocupe de copii de acasa, nu este o solutie mai ieftina?

Multe cadre didactice isi doresc sa ii ajute pe acesti parinti si pe copiii lor, alegand sa ramana cu cei mici in scoala peste program - timp in care ii ajuta sa isi faca temele, organizeaza diverse activitati recreative, cei mici se pot juca si socializa cu colegii lor. Cu alte cuvinte, dascalii sunt dispusi sa organizeze un after school chiar in scoala in care predau. Problema este ca organizarea activitatii de after school in cadrul unei scoli presupune mai multe obligatii, pe care cadrele didactice trebuie sa le indeplineasca, pentru ca lucrurile se desfasoare perfect corect si legal.

Consultantul nostru juridic, Gabriela Dita, explica detaliat procedura necesara pentru organizarea activitatilor de after school intr-o scoala:  

In urma analizarii legislatiei incidente domeniului, in principal, Legea educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.75/2005 privind asigurarea calitatii in invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a desprins concluzia conform careia, pentru derularea unei asemenea activitati de catre o persoana privata, aceasta trebuie sa fie organizata intr-una din formele juridice prevazute de lege (operator economic sau organizatie non-profit) si sa aiba stabilit un obiect de activitate in conformitate cu Clasificarea activitatilor din economia nationala – CAEN, respectiv codul CAEN 8891 – Activitati de ingrijire zilnica pentru copii, la care se pot adauga dupa caz si alte coduri CAEN aferente cantinelor (cod CAEN 5610). Totodata, aceasta trebuie sa faca dovada existentei sediului, sens in care ar trebui sa incheie cu unitatea de invatamant un contract de inchiriere a spatiului respectiv, platind astfel o chirie unitatii titulare.

    Asadar, aceasta activitate trebuie organizata si presupune indeplinirea unor obligatii catre bugetul de stat, indatorirea de a obtine anumite autorizatii, precum si sustinerea cheltuielilor aferente.

    In situatia in care unitatea de invatamant doreste sa ofere programe specializate de scoala dupa scoala, devin incidente dispozitiile art.58 din Legea educatiei nationale conform caruia unitatile de invatamant, prin decizia consiliului de administratie, pot sa isi extinda activitatile cu elevii dupa orele de curs, prin programe "Scoala dupa scoala" (SDS).

    In parteneriat cu autoritatile publice locale si cu asociatiile de parinti, prin programul "Scoala dupa scoala", se ofera activitati educative, recreative, de timp liber, pentru consolidarea competentelor dobandite sau de accelerare a invatarii, precum si activitati de invatare remediala.     Acolo unde acest lucru este posibil, parteneriatul se poate realiza cu organizatii nonguvernamentale cu competente in domeniu.
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii


    Programele "Scoala dupa scoala" se organizeaza in baza unei metodologii aprobate prin ordinul ministrului educatiei nr.5349/2011.
    Astfel, potrivit art.3 din ordinul sus-mentionat programul SDS este conceput de unitatile de invatamant sub forma de proiect in urma unei analize de nevoi, prin consultarea elevilor, a reprezentantilor legali, a cadrelor didactice, a comunitatii locale si a altor institutii si organizatii partenere. Pe baza acestor demersuri, unitatile de invatamant stabilesc grupul-tinta al Programului SDS.

    Oferta de Program SDS trebuie proiectata astfel incat sa raspunda cu prioritate nevoilor elevilor apartinand grupurilor dezavantajate.
    Organizarea programului se face pe baza unui regulament intern, elaborat de fiecare unitate de invatamant.
    Astfel, in perioada ianuarie-februarie a fiecarui an scolar in curs, consiliul de administratie al unitatii de invatamant realizeaza analiza de nevoi pentru organizarea programului in anul scolar urmator. Pe baza rezultatelor analizei de nevoi si a resurselor existente (umane, financiare, materiale), o comisie formata din directorul unitatii de invatamant, reprezentantul comitetului de parinti al scolii, doua cadre didactice din invatamantul primar si doua cadre didactice din invatamantul secundar, alesi de consiliul profesoral, realizeaza pana la data de 1 martie oferta pentru Programul SDS, sub forma de pachete educationale. Oferta pentru Programul SDS este prezentata, discutata si aprobata de consiliul profesoral al scolii.
    Programul SDS se organizeaza prin decizie a consiliului de administratie al unitatii de invatamant, cu avizul ISJ/ISMB. Directorul unitatii de invatamant pune in aplicare decizia consiliului de administratie si inainteaza ISJ/ISMB Programul SDS.

    Consiliul de administratie al ISJ/ISMB avizeaza proiectul Programului SDS, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de prezenta metodologie.
    Programul SDS se poate organiza in spatiile disponibile din propria unitate de invatamant sau in spatiile din alte unitati de invatamant, consortii scolare etc., precum si in palate si cluburi ale copiilor, cluburi sportive scolare sau in alte spatii puse la dispozitie de autoritati locale, organizatii neguvernamentale cu competente in domeniu, biserica etc.
    Se interzice organizarea Programului SDS in spatii care nu au autorizatii de functionare si in sediile partidelor politice sau in spatii private apartinand personalului didactic sau nedidactic implicat in derularea programului.
    Totodata, conform prevederilor legale mentionate, in situatia in care Programul SDS se desfasoara in continuarea programului scolar obligatoriu, in invatamantul primar, se aloca un interval de timp de aproximativ o ora si jumatate necesar servirii mesei, precum si activitatilor recreative in aer liber.
    In situatia in care elevii se inscriu la Programul SDS, se poate asigura servirea mesei. Masa de pranz poate fi servita in cantina scolara sau intr-un alt tip de spatiu autorizat pentru acest tip de activitate. In situatia in care nu poate fi amenajat/identificat un spatiu adecvat pentru servirea mesei, hrana poate fi asigurata in sistem de catering sau fiecare participant la Programul SDS isi poate aduce pachetul cu hrana de acasa.
    
        Statul poate finanta programul "Scoala dupa scoala" pentru copiii si elevii din grupurile dezavantajate, potrivit legii.
    Resursele umane implicate in derularea Programului SDS pot fi urmatoarele:
    1. personal de invatamant:
    a) cadre didactice din scoala;
    b) cadre didactice din alte unitati de invatamant, inclusiv din palate si cluburi ale copiilor si cluburi sportive scolare;
    c) cadre didactice din centrele judetene de resurse si asistenta educationala/Centrul de Resurse si Asistenta Educationala al Municipiului Bucuresti: profesor-psiholog, consilier scolar, profesor-logoped, profesor de sprijin, asistent social;
    d) personal didactic auxiliar: bibliotecar, informatician, instructor-animator, instructor de educatie extrascolara, laborant;
    e) mediator scolar;
    f) antrenor etc.;
    2. membri ai comunitatii (parinti, reprezentanti ai autoritatilor locale, specialisti din diferite domenii, personalitati locale, membri ai unor organizatii neguvernamentale etc.);
    3. reprezentanti ai partenerilor.

    In concluzie, pentru a derula la nivelul unitatii de invatamant un asemenea program, aceasta trebuie sa aiba initiativa in acest sens si sa infiinteze programul SDS in conditiile anterior mentionate.

Gabriela Dita de
 
Consilier juridic
Autor: Ana-Maria Tudor
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.38 din 29 voturi

x


Intrebare antispam: 3 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!