Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

PRECIZ?RI EVALUARE LIMBA ?I LITERATURA ROMAN?

de portalInvatamant.ro la 27 Oct. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza



                Sugestii metodologice cu privire la teste iniÅ£iale/predictive la disciplina
                                              Limba si literatura romĂ¢nă
                                               Anul scolar 2011-2012

Introducere

Testul iniÅ£ial/predictiv la limba si literatura romĂ¢nă, propus pentru anul scolar 2011-2012, este unul dintre instrumentele de reprezentare a nivelului achiziÅ£iilor elevilor, Ă®n vederea stabilirii parcursului didactic dintr-un nou an scolar si a corelării cu finalităţile disciplinei, cu prevederile curriculare si cu evaluările organizate la nivel naÅ£ional.

Structura testului iniţial/predictiv pentru anul scolar 2011-2012

Pentru clasele a V-a – a VIII-a:

Partea I foloseste ca suport un text literar la prima vedere/ studiat, pe baza căruia se formulează itemi obiectivi si/sau semiobiectivi cu răspuns scurt si cu răspuns elaborat. (48 de puncte)

Secvenţa A conţine 5 itemi obiectivi si/sau semiobiectivi cu răspuns scurt si cu răspuns
elaborat, referitori la fonetică, lexic, ortografie si punctuaţie, morfologie, sintaxă.
(6 puncte x 5 = 30 de puncte)

SecvenÅ£a B conÅ£ine 3 itemi obiectivi/ semiobiectivi care vizează Ă®nÅ£elegerea textului si
elemente de stilistică. (6p x 3 = 18 de puncte)

Partea a II-a conţine un item subiectiv, care presupune redactarea unei scurte compuneri. (30 de puncte)

Pentru redactarea întregii lucrări, se acordă 12 puncte.

Recomandări:
– Textele alese pentru clasele a V-a si a VI-a să aparţină genului epic, iar pentru clasele a VII-a si a VIII-a să aparţină genurilor epic sau liric.
– Dimensiunea textelor-suport să fie de maximum 15 rĂ¢nduri.
– Limita de spaÅ£iu pentru compunerea de la partea a II-a să fie corelată cu nivelul de clasă: 5-7 rĂ¢nduri (50-70 de cuvinte) pentru clasele a V-a si a VI-a, 6-8 rĂ¢nduri (60 – 80 de cuvinte) pentru clasa a VII-a, 8-10 rĂ¢nduri (70 – 100 de cuvinte) pentru clasa a VIII-a.

Durata testului este de 45 de minute.

Competenţe de evaluat

În contextul acestei evaluări iniÅ£iale, cu rol deopotrivă diagnostic si prognostic, se au Ă®n
vedere competenÅ£ele fundamentale vizate de această disciplină, iar atenÅ£ia se concentrează asupra Ă®mbinării echilibrate a proceselor de receptare si a proceselor de producere a mesajului. Se au Ă®n vedere competenÅ£ele specifice din programa aferentă anului anterior de studiu, corelate cu cele din programa pentru anul de studiu curent. În acest fel, se pot identifica acele cunostinÅ£e, abilităţi/ deprinderi care stau la baza anticipării performanÅ£elor elevilor si, mai ales, facilitează proiectarea activităţilor didactice prin corelare cu situaÅ£ia reală a elevilor, prin trasee particularizate, cu caracter remedial sau stimulativ.

SelecÅ£ia temelor/conÅ£inuturilor de evaluat Ă®n cadrul testului, cĂ¢t si a competenÅ£elor de
evaluat Å£ine seama de trăsăturile si condiÅ£iile specifice ale unei astfel de evaluări, respectiv de un nivel mediu de dificultate, care să permită analiza ulterioară a rezultatelor prin raportare la evaluările de la iesirea dintr-un ciclu de Ă®nvăţămĂ¢nt (evaluare naÅ£ională, bacalaureat). Instrumentul care conferă validitate testului iniÅ£ial este matricea de specificaÅ£ii. De exemplu, matricea de specificaÅ£ii pe care se bazează modelul de test iniÅ£ial pentru clasa a VI-a este următoarea:

 ComptenÅ£e/ConÅ£inuturi  1.4  2.2  3.4 3.3
 4.1  4.4
 silabă  X  X        
sensul unor
cuvinte în
diferite
contexte
   X    X    X
 figuri de stil
(personificare,
comparaţie,
enumeraţie,
repetiţie,
epitet)
       X  X  
părţi de
vorbire si
categorii
gramaticale
specifice
acestora
 X    X      
 scriere imaginativă
   X      X  X




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
[x]