In conditiile in care multi parinti apelau la vizele de flotant ca sa isi poate inscrie copiii la o anumita invatatoare, ISMB a decis ca inscrierile la clasa pregatitoare sa se faca pe criterii aleatoare.
Va prezentam comunicatul integral al ISMB:
"Avand in vedere importanta procesului de inscriere la clasa pregatitoare pentru anul scolar 2020-2021, Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti sustine transparenta, egalitatea de sanse, eliminarea riscurilor segregarii si ale discriminarii, atat pentru elevi, cat si pentru cadrele didactice.
Formatiunile de studiu ce urmeaza a se constitui la clasa pregatitoare pentru anul scolar 2020-2021 la nivelul Municipiului Bucuresti, se vor realiza cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 137/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, privind prevenirea tuturor formelor de discriminare enumerate in actul normativ si a principiilor Legii Educatiei Nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare: echitatea (accesul la invatare se realizeaza fara discriminare), asigurarea egalitatii de sanse, transparenta (vizibilitatea deciziei si a rezultatelor prin comunicare eficienta).
In contextul celor prezentate mai sus, se vor avea in vedere urmatoarele aspecte:
1. Fiecare unitate de invatamant va elabora o procedura operationala privind repartizarea pe formatiuni de studiu a elevilor inscrisi la clasa pregatitoare care sa respecte criteriul transparentei si care sa elimine orice suspiciune asupra acestui proces. Aceasta procedura va cuprinde algoritmul/metoda prin care se va face repartizarea elevilor la clasa, respectiv a invatatorului/profesorului pentru invatamant primar. Procedura operationala va fi afisata la avizier si pe site-ul unitatii de invatamant si, de asemenea, va fi diseminata in cadrul zilelor intitulate generic ”porti deschise”.
2. Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti a identificat ca modalitati transparente si nediscriminatorii de repartizare la clasa, urmatoarele posibile solutii:
I. Privind distribuirea elevilor la clasa:
• algoritm de tip alfabetic – ordonarea alfabetica si distribuirea pe clase in functie de pozitia candidatului si numarul de clase existente
Exemplu: Prin planul de scolarizare sunt propuse 3 clase pregatitoare. Dispunerea se va face astfel:
Elevul de la pozitia 1 va ocupa loc in clasa A.
Elevul de la pozitia 2 va ocupa loc in clasa B.
Elevul de la pozitia 3 va ocupa loc in clasa C.
Dupa fiecare grupare de cate trei elevi repartizati, se va relua algoritmul.
• tragere la sorti a elevilor inscrisi in sedinta publica organizata de unitatea de invatamant;
II. Privind distribuirea cadrelor didactice la clasa:
• tragere la sorti a invatatorului/profesorului pentru invatamant primar.
3. In cadrul sedintelor de lucru cu directorii unitatilor de invatamant din perioada imediat urmatoare, I.S.M.B. va analiza si alte solutii pentru determinarea unor reguli de repartizare clare si transparente. De asemenea, prin intermediul Casei Corpului Didactic Bucuresti, se urmareste includerea in oferta de formare a noi cursuri de perfectionare pentru cadrele didactice care vor prelua in incadrare clase pregatitoare.
Se considera ca prin existenta unui algoritm clar si transparent de repartizare a elevilor se evita supraaglomerarea unor clase si se imbunatateste calitatea procesului instructiv-educativ in invatamantul primar.
Rolul Inspectoratului scolar al Municipiului Bucuresti este acela de a se asigura ca formatiunile de studiu sunt constituite corect, transparent, iar procedurile de lucru sunt elaborate clar si aduse la cunostinta partenerilor educationali", transmite ISMB.
Siguranta admiterii viitorului elev la unitatea de invatamant dorita de parinti este data doar de arondarea locuintei in zona circumscriptiei scolii.
Desigur, se pot depune cereri de inscriere la orice scoala, insa in cazul in care vor fi mai multe decat numarul de elevi aprobat, prioritate vor avea doar copiii care locuiesc in cadrul circumscriptiei.
O practica frecventa in randul parintilor a fost obtinerea unei vize de flotant, pentru care apelau la rude, prieteni, cunostinte care aveau locuinta in circumscriptia scolara dorita.
Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau
Lia D. 07 Feb. 2020 12:08:51
Problema e foarte complexa...Cred ca mai repede se doreste cresterea sumelor oferite ca spaga pentru ca puiutii sa fie repartizati "aleator" fix acolo unde vrea parintele!
Regula nu se va aplica smecherilor...vor gasi portite...doar traim in Romania! Sa vezi la toamna noian de cereri de transfer de la C la A pe motive care mai de care mai hilare.
Nicolae Capatana 06 Feb. 2020 08:50:35
AICI SUNT 2 PROBLAME TOTAL DINSTINCTE 1, FORMAREA CLASELOR si 2. REPARTIZAREA PROFESORILOR INVATATORILOR LA CLASE! Ineptie mai mare decat repartizarea dupa nume nici ca se putea! ministrul ar trebui macar sa stie ca viitorii elevi nu sunt simple "pachete" care trebuie incarcate in cala navei numita scoala! Copii vin la inscriere si cu o fisa cu caracterizarea psihopedagogica data de gradinita! Clasele se formeaza dupa cu totul alte criterii decat cel al numelui respectiv nivelul intelectual daca intr-o clasa vor fi pusi elevi cu niveluri intelectuale mult diferite unii se vor plictisi iar altii nu vor face fata exigentelor Ar trebui ca la scolile care se respecta, initial copii sa fie evaluati de un "psiholog pediatru" si sunt destui! Apoi mai este si raportul fetite / baieti esential in formarea personalitatii copiilor, si apoi sa nu ajungem la situatia ca intr-o clasa sa avem multi "ochielaristi" sau "surzi" ca astia trebuie asezati in fata! Mai apare si problema gradelor de rudenie, in special gemenii nu trebuie despartiti sau problema locuirii in acelasi domiciliu sau chiar imobil, s.m.a. PROBLEMA FORMARII CLASELOR IN SCOALA PRIMARA ESTE MULT PREA COMPLEXA CA SA FIE LASATA PE SEAMA DILETANTILOR !!!