Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum se completeaza Raportul tip de evaluare pentru clasa pregatitoare: ce trebuie sa stie elevii la sfarsitul anului scolar

de Banu Alexandra la 24 Apr. 2015
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Cum se completeaza Raportul tip de evaluare pentru clasa pregatitoare: ce trebuie sa stie elevii la sfarsitul anului scolar24Apr.2015

La incheierea primului an de scoala, elevii clasei pregatitoare trebuie sa ramana cu o serie de cunostinte aprofundate, pe care invatatorii le vor trece in raportul tip de evaluare obligatoriu.

Raportul de evaluare pentru clasa pregatitoare se completeaza obligatoriu de catre invatatori, la sfarsitul anului scolar, pentru fiecare elev in parte. Metodologia de completare a raportului a fost publicata de Ministerul Educatiei si arata ca fiecare elev din clasa pregatitoare, trebuie sa stie la sfarsitul anului scolar, urmatoarele:

Comunicare in limba romana: elevii trebuie sa recunoasca termenii uzuali scrisi cu litere mari si mici de tipar si sa scrie mesaje simple.

Limba straina: elevii trebuie sa reactioneze la salut si sa raspunda la o intrebare scurta, simpla si clara, sa stie numele unor obiecte, sa poata invata poezii sau cantece si sa poarte o discutie elementara sau sa participe la jocuri de comunicare.

Matematica si explorarea mediului: invatatorii vor scrie in raportul de evaluare daca elevul stie numerele de la 0 la 31, daca poate sa compare aceste numere, sa le ordoneze, sa faca adunari si scaderi cu pana la 5 elemente dintr-o multime data. De asemenea, profesorul va verifica daca elevul identifica patratul, triunghiul, dreptunghiul, cercul, cubul, sfera, daca poate identifica relatii de tipul "daca... atunci" intre doua evenimente succesive, precum si alte informatii.      

La Religie, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica urmatoarele:

    Recunoasterea unor elemente de baza ale credintei religioase
    Observarea caracteristicilor comportamentale ale unui crestin, pe baza valorificarii unor situatii din viata de zi cu zi
    Aplicarea unor reguli de comportament moral-crestin in contexte de viata familiare
    Asumarea unor responsabilitati in cadrul grupurilor din care face parte, la propunerea adultului
    Identificarea unor elemente comune si de diferentiere intre oameni
    Explicarea semnificatiei unor evenimente religioase cunoscute
    Identificarea unor sarbatori si evenimente cu semnificatii religioase, cu incidenta asupra vietii familiei

La Arte Vizuale si Abilitati Practice, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica, printre altele, urmatoarele:

    Sesizarea semnificatiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictura/modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflecta un context familiar
    Identificarea liniei, a punctului, a culorii si a formei in ipostaze familiare, in spatiul inconjurator
    Manifestarea curiozitatii fata de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual
    Observarea unor caracteristici simple ale materialelor intalnite in mediul familiar
    Exprimarea ideilor si trairilor personale, in aplicatii simple, specifice artelor vizuale
    Transformarea unui material prin tehnici simple
    Participarea la activitati integrate adaptate nivelului de varsta, in care se asociaza elemente de exprimare vizuala, muzicala, verbala, kinestezica

La Muzica si miscare:

    Receptarea unor sunete din mediul inconjurator
    Diferentierea sunetelor vorbite sau cantate
    Receptarea sunetelor emise de jucariile muzicale si percutia corporala
    Cantarea in colectiv, asociind miscarea sugerata de text
    Improvizarea a unei combinatii ritmice asemanatoare celor din folclorul copiilor si asocierea acesteia cu miscari adecvate

La Educatie fizica:

    Recunoasterea influentei soarelui si a temperaturii asupra sanatatii
    Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
    Respectarea regulilor de igiena personala
    Aplicarea deprinderilor motrice in conditii de joc
    Redarea prin limbaj corporal a unor actiuni/trairi personale
    Sesizarea regulilor necesare desfasurarii jocurilor
    Manifestarea atitudinii de cooperare, intrajutorare si fair-play in timpul jocurilor

La Dezvoltare personala:

    Identificarea unor trasaturi personale elementare
    Identificarea unor obiecte si activitati simple de igiena personala
    Recunoasterea emotiilor de baza in in situatii simple, familiare
    Identificarea regulilor de comunicare in activitatea scolara
    Explorarea caracteristicilor fiintelor si obiectelor preferate si a interactiunii simple cu acestea
    Identificarea unor rutine in activitatea scolara
    Aplicarea unor tehnici simple care sprijina invatarea si succesul scolar
    Identificarea hobby-urilor, jocurilor si activitatilor preferate

Atentie! Fiecare invatatoare trebuie sa completeze raportul electronic, in luna mai, pentru fiecare elev din clasa, in colaborare cu psihologul scolar, profesorul logoped sau medicul scolar, daca e cazul. Invatatoarea trebuie sa le dea o copie a raportului parintilor, iar rezultatele individuale obtinute de copii nu pot fi facute publice.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.5 din 16 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!