Raportul de evaluare pentru clasa pregatitoare se completeaza obligatoriu de catre invatatori, la sfarsitul anului scolar, pentru fiecare elev in parte. Metodologia de completare a raportului a fost publicata de Ministerul Educatiei si arata ca fiecare elev din clasa pregatitoare, trebuie sa stie la sfarsitul anului scolar, urmatoarele:
Comunicare in limba romana: elevii trebuie sa recunoasca termenii uzuali scrisi cu litere mari si mici de tipar si sa scrie mesaje simple.
Limba straina: elevii trebuie sa reactioneze la salut si sa raspunda la o intrebare scurta, simpla si clara, sa stie numele unor obiecte, sa poata invata poezii sau cantece si sa poarte o discutie elementara sau sa participe la jocuri de comunicare.
Matematica si explorarea mediului: invatatorii vor scrie in raportul de evaluare daca elevul stie numerele de la 0 la 31, daca poate sa compare aceste numere, sa le ordoneze, sa faca adunari si scaderi cu pana la 5 elemente dintr-o multime data. De asemenea, profesorul va verifica daca elevul identifica patratul, triunghiul, dreptunghiul, cercul, cubul, sfera, daca poate identifica relatii de tipul "daca... atunci" intre doua evenimente succesive, precum si alte informatii.
La Religie, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica urmatoarele:
Recunoasterea unor elemente de baza ale credintei religioase
Observarea caracteristicilor comportamentale ale unui crestin, pe baza valorificarii unor situatii din viata de zi cu zi
Aplicarea unor reguli de comportament moral-crestin in contexte de viata familiare
Asumarea unor responsabilitati in cadrul grupurilor din care face parte, la propunerea adultului
Identificarea unor elemente comune si de diferentiere intre oameni
Explicarea semnificatiei unor evenimente religioase cunoscute
Identificarea unor sarbatori si evenimente cu semnificatii religioase, cu incidenta asupra vietii familiei
La Arte Vizuale si Abilitati Practice, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica, printre altele, urmatoarele:
Sesizarea semnificatiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictura/modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflecta un context familiar
Identificarea liniei, a punctului, a culorii si a formei in ipostaze familiare, in spatiul inconjurator
Manifestarea curiozitatii fata de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual
Observarea unor caracteristici simple ale materialelor intalnite in mediul familiar
Exprimarea ideilor si trairilor personale, in aplicatii simple, specifice artelor vizuale
Transformarea unui material prin tehnici simple
Participarea la activitati integrate adaptate nivelului de varsta, in care se asociaza elemente de exprimare vizuala, muzicala, verbala, kinestezica
La Muzica si miscare:
Receptarea unor sunete din mediul inconjurator
Diferentierea sunetelor vorbite sau cantate
Receptarea sunetelor emise de jucariile muzicale si percutia corporala
Cantarea in colectiv, asociind miscarea sugerata de text
Improvizarea a unei combinatii ritmice asemanatoare celor din folclorul copiilor si asocierea acesteia cu miscari adecvate
La Educatie fizica:
Recunoasterea influentei soarelui si a temperaturii asupra sanatatii
Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
Respectarea regulilor de igiena personala
Aplicarea deprinderilor motrice in conditii de joc
Redarea prin limbaj corporal a unor actiuni/trairi personale
Sesizarea regulilor necesare desfasurarii jocurilor
Manifestarea atitudinii de cooperare, intrajutorare si fair-play in timpul jocurilor
La Dezvoltare personala:
Identificarea unor trasaturi personale elementare
Identificarea unor obiecte si activitati simple de igiena personala
Recunoasterea emotiilor de baza in in situatii simple, familiare
Identificarea regulilor de comunicare in activitatea scolara
Explorarea caracteristicilor fiintelor si obiectelor preferate si a interactiunii simple cu acestea
Identificarea unor rutine in activitatea scolara
Aplicarea unor tehnici simple care sprijina invatarea si succesul scolar
Identificarea hobby-urilor, jocurilor si activitatilor preferate
Atentie! Fiecare invatatoare trebuie sa completeze raportul electronic, in luna mai, pentru fiecare elev din clasa, in colaborare cu psihologul scolar, profesorul logoped sau medicul scolar, daca e cazul. Invatatoarea trebuie sa le dea o copie a raportului parintilor, iar rezultatele individuale obtinute de copii nu pot fi facute publice.