Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Proiect de Metodologie pentru evaluarea si interventia integrata in vederea incadrarii copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale a copiilor cu cerinte educatio

de Gavrila Cristina la 09 Sep. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Proiect de Metodologie pentru evaluarea si interventia integrata in vederea incadrarii copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale a copiilor cu cerinte educatio09Sep.2016

Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice lanseaza in dezbatere publica propunerea de Metodologie pentru evaluarea si interventia integrata in vederea incadrarii copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale a copiilor cu cerinte educationale speciale, precum si in vederea abilitarii si reabilitarii copiilor cu dizabilitati si/sau CES.

Metodologia reglementeaza colaborarea interinstitutionala in scopul simplificarii si facilitarii accesului la servicii educationale, sociale, medicale a tuturor copiilor/ elevilor cu dizabilitati si/ sau CES, promovand o abordare integrata si holistica.

Ordinul ministrului Educatiei arata ca in functie de incadrarea in grad de handicap si de orientarea scolara si profesionala bazata pe cerintele educationale speciale, denumite in continuare CES, si tinand cont de faptul ca incadrarea in grad de handicap se realizeaza numai la solicitarea parintilor/ reprezentantului legal, iar inscrierea copiilor cu dizabilitati si CES si continuarea studiilor pe parcursul invatamantului obligatoriu se face numai pe baza orientarii scolare si profesionale efectuate de catre Comisia de Orientare Scolara si Profesionala, denumita in continuare COSP, copiii cu dizabilitati se impart in urmatoarele grupuri:

a) copii incadrati in grad de handicap si orientati scolar/ profesional de catre COSP, acestia fiind copiii care au simultan dizabilitati si CES;
b) copii incadrati in grad de handicap si neorientati scolar/ profesional de catre COSP, acestia fiind fie copiii care au simultan dizabilitati si CES si pentru care parintii/ reprezentantul legal nu solicita orientare scolara, fie copiii cu dizabilitati si fara CES, scolarizati in unitati de invatamant de masa, precum copiii cu dizabilitati fizice, somatice, HIV/SIDA sau boli rare neinsotite de tulburari psihice;
c) copii neincadrati in grad de handicap si orientati scolar/ profesional de catre COSP, acestia fiind copiii care au simultan dizabilitati si CES, dar pentru care parintii nu solicita/ refuza incadrarea in grad de handicap;
d) copii neincadrati in grad de handicap si neorientati scolar sau profesional de catre COSP, acestia fiind copiii care au simultan dizabilitati si CES, dar sunt de varsta mai mica decat varsta legala pentru invatamantul obligatoriu si pentru care parintii/ reprezentantul legal nu solicita orientare scolara si nici incadrare in grad de handicap.

In categoria mentionata la alin. (2) lit. c) sunt inclusi si copiii fara dizabilitati, respectiv
copiii care prezinta exclusiv CES, dar care nu se delimiteaza legal sau procedural de copiii cu dizabilitati si CES din aceeasi categorie, fapt pentru care prezentul ordin se adreseaza si
acestor copii.

Dispozitiile prezentului ordin se aplica tuturor profesionistilor care interactioneaza cu copiii cu dizabilitati si/sau CES mentionati la art. 2 si anume:

a) personalul serviciilor publice de asistenta sociala;
b) membrii structurilor comunitare consultative;
c) personalul directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului, cu precadere din serviciile de evaluare complexa a copilului si compartimentele management de caz;
d) asistentii sociali aflati intr-o forma independenta de exercitare a profesiei;
e) membrii comisiilor de protectie a copilului;
f) medicii de familie;
g) medicii de specialitate pentru copii si restul personalului medico-sanitar din unitatile sanitare pentru copii;
h) psihologii cu drept de libera practica, cu atestat in psihologie clinica, consiliere
psihologica, psihoterapie, psihopedagogie speciala, psihologie educationala, consiliere scolara si vocationala, salariati sau aflati intr-una din formele independente de exercitare a profesiei;
i) personalul din unitatile de invatamant;
j) membrii comisiilor interne de evaluare continua din cadrul unitatilor de invatamant special;
k) personalul centrelor de resurse si asistenta educationala, cu precadere din serviciile de evaluare si orientare scolara si profesionala;
l) membrii comisiilor de orientare scolara si profesionala;
m) personalul serviciilor oferite de furnizorii acreditati privati;
n) profesionistii organizatiilor neguvernamentale;
o) alte categorii de profesionisti implicati in abilitarea si reabilitarea copiilor cu dizabilitati si/sau CES, precum: logopezi, kinetoterapeuti, ergoterapeuti etc.

Descarcati Ordinul Ministerului Educatiei >>>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.75 din 2 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!