Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

78% dintre elevi considera ca in prezent curriculumul nu este corelat cu asteptarile lor

de Banu Alexandra la 18 Nov. 2015
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

78% dintre elevi considera ca in prezent curriculumul nu este corelat cu asteptarile lor Cei mai multi elevi - 78% - considera ca in prezent curriculumul nu este corelat cu asteptarile, nevoile si interesele lor, arata un studiu dat publicitatii marti de Consiliul National al Elevilor, cu prilejul dezbaterii "Perspectiva elevilor asupra sistemului de invatamant din Romania".

60% dintre respondenti cred ca in forma actuala, in mare masura, curriculumul nu ii pregateste pentru piata muncii si 34% au declarat ca doar o mica parte din ce au invatat la scoala are utilitate practica. Potrivit CNE, Consiliul de Administratie al fiecarei unitati scolare ar trebui sa reuneasca toti actorii sistemului de invatamant: elevi, profesori, parinti, reprezentanti ai autoritatilor locale, insa, conform studiului, sub 20% din CA-urile din Romania au convocat cel putin o data, in perioada septembrie 2014 - mai 2015, reprezentantul elevilor, desi cadrul legal stipuleaza aceasta obligativitate ori de cate ori sunt abordate probleme ce vizeaza copiii.

"In acelasi timp, elevii reprezentanti nu sunt invitati la sedintele Comisiei de evaluare si asigurare a calitatii, ale Comisiei pentru prevenirea violentei, desi au drept de vot conform legii. Sub 5% dintre respondenti au fost invitati macar o data la intalnirile acestora. Elevii nu sunt prezenti nici cand se discuta bugetul unitatii de invatamant, desi profesorii se asteapta ca ei sa contribuie la fondul scolii", sustin elevii. Studiul, realizat pe un esantion de 7.000 de persoane, mai arata ca elevii sustin ca materiile nu au legatura intre ele, de aceea o abordare transdisciplinara ar asigura probabil o mai mare relevanta a acestora si o capacitate sporita de concentrare la ore.

 "Modul de predare trebuie adaptat profilului elevului actual si realitatilor societatii moderne. Lipsa dotarilor tehnologice moderne, a materialelor auxiliare pentru experimente, precum si lipsa formarii cadrelor didactice pe zona noilor metode si tehnici de predare-evaluare dezvolta o cutuma didactica ce nu stimuleaza curiozitatea, descoperirea, munca in echipa sau creativitatea. Folosirea unui sablon unic pentru diverse tipuri de rezolvari, rationamente, comentarii limiteaza elevul si il demotiveaza in a aduce plus-valoare propriei sale formari", afirma reprezentantii CNE.

Potrivit acestora, sistemul actual este axat mai degraba pe ierarhizare decat pe evolutie, prin ordinea modului de notare, fiind depunctate greselile "in loc sa fie valorificate competentele nou dobandite".
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Ghidul PowerPoint pentru elevi
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii


Studiul CNE confirma si o reticenta a elevilor in colaborarea cu consilierii psihopedagogici, accentuata si de numarul insuficient al acestora in raport cu masa de elevi pe care trebuie sa o consilieze. CNE afirma ca Legea Educatiei prevede adoptarea unui Statut al elevului care sa cuprinda toate drepturile si obligatiile elevului din Romania, masura care "nu a fost inca implementata sau supusa dezbaterii publice".
Autor: Banu Alexandra
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

x


Intrebare antispam: 2 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!