Proiectul se implementeaza in perioada septembrie 2017 - septembrie 2021, in cadrul Programului Opera?ional Capital Uman 2014 - 2020, pe Axa prioritara 2: "imbunata?irea situa?iei tinerilor din categoria NEETs".
Obiectivul general al proiectului - cre?terea numarului de tineri inactivi NEETs inregistra?i la Serviciul Public de Ocupare (SPO) in vederea furnizarii de masuri personalizate de sprijin - se va realiza, in special, prin activitatea de identificare a cel putin 200.000 tineri NEETs, prin informarea ?i consilierea acestora, precum si prin inregistrarea si profilarea a 160.000 dintre acestia, din perspectiva cresterii sanselor lor de a beneficia de toate masurile de sprijin disponibile. In activitatile de implementare vor fi implicate echipe locale din care vor face parte inclusiv consilieri scolari.
In ce consta proiectul
Proiectul contribuie la atingerea obiectivului Strategiei Nationale privind Ocuparea Fortei de Munca 2014-2020 prin faptul ca, dupa inregistrarea la Serviciile Publice de Ocupare, tinerii NEETs vor putea beneficia de pachete de masuri personalizate, cum ar fi:
- oferte de locuri de munca de calitate;
- reintegrarea in sistemul educational;
- participarea la cursuri de formare profesionala;
- scheme de ucenicie sau stagii pentru absolven?ii de invatamant superior;
- sprijin in vederea initierii unor afaceri.
Proiectul este in concordanta cu obiectivele Strategiei nationale de invatare pe tot parcursul vietii 2015-2020 si ale Strategiei nationale de reducere a parasirii timpurii a scolii, iar tinerii NEETs identificati in cadrul proiectului, care nu au finalizat invatamantul primar sau educatia obligatorie, vor fi indrumati catre programe educationale de tip "A doua sansa".
Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
Feher Andrei 09 Mar. 2018 13:50:29
Privind marea știre pentru tineri, da, este o initiativă privind compensarea de angajați pe piața muncii.Pe cănd Ă®nvățămăntul românesc are secțiunea de Ă®nvățământ tehnic cu tendinte de desfiintare pentru că nu este un brand față de Ă®nvățământul teoretic, noi facem cursuri de calificare. Alți bani, altă distracție pe banii statului. Dar calitatea acestor tiner privind calificarea va fi mult inferioară calificărilor obținute pe băncile școlilor profesionale sau liceelor tehnice. Facem orintare profesională după terminarea liceului?.
După ce elevii termină un liceu teoretic ne dăm seama că nu au nicio calificare?
ĂŽntemeiem centre de perfecționare prin care să-i calificăm Ă®n termen scurt, să aibă o hârtie. De calitate nu ne pasă. Brandul contează.
De exemplu pentru că așa vor părinții mulți copii sunt orientați către licee teoretice sau de informatică pentru că toți vrem ca acel copil să devină academician și acesta este brandul și mama să se poată lăuda la prietena ei că odreasla este la liceu de renume. După BAC se Ă®nscriu la facultatea de construcții, mecanică sau agricultură. Pe când dacă terminau un liceu de acel profil aveau deja mimimul de cunoștințe și deprinderi și calificare. De aceea avem așa de buni profesioniști tineri pe piața muncii! Cine nu se pricepe se rezumă la afirmația ?ĂŽnvață ușor o meserie numai să-i arate cineva cum să facă?. Ei cu acești meseriași să-și facă lucrările la casă personele care fac asemenea afirmații!
Deci practic am inventat roata, dar puțin este mai scumpă și de mai slabă calitate.