

Nu uitati: elevii evalueaza profesorii la final de semestru! "Fisa de feedback semestrial" este in vigoare si trebuie completata

De Portal Invatamant
la 25 Ian. 2022
1 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nu uitati: elevii evalueaza profesorii la final de semestru! "Fisa de feedback semestrial" este in vigoare si trebuie completata25Ian.2022

Fisa de feedback a elevilor pentru cadrele didactice se completeaza semestrial, cu pastrarea anonimitatii.

Fisa de feedback semestrial
 

Fisa contine lista cu afirmatii de mai jos, in dreptul carora elevii trebuie sa le noteze de la 1 la 5, unde 1 inseamna dezacord, sau "in foarte mica masura", iar 5 inseamna acord sau "in foarte mare masura". 
 
"In ce masura esti de acord cu urmatoarele afirmatii despre activitate la clasa?"
 
    1. Profesorul explica clar materia
    2. Profesorul imi explica modul in care sa invat mai eficient
    3. Sarcinile de lucru la clasa sunt interesante
    4. Profesorul incurajeaza participarea tuturor elevilor in cadrul orelor
    5. Profesorul incurajeaza cooperarea intre elevi
    6. Ma simt motivat sa particip la aceasta disciplina
    7. Profesorul foloseste tehnologia digitala
    8. Profesorul explica modul in care esti evaluat si criteriile de evaluare
    9. Profesorul incurajeaza competitivitatea intre elevi
    10. Elevii sunt incurajati sa isi exprime ideile si opiniile
    11. Atmosfera este placuta in cadrul orelor
    12. Ma simt in siguranta si confortabil la aceasta ora
    13. Profesorul ia in considerare si respecta Statutul elevului
    14. Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine
    15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
    16. Fac efort mare acasa pentru rezultate bune la aceasta disciplina
     
 In fisa exista si doua enunturi cu raspuns deschis:
 
       "Mi-as dori ca la aceasta disciplina sa…"
       "Daca ar fi sa spui profesorului un gând dupa acest semestru, care ar fi acesta?"
 
La randul lor, profesorii trebuie sa discute cu elevii la inceputul semestrului pentru "intelegerea, corectarea si imbunatatirea aspectelor problematice semnalate de elevi".
 
In plus, dirigintii "redacteaza un raport general pe clasa/formatiune de studiu care este supus dezbaterii cadrele didactice din Consiliul clasei". Daca doresc, directorii "pot solicita corpulului profesoral rezultatele procesului de analiza a feedbackului, in limita prevederilor Regulamentului de Organizare si Functionare a unitatii".
 
Cine este Consiliul clasei? Raspunsul se afla in art. 57 din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 5447/2020
 
"SECTIUNEA 2: Consiliul clasei
 
(1) Consiliul clasei functioneaza in invatamantul primar, gimnazial, liceal, profesional si postliceal si este constituit din totalitatea personalului didactic care preda la clasa respectiva, din cel putin un parinte delegat al comitetului de parinti al clasei, cu exceptia claselor din invatamantul postliceal si, pentru toate clasele, cu exceptia celor din invatamantul primar, si a reprezentantului elevilor clasei respective, desemnat prin vot secret de catre elevii clasei".
 
(2) Presedintele consiliului clasei este invatatorul/institutorul/profesorul pentru invatamantul primar, respectiv profesorul diriginte, in cazul invatamantului gimnazial, liceal, profesional si postliceal.
 
(3) Consiliul clasei se intruneste cel putin o data pe semestru sau ori de cate ori este necesar, la solicitarea invatatorului/institutorului/profesorului pentru invatamantul primar, respectiv a profesorului diriginte, a reprezentantilor parintilor si ai elevilor".
 
Nu in ultimul rand, este bine de stiut ca "Consiliul National al Elevilor, prin structurile sale, si conducerea unitatilor de invatamant, monitorizeaza aplicarea corecta a prezentei Metodologii".
 
Anexa la Ordinul ministrului educatiei nr 3864 din 31.05.2021
 

METODOLOGIA DE ACORDARE FEEDBACKULUI PRIVIND ACTIVITATEA DE INVATARE, PREDARE SI EVALUARE
DIN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR
 
Capitolul 1 
 
DISPOZITII GENERALE
 
Art. 1 - Prezenta metodologie este elaborata in conformitate cu prevederile OMENC5 nr. 4742/2016 privind aprobarea Statutului elevului si reglementeaza modalitatea de acordare a feedbackului din partea elevilor catre cadrele didactice din invatamantul preuniversitar.
 
Art. 2 - (1) In contextul prezentei meotodologii, feedack reprezinta colectarea de informatii despre reactiile elevilor la procesul de predare-invatare-evaluare si despre relatia elev-profesor. Feedbackul nu reprezinta judecati de valoare, este specific activitatii didactice, find utilizat ca instrument de baza pentru imbunatatirea actului educational.
 
(2) Scopul colectarii feedbackului este cresterea procesului educational si a rezultatelor acestuia, precum si imbunatatirea relatiilor dintre partile implicate in acest proces, pentru a asigura un act educational incluziv si de calitate, centrat pe elev.
 
(3) Feedbackul permite aprecierea, de catre cadrele didactice, a calitatii procesului de predare-invatare-evaluare din perspectiva scopul calibrarii practicilor de clasa, astfel incat sa raspunda optim nevoilor de invatare ale beneficiarilor primari ai educatiei.
 
Art 3 - Feedbackul se acorda prin intermediul unel fise de feedback, conform modelului prevazut in Anexa care face parte integranta din prezenta Metodologie. Fisa prevazuta in Anexa poate fi completata cu alte aspecte considerate relevante de cadrul didactic care solicita feedbackul sau de catre conducerea de invatamant.
 
Art. 4 - (1) Feedbackul, in conformitate cu prevederile prezentei metodologii, se acorda la sfarsitul fiecarui semestru, dupa incheierea situatiei scolare. Cadrele didactice pot solicita feedback suplimentar pe parcursul semestrului, prin aplicarea altor instrumente.
 
(2) Feedbackul se colecteaza in mod obligatoriu si exclusiv de la elevii inscrisi in clasele din invatamantul profesional si liceal
 
Art. 5 - (1) Cadrele didactice primesc feedback doar de la elevii claselor unde sunt incadrate.
 
(2) Feedbackul este anonim si acordarea acestuia este optionala.
 
(3) Feedbackul se va referi exclusiv la activitatea didactica de predare-invatare-evaluare, fara a se raporta la activitatile extracurriculare si extrascolare derulate de catre cadrul didactic.
 
Art.6 - In baza principiilor descentralizarii, calitatii, echitatii, relevantei, centrarii educatiei pe beneficiarul acesteia, respectarii dreptului la opinie al elevilor ca beneficiari directi ai sistemului de invatamant, mentionate in Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare unitate de invatamant reglementeaza, prin Regulamentul de Organizare si functionare propriu, modalitatile de valorificare a rezultatelor obtinute prin colectarea de la elevi a feedbackului semestrial, tinand cont de rolul acestul proces, stipulat la art. 2.
 
Capitolul II 
 
PROCEDURA DE COLECTARE A FEEDBACKULUI SEMESTRIAL
 
Art. 7 - Fiecare profesor diriginte notifica elevii si directorul unitatii de invatamant cu privire la ziua/zilele in care se va colecta feedback de la fiecare clasa, potrivit art. 4 din prezenta Metodologie.
 
Art. 8 - Elevii completeaza formularele de feedback, fie in format online, folosind dispozitivele proprii sau echipamente puse la dispozitie de catre unitatea de invatamant, fie in format fizic, utilizand formularele tipizate puse la dispozitie de catre unitatea de invatamant.
 
Art. 9 - (1) Fisele completate in format fizic sunt colectate de profesorul diriginte, care le analizeaza si transmite rezultatele agregate cadrelor didactice vizate in termen de 10 (zece) zile de la colectare, respectand confidentialitatea si caracterul anonim al acestora.
 
(2) Rezultatele colectate online ajung direct la profesorui vizat, in format agregat, daca solutia tehnologica aleasa permite acest lucru in conditii de garantare a confidentialitatii si anonimatului. In cazul in care aceste conditii nu sunt garantate, se aplica prevederile alin. (1).
 
Art. 10 - Cadrul didactic analizeaza rezultatele primite de la profesorul diriginte sau agregate din procesarea automata a raspunsurilor.
 
Art. 11 - La inceputul semestrului, cadrul didactic discuta cu elevii de la fiecare clasa, rezultatele analizei, in vederea intelegerii, corectarii si imbunatatirii aspectelor problematice semnalate de elevi si a promovarii aspectelor pozitive identificate.
 
Art. 12 - (1) Profesorui diriginte analizeaza rezultatele la nivel de clasa si redacteaza un raport general pe clasa/formatiune de studiu care este supus dezbaterii cadrele didactice din Consiliul clasei, constituit in baza prevederilor art. 57 din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 5447/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Cadrele didactice au acces doar la raportul general pe clasa/formatiune de studiu la care predau.
 
(3) In vederea identificarii unor modalitati de imbunatatire a calitatii procesului educational si a relatiilor dintre partile implicate, la nivel de unitate de invatamant, directorul unitatii poate solicita corpulului profesoral rezultatele procesului de analiza a feedbackului, in limita prevederilor Regulamentului de Organizare si Functionare a unitatii. Este interzisa solicitarea selectiva, adresata doar anumitor cadre didactic, a acestor rezultate.
 
Capitolul IV 
 
DISPOZITII FINALE
 
Art. 13 - Este interzisa constrangerea sau sanctionarea elevilor, atat timpul procesului de acordare a feedbackului semestrial, cat si in urma acestuia, in baza opiniilor exprimate de catre acestia.
 
Art. 14 - Consiliul National al Elevilor, prin structurile sale, si conducerea unitatilor de invatamant, monitorizeaza aplicarea corecta a prezentei Metodologii.
 
Art. 1.5 - Orice elev poate sesiza nereguli aparute in cadrul procesului de colectare a feedbackului semestrial, fie consiliilor elevilor, conform procedurilor proprii, fie conducerii unitatii de invatamant.
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Agenda Cadrului Didactic 2024 - 2025

Ce este atat de special la aceasta Agenda Cadrului Didactic?

In primul rand, structura ei. Este conceputa exclusiv pentru necesitatile unui cadru didactic, astfel incat sa va ajute eficient in planificarea activitatii si sa nu ratati cumva vreun moment profesional important.

In al doilea rand, agenda este eleganta, atrage imediat atentia.

Si, in al treilea rand, ea aduce o inovatie simpatica: delimitarea celor 5 module de invatare ale anului scolar se face cu cate o caricatura savuroasa.


...Vezi AICI cum arata Agenda <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

fisa de feedback semestrialfeedback profesorifeedback elevi profesori


x
Lasa un raspuns



Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
26Ian.2022

Ioana 26 Ian. 2022 17:51:38

Rog rectificati eroarea strecurata in text cuvantul "gimnazial" a fost exclus de la Art.4 alin 2: "Feedback-ul se colecteaz? an mod obligatoriu ?i exclusiv de la elevi anscri?i an clasele din anv???mantul GIMNAZIAL, profesional ?i liceal."
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit


Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//