Elevii din invatamantul primar au inceput deja cursurile optionale de "Filosofie pentru copii", pentru clasele a III-a si a IV-a, "Educatie pentru Societate" pentru clasele pregatitoare, clasa I si a II-a, si "Educatie financiara" pentru clasele a III-a si a IV-a.
Pentru ca elevii sunt prea mici pentru a riposta fata de aceste schimbari si pentru a se face auziti, au vorbit pentru ei parintii, care sustin ca un copil de clasa a III-a nu poate intelege in niciun caz notiuni filosofice sau financiare si sunt de parere ca aceasta decizie de a introduce noile materii in cadrul invatamantului primar este una absurda.
Cele trei discipline optionale, adoptate de Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, pentru anul scolar 2013-2014 fac parte din curriculum la decizia fiecarei scoli.
Disciplina Educatie pentru societate poate fi studiata succesiv, intr-un singur an scolar sau pe parcursul a doi - trei ani. Elevii vor invata elemente de conduita moral-civica si modul in care se aplica acestea in contexte reale de viata.
In cadrul materiei Filosofie pentru copii, elevii vor invata etapele pe care le implica rezolvarea unei probleme date, cum sa sustina un punct de vedere, dar si cum sa respecte punctele de vedere ale celuilalt.
Programa pentru Educatie financiara raspunde unei initiative dezvoltate de Comisia Europeana in toate statele membre ale UE si isi propune educarea consumatorului si dezvoltatea receptivitatii elevilor pentru domeniul financiar, a precizat Ministerul Educatiei. Aceasta programa a fost elaborata in colaborare cu serviciul de educatie al Bancii Nationale Romane, care a pilotat cursurile pentru aceasta disciplina in mai multe unitatii scolare, din anul 2010-2011.
Ce parere aveti despre introducerea acestor noi discipline? Se descurca elevii din clasele I-IV cu filosofia si educatia financiara? Asteptam raspunsurile dumneavoastra in rubrica de comentarii de mai jos.