Tema dezbaterii, organizata in format de audiere publica, este: “Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II): ce tip de formare initiala va creste calitatea in sistemul de invatamant din Romania?”
Cine si cum poate participa la audierea publica?
Sunt incurajati sa participe la aceasta audiere publica si sa-si argumenteze punctul de vedere, in favoarea sau nu a unei dintre optiuni, inclusiv sa propuna alta strategie de formare initiala a cadrelor didactice, toti cei co-interesati: experti in domeniu, reprezentanti ai asociatiilor profesionale ale cadrelor didactice, reprezentanti ai sindicatelor din invatamant, studenti la modulul psihopedagogic, profesori, directori de institutii de invatamant, reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale implicate in educatie, specialisti in resurse umane. Principiul unei audieri publice este ca orice cetatean interesat sa poata transmite si sustine o Depozitie de care sa se tina cont in formularea unei propuneri de politica publica.
Daca sunteti interesati sa participati, este necesar sa transmiteti in prealabil punctul dumneavoastra de vedere, argumentat, prin inscrierea unei depozitii scrise, audio sau video. Pentru aceasta, puteti completa formularul disponibil
aici si veti informatii suplimentare pe site-ul Coalitiei pentru Educatie
www.coalitiaedu.ro. Termenul pentru transmiterea depozitiei este 17 aprilie 2016, ora 23:00!
De ce este necesara o dezbatere publica?
Primavara anului 2016 a adus o veste ingrijoratoare pentru viitorul Romaniei: 6 din 10 elevi de clasa a VIII-a au obtinut o medie sub 5 la simularea Evaluarii Nationale. In plus, rezultatele simularii Bacalaureatului arata ca doar 4 din 10 elevi de clasa a XII-a ar promova acest examen.
In acest context si tinand cont de studiile din domeniu, Coalitia pentru Educatie sustine cresterea calitatii resurselor umane ca prioritate publica si considera ca Romania are nevoie de profesori competenti, motivati, autonomi, respectati si incurajati sa invete!
"Investitia in profesori, in atragerea unor tineri valorosi catre cariera didactica, in programe de formare initiala de calitate trebuie regandita si considerata o prioritate de investitie, ACUM! Daca autostrazile sunt atat de importante pentru miscarea capitalurilor, profesorii sunt importanti pentru mobilitatea capitalului uman pe care o natiune il are in responsabilitate. Un profesor bun, caruia ii pasa, poate fi "autostrada" catre o viata de calitate a unui copil care sa devina un adult autonom, responsabil si implicat in cresterea comunitatii din care face parte", spune Daniela Visoianu, presedinta Coalitiei pentru Educatie.
De altfel, la finalul anului 2015, Coalitia pentru Educatie a atras atentia asupra amanarii succesive a aplicarii Legii Educatiei Nationale nr. 1/2011 cu privire la organizarea masteratului didactic (vezi aici). Introducerea masteratului didactic in formarea initiala a cadrelor didactice a fost un subiect intens discutat de-a lungul ultimilor ani. Deocamdata lipseste, insa, o pozitionare clara a majoritatii actorilor co-interesati si o decizie asumata pe termen lung.
Acestea sunt motivele pentru care Coalitia pentru Educatie pune la dispozitie spatiul si formatul pentru ca opiniile relevante in domeniu sa fie exprimate si asumate public.
Ce se va intampla dupa audierea publica?
Toate depozitiile colectate si raportul rezultat vor fi publicate pe site-ul www.coalitiaedu.ro. Pe baza depozitiilor, vor fi formulate recomandari de politici publice de catre o comisie de experti, in curs de confirmare in componenta finala, din care vor face prof. dr. Lazar Vlasceanu, prof. dr. Daniel David, prorector al Universitatii Babes-Bolyai, dr. Serban Iosifescu, presedinte A.R.A.C.I.P. si prof. dr. Florence Mihaela Singer, Institutului pentru Dezvoltarea Evaluarii in Educatie (IDEE).
Audierea publica este face parte din proiectul de formare si dezvoltare a Coalitiei pentru Educatie, finantat prin granturile SEE 2009 – 2014, in cadrul Fondului ONG in Romania. Proiectul este sustinut de catre Asociatia C4C - Communication for Community, Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica si Institutul pentru Dezvoltarea Evaluarii in Educatie (IDEE).
Poco 03 Apr. 2016 10:25:19
Plini de mastere si doctorate, diplome de megaformatori intergalactici, in corpul de te-miri-ce inspectori care cauta prin dosare, doar-doar ti-or gasi vreo hartie lipsa, manageri de proiecte/furaciuni din bani europeni ca pe centura, pe banii altora...Ce aveti de gand sa faceti din invatamant, domnilor?Ioana 03 Apr. 2016 08:28:52
Incercati sa faceti din rahat bici! Oare veti reusi? Asa-i si-n scoala: cine poate...da, cine nu....Dumnezeu cu mila! Ceva realism nu ar strica!Ionescu Marina 03 Apr. 2016 08:17:26
Inainte de '89 politica obliga dascalii sa nu nu lase corigenti..., acum e cam la fel?!, nu credeti?... - Macar atunci, cine cu-adevarat dorea sa intre-ntr-o facultate, tocea de mic: exista cultul respectului pentru o Meserie-Bratara de Aur si Profesorul care-si tocise coatele pe bancile Scolilor!!, ACUM CE MAI EXISTA? NEVOIA SA CALIFICATI ALTI DASCALI,OFERIND DEFINITIVAT DIN PRIMUL AN, UNOR CIUDATE CU ROCHIA PANA LA BURIC! DATI-LE SI SALARIUL CAT AL MEU!, VOCATIA NU LE-O PUTETI DARUI..., NU VA MIRATI CA SUNT CA DIRECTOAREA DIN COTROCENI! - FOAMEA DE BANI DEZUMANIZEAZA!!, IN REST..., DACA ELEVUL FRECVENTEAZA SCOALA CA PE TIMPUL DOMNULUI TRANDAFIR, NU E NEVOIE SA CHELTUITI ALTI BANI CU FORMAREA NOASTRA... -SUNTEM AUTODIDACTI!!
Ionescu Marina 03 Apr. 2016 08:16:54
Inainte de '89 politica obliga dascalii sa nu nu lase corigenti..., acum e cam la fel?!, nu credeti?... - Macar atunci, cine cu-adevarat dorea sa intre-ntr-o facultate, tocea de mic: exista cultul respectului pentru o Meserie-Bratara de Aur si Profesorul care-si tocise coatele pe bancile Scolilor!!, ACUM CE MAI EXISTA? NEVOIA SA CALIFICATI ALTI DASCALI,OFERIND DEFINITIVAT DIN PRIMUL AN, UNOR CIUDATE CU ROCHIA PANA LA BURIC! DATI-LE SI SALARIUL CAT AL MEU!, VOCATIA NU LE-O PUTETI DARUI..., NU VA MIRATI CA SUNT CA DIRECTOAREA DIN COTROCENI! - FOAMEA DE BANI DEZUMANIZEAZA!!, IN REST..., DACA ELEVUL FRECVENTEAZA SCOALA CA PE TIMPUL DOMNULUI TRANDAFIR, NU E NEVOIE SA CHELTUITI ALTI BANI CU FORMAREA NOASTRA... -SUNTEM AUTODIDACTI!!
Sorin 02 Apr. 2016 21:53:14
Cei care au facut modulul sunt mai putin valorosi decat cei cu master in fizica nucleara/robotica? Sa fim seriosi! Banuiesc ca se va analiza corect aceasta situatie...Nica 01 Apr. 2016 07:39:49
De ce numai olarul este vinovat pentru ceea ce produce?Oare materialul cu care lucreaza nu este important? Daca acesta e ceea ce primeste pentru a produce oare cine e de vina?