Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Deputatii au adoptat tacit desfiintarea inspectoratelor scolare. Cine preia atributiile de administrare a scolilor

de Banu Alexandra la 11 Feb. 2016 Exclusiv
8 comentarii

Deputatii au adoptat tacit desfiintarea inspectoratelor scolare. Cine preia atributiile de administrare a scolilor Camera Deputatilor a adoptat tacit propunerea privind desfiintarea inspectoratlor scolare. Atentie! Camera Deputatilor a fost prima camera sesizata, iar pentru a intra in vigoare propunerea de desfiintare a inspectoratelor scolare, aceasta are nevoie de votul senatorilor.

Desfiintarea inspectoratelor scolare a fost ideea propusa de reprezentantii sistemului de invatamant, care considera ca acestea sunt "institutii toxice, comuniste si corupte". In plus, prin desfiintarea inspectoratelor scolare se urmareste oferirea factorilor decizionali unitatilor de invatamant.

"Descentralizarea in domeniul educatiei este absolut necesara pentru a da putere scolilor sa ia decizii si comunitatii locale sa se implice cu adevarat si a fost cuprinsa in strategia de descentralizare, realizata de Guvern, in 2006. Vreau sa pornesc o dezbatere reala pe acest subiect, iar primul pas este sa oferim o forma si un cadru institutional, iar Comisia de invatamant din Camera Deputatilor va trebui sa-si asume acest rol", subliniaza Cornel Comsa, initiatorul proiectului legislativ.

Daca inspectoratele scolare vor fi desfiintate, atributiile de administrare vor fi preluate de administratia locala, care detine deja terenurile si cladirile in care functioneaza scolile si se care se vor ocupa de acestea in baza resurselor proprii si a finantarilor de la minister.

Daca proiectul legislativ va fi adoptat, inspectiile scolare vor fi realizate de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii Invatamantului Preuniversitar (ARACIP). Acesta va monitoriza si respecta standardele nationale si indicatorii de performanta prin inspectie scolara.
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii

"Sustin fara rezerve inspectia scolara si institutionala in invatamantul preuniversitar din Romania, ca pe un instrument managerial inca deosebit de necesar dezvoltarii si consolidarii calitatii educatiei; si sustin, tot fara rezerve, schimbarea paradigmei sale institutionale prin crearea unei piete deschise si sanatoase a furnizorilor de inspectie scolara si institutionala, independente de Ministerul Educatiei", a declarat expertul in educatie, Marian Stas.
Autor: Banu Alexandra

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.08 din 143 voturi

x


Intrebare antispam: 3 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 8 comentariiAdauga comentariul tau

cp 2016-02-15 23:15:11

Ai dreptate, Ash!

taica 2016-02-13 01:18:51

Căutam operator/operatoare calculator pentru publicare anunțuri. Nu este necesară prea multă experiență. Se lucrează comod de acasă sau de oriunde aveți acces la internet. Se oferă contract de comision. Cerințe: cunoștințe minime PC, seriozitate, perseverență, conexiune internet. Se acordă instruire gratuită sub forma unor lecții trimise pe mail. Câștigul depinde numai de dvs. Mai multe detalii puteți obține trimițând un e-mail cu subiectul ”INFORMAȚII” pe adresa seracin1946@yahoo.com

Ash 2016-02-12 23:04:55

De ce trebuie sa inventam coada la cireasa? Adica intr-un domeniu in care alti deja ne-au demonstrat cum si de ce are nevoie sa functioneze noi in loc sa preluam si sa inovam mai departe pe baza oferita de ei noi trebuie sa facem ceva original... ca si democratia originala a lui Iliesc si uite unde ne-a adus. Totul se bazeaza pe interesele personale ale profesorilor si nu pe interesul elevului. M-am speriat cand am citit comentariile voastre in majoritate. Nici o tara cu invatamant civilizat nu are inspectorate. Nici o tara civilizata nu isi face programa in functie de ce "tip" de profesori are si care sunt profesori cu putere... inspre cum bate vantul sindicatului... ok, sindicatul trebuie sa apere profesori dar nu s-a distruga invatamantul prin practicile si santajele facute si prin protectia unor "balene si rechini" pe posturi. Invatamantul dinainte de 90 era bun la vremea lui iar schimbarea lui inseamna progres... altfel locuiam inca in pesteri pentru ca "era asa de bine" "numai niste nebuni ar vrea sa iesim din pesteri..." Ma rog o viata frumoasa cu ceea ce veti alege pentru ca sunt sigur ca si asta o veti alege gresit... aveti un talent sa va futeti singuri.... nu pot sa uit ca si pentru majoritatea parintilor din Romania conteaza nota pe care o are copilul meu nu daca invata ceva si face ceva cu ce a invatat in viata... dat sa aiba note mai mari decat vecinul... astfel aveti colegii nationale cu medii generale peste 9,50 : Daca nu intelegeti ce implica asta atunci mai bine taceti luati-va chenzina si mergeti la o tuica

Catalina Eminescu 2016-02-12 16:12:53

Slava Domnului ca Inspectoratele sunt vazute asa cum sunt: toxice, comuniste, mafiote, contrare intereselor invatamantului, de aceea rezultatele sunt cele de acum, oribile, cu tineri lasati de izbeliste, nepregatiti, ca si acele cadre care dau examene si iau 3. Ce sa mai zicem de inspectorii, loaze cersetoare, care au dat, cica, examene, ei cu ei si au luat niste note care le-a permis sa ramana pe posturile pe care le ocupa, unii, de mai bine de 20 de ani, vedeti cazurile de la Ploiesti, cu Iancu Tudor, inspector la personal de mai mult de 20 de ani, un nemernic care a stricat tot in Prahova, aranjand pe bani grei posturi in scoli foarte bune, impreuna cu ceilalati colegi, bineinteles, mai ales inspectorii generali si adjunctii. Desi au fost nenumarate reclamatii, nimeni n-a facut nimic, ca sa nu ramana fara un asa post. De ce nu-si ocupa scarbele-astea posturile pe care le au rezervate la scoli foarte bune, doar pe baza de dosar? Pentru ca nu ii intereseaza decat banii si foloasele necuvenite pe care le incaseaza linistiti de ani de zile, fara sa aibe nici o problema. Dar sa nu fie lasate scolile nici la cheremul primariilor, alte cocine pline ochi de mafioti ascunsi prin birouri, de unde se uita hohotind la prostii care muncesc. De directorii de scoli, ce sa mai zic. Multi se cred Dumnezeu, ascund fapte penale care , chiar de ar fi descoperite, scapa nepedepsiti. E nevoie de vointa celor multi si amarati, cum suntem majoritatea, pentru a-i opri pe acesti nenorociti, chiar cu pretul sacrificiului suprem. Altfel, ei vor continua, cu aceeasi nesimtire, sa spuna ca ne vor binele, cum a fost si cu hotul suprem Basescu, care ne-a dorit tot BINELE din lume d-aia a furat pentru mii de ani de acum incolo, pentru el si prietenii lui. Astia TREBUIE IMPUSCATI, CA PE CEAUSESCU. De ce mai asteptam????

Cãtãlin 2016-02-12 11:03:55

Tare mi-e teamã cã aceastã asa zisã descentralizare va duce inevitabil la prãbusirea iremediabilã a sistemului de învãtãmânt din tara noastrã. Sã vã spun de ce.

1. Primãriile si prefecturile locale sunt pline de oameni care n-au nici o treabã cu învãtãmântul si care n-au o pregãtire adecvatã pentru a lua decizii ce privesc bunul mers al institutiilor educative. Ei sunt pusi sã administreze patrimoniul si sã ia decizii cu privire la fondurile alocate fiecãrei unitãti în parte pentru buna desfãsurare a procesului educativ, numai cã, de obicei, scuza imbecilã ”nu sunt bani la buget” acoperã în realitate exact incompetenta si impotenta aparatului local de conducere. De aici pleacã si cele mai multe neajunsuri si probleme, în special în unitãtile preuniversitare.

2. N-am înteles niciodatã de ce învãtãmântul românesc de dinainte de 89 trebuie cu orice chip demonizat în acest fel. S-au nãscut si s-au format oameni de o deosebitã tinutã moralã si profesionalã chiar în acele vremuri. A adopta azi ideea preconceputã cã tot ce e vechi este automat si prost pentru noi, este cel putin subiectivã dacã nu chiar rãutãcioasã. Scoala româneascã a dat simboluri nationale si s-a impus prin competentele sale la cele mai prestigioase concursuri internationale tocmai pentru cã n-a fost înghititã de iuresul acesta al democratizãrii fortate si fãrã discernãmânt. Dar înainte de toate, scoala româneascã nu forma doar câteva elite, ci-i pregãtea pe cetãtenii ei pentru viatã si dãdea tuturor elevilor posibilitatea EGALÃ de-a progresa. Lucru care, din pãcate, azi nu se mai întâmplã.

3. Am resimtit cel mai bine în ce hal s-a fãcut descentralizarea la nivel local. Directiile de învãtãmânt locale tin prea putin cont de problemele reale si punctuale ale fiecãrei unitãti în parte din subordine, singurul lor scop fiind acela de-a pasa rãspunderea pentru deciziile lor directorilor si administratorilor de unitãti. Adicã, sã ne-ntelegem: directiile de învãtãmânt iau deciziile în numele ordonatorilor tertiari de credite, însã nu-si asumã rãspunderea pentru nici un fel de contract pe care îl încheie în numele unitãtilor controlate. Ca sã nu mai zicem despre faptul cã bãieti/fete cu pixu-n buzunarul de la piept taie si modificã sumele alocate bugetelor unitãtilor în mod cu totul arbitrar si discretionar, probabil asteptându-se sã le pupãm si mâinile cã mãcar ne mai lasã ceva firimituri în marea lor noblete.

4. E adevãrat cã inspectoratele scolare au un rol uneori ambiguu în relatia cu unitãtile de învãtãmânt. Dar nu cred cã rãul în învãtãmântul românesc se trage direct de la inspectorii scolari. Eu cred cã se trage de la politizarea aparatului de conducere si amestecul politicului în viata educativã. Frica de pierdere a scaunului si/sau a anumitor privilegii conferite de statutul inspectorului, face din unii dintre ei candidatii perfecti pentru santaj- fie el mediatic, politic sau de altã naturã.

În concluzie, aceastã descentralizare urmãreste limitarea resurselor disponibile unitãtilor, pe de-o parte, iar pe de altã parte urmãreste ”acordarea” de si mai multe rãspunderi primãriilor locale- lucru care, asa cum am arãtat, combinat cu incompetenta, naste monstri si nu din ãia sacri.

Dumitru Alexandru 2016-02-12 10:32:15

Cel mai eficient inspector scolar functioneaza de mulți ani in SUA, Tarile nordice, Asia etc. sub numele de ,,Parinte- voluntar". E simplu: vrei sa vezi cum se desfasoara cursurile si seminariile in scoala in care invata copilul tau, mergi la scoala si asista la ore.
Profesorii nu vor mai întarzia de la ore, nu vor mai veni cu lectiile nefacute, nu vor mai nota sau asculta preferential elevii cu care fac meditatii etc.. Mai multe despre acest ,,inspector scolar" se gaseste in brosura ,, Educatie prin matematica, editia 7-a, difuzata gratuit prin scoli.

Vladimir Dumitru 2016-02-12 09:06:41

Observ o tendință extrem de periculoasă în gândirea, pregătirea și chiar luarea unor decizii în România și mă refer acum în cazul sistemului nostru din păcate mulți profesori achiesează acestei stări de fapt, fie activ, fie printr-o pasivitate la fel de păguboasă!!!:
1. Dacă elevii sunt supraîncărcați cu programul instruirii și educației lor, nu gândim cum să nu mai fie sufocați cu teme foarte multe și programe stufoase și cum să facem mai practice predarea disciplinelor în special cele experimentale și artistice dar nu numai... Nuu... noi procedăm la SCOATEREA/ DISTRUGEREA unor discipline clasiceistorie, latină, fizică, chimie, biologie și la reducerea drastică a numărului de ore, la altele...
***
2. Dacă o instituție necesară pentru activitatea curentă a fiecărei școli și numită Inspectorat Școlar are numeroase hibe în funcționarea ei, hibe ce pot fi corectate astfel încât acest ISJ să fie flexibil și eficient, noi aplaudăm aberația unui obscur deputat și neprofesionist în domeniu, conform căreia se propune ca această instituție să fie desființată! Vă asigur că un compartiment al Primăriei nu va putea prelua activitatea specifică a Inspectoratului ! Pe principiul acesta ar trebui ca TOATE inspectoratele sau direcțiile de profil jandarmerie, situații de urgență, sănătate etc. din județe să fie desființate și preluate nu-i așa de atot-potenta administrație locală !
Stimați colegi, chiar nu sesizăm că se dorește instituirea HAOSULUI în societatea noastră și așa bolnavă și cam lipsită de perspective ???
Vă las să gândiți și dacă doriți să aplaudați în continuare asemenea inițiative demente, atunci..... "game over" !
A propos, în loc de încheiere, știați că acel domn Ștefan Vlaston care este mai mare peste inițiativa schimbării planului cadru este MEMBRU al unui partid politic și face jocul ascuns al unui personaj sinistru de tristă amintire pentru toată România ?

Elena Rotomeza 2016-02-11 16:33:32

Felicitări! Sper să fie înțelepți și domnii senatori. Așa votul acordat autorității administrative locale va fi mult mai atentacordat.

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!