Inscrierea in programul NEST - Criterii de eligibilitate
- sa ai cel mult cinci ani de experienta in predare in sistemul public
- predai in anul scolar 2022-2023 in ciclul prescolar, primar sau gimnazial intr-o scoala vulnerabila din judetele Alba, Dambovita, Olt, Iasi, Suceava, Bacau, Neamt, Botosani, Vaslui, Galati, Braila, Tulcea, Calarasi, Ialomita, Teleorman.
Termenul-limita de inscriere este 7 octombrie 2022. Fiecare candidat va primi un raspuns pana in data de 14 octombrie 2022.
...click AICI pentru formularul de inscriere<<<
Programul are un numar limita de 240 de participanti in anul scolar 2022-2023, distribuiti astfel: 140 de cadre didactice in grupul de interventie si 100 de cadre didactice in grupul de control.
Program-pilot de mentorare a cadrelor didactice debutante face parte din proiectul NEST, un proiect international finantat prin programul Erasmus+, sub prioritatea 3 „Sprijin pentru reforma politicilor publice”. Acest proiect este derulat in consortiu, prin colaborarea a 16 organizatii partenere din 5 State Membre ale Uniunii Europene (Austria, Belgia, Spania, Bulgaria si Romania) si are ca scop pregatirea profesorilor debutanti din mediile vulnerabile pentru cariera de profesor.
In Romania, proiectul NEST este derulat in parteneriat de Teach for Romania si Ministerul Educatiei, cu sprijinul financiar al Uniunii Europene.
NEST contribuie la stabilirea de noi practici de mentorat adaptativ pentru cadrele didactice aflate la inceput de cariera. Scopul NEST consta in implementarea unui sistem de formare de mentori, respectiv evaluarea efectelor acestui tip de formare asupra mentorilor si cadrelor didactice debutante care lucreaza in scoli defavorizate din Romania.
Beneficiile programului NEST
1. pentru cadrele didactice din grupul de interventie:
Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante pentru grupul de interventie vor beneficia de mentorat adaptiv pentru dezvoltarea competentelor de predare la clasa; facilitarea lucrului cu elevi din medii defavorizate si obtinerea de rezultate scolare mai bune cu acestia; dezvoltarea abilitatii de a crea un mediu sigur si incurajator la clasa; cresterea satisfactiei si a gradului de retentie in profesie.
2. pentru cadrele didactice din grupul de control:
Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante pentru grupul de control vor: participa la evenimentele de diseminare si exploatare din cadrul proiectului; participa la sondaje, prin completarea chestionarelor legate de activitatea lor didactica; obtine adeverinta de participare in cadrul proiectului la finalul acestuia.