Art. 4 (1)
Etapele de mobilitate a personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar si activitatile aferente
acestora se organizeaza conform prezentei Metodologii si sunt, in ordinea in care se desfasoara, urmatoarele:
a) constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicarii planurilor-cadru de invatamant, a aprobarii
proiectelor planurilor de scolarizare si a ofertei educationale;
b) constituirea normei didactice de predare, in baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedra, in
ordine, a personalului didactic de predare titular, respectiv a cadrelor didactice debutante repartizate pe posturi publicate
pentru angajare pe perioada nedeterminata prevazute la art. 21 alin. (4) si (6);
c) intregirea normei didactice de predare pentru personalul didactic de predare titular in doua sau mai multe unitati de
invatamant ori pe doua sau mai multe specializari si completarea normei didactice de predare pe perioada
nedeterminata/determinata a personalului didactic de predare titular la nivelul unitatii/unitatilor de invatamant in care
este titular/consortiului scolar sau in unitati de invatamant din aceeasi localitate, urmata de completarea normei
didactice de predare pe perioada determinata pentru cadrele didactice debutante prevazute la art. 21 alin. (4) si (6) la
nivelul unitatii/unitatilor de invatamant sau in unitati de invatamant din aceeasi localitate, carora li se poate constitui cel
putin o jumatate de norma didactica de predare in baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedra;
d) solutionarea cererilor de transfer, la nivelul unitatilor de invatamant, ale cadrelor didactice titulare detasate in interesul
invatamantului pentru nesolutionarea restrangerii de activitate;
e) constituirea normei didactice de predare, intregirea normei didactice de predare pentru cadrele didactice angajate pe
durata de viabilitate a postului/catedrei in doua sau mai multe unitati de invatamant ori pe doua sau mai multe
specializari, urmata de completarea normei didactice de predare pe perioada determinata, la nivelul unitatilor de
invatamant in care sunt angajate, pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, carora li
se poate constitui cel putin o jumatate de norma didactica de predare in baza documentelor de repartizare pe
post/catedra;
f) stabilirea personalului didactic de predare care indeplineste conditiile legale de pensionare la data de 1 septembrie
2022 si a personalului didactic de predare titular din invatamantul preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul stiintific
de doctor, care se mentine in activitate ca titular peste varsta de pensionare in anul scolar 2022-2023, conform
prevederilor art. 284 alin. (6) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile ulterioare;
g) stabilirea tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate si publicarea acestora in vederea ocuparii cu
personal didactic de predare;
h) completarea normei didactice de predare pe perioada nedeterminata/determinata a cadrelor didactice titulare,
respectiv pe perioada determinata a cadrelor didactice debutante prevazute la art. 21 alin. (4) si (6), urmata de
transferarea personalului didactic de predare titular si a cadrelor didactice debutante din invatamantul preuniversitar de
stat si particular prevazute la art. 21 alin. (4) si (6), inscrise la examenul national pentru obtinerea definitivarii in
invatamant, sesiunea 2022, disponibilizate prin restrangere de activitate, prin restructurarea retelei scolare sau prin
desfiintarea unor unitati de invatamant, urmata apoi de completarea normei didactice de predare pentru cadrele
didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pe perioada determinata la nivel judetean/nivelul
municipiului Bucuresti, carora li se poate constitui cel putin o jumatate de norma didactica de predare la nivelul
unitatii/unitatilor de invatamant in care sunt angajate sau la nivelul consortiului scolar in baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedra;
i) modificarea contractului individual de munca pe durata determinata de un an in contract individual de munca pe
durata de viabilitate a postului/catedrei, daca postul/catedra este vacant(a) incepand cu 1 septembrie 2022, pentru
cadrele didactice calificate, care au dobandit definitivarea in invatamant sau care promoveaza examenul national pentru
obtinerea definitivarii in invatamant, sesiunea 2022, si au promovat concursul national de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate din invatamantul preuniversitar, in conditiile Legii nr. 1/2011, cu modificarile si
completarile ulterioare, denumit in continuare concurs national, cu nota/media de repartizare minimum 7 (sapte),
conform art. 64 alin. (8);
j) pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant sau la cerere, dupa caz, pentru apropiere de domiciliu ori prin
schimb de posturi al personalului didactic de predare titular si al cadrelor didactice debutante prevazute la art. 21 alin.
(4) si alin. (6), inscrise la examenul national pentru obtinerea definitivarii in invatamant, sesiunea 2022, urmat de
modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate cu contract individual de munca
pe durata de viabilitate a postului/catedrei carora nu li se poate constitui o norma didactica de predare completa conform
deciziilor de repartizare pe post/catedra sau prin schimb de posturi;
k) prelungirea duratei contractelor individuale de munca, in anul scolar 2022-2023, pentru personalul didactic de predare
angajat cu contract individual de munca pe perioada determinata, care a dobandit cel putin definitivarea in invatamant si
a obtinut nota/media de repartizare minimum 7 (sapte), conform art. 64 alin. (9), dupa caz, la concursurile nationale,
sesiunile 2021 si/sau 2020, respectiv 2021, 2020, 2019 si/sau 2018 pentru invatatori/institutori/profesori pentru
invatamant primar, in conditiile prezentei Metodologii;
l) repartizarea posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioada nedeterminata, in baza notei la proba
scrisa sau a mediei de repartizare minimum 7 (sapte), conform art. 64 alin. (8), dupa caz, obtinute de candidati la
concursul national, sesiunea 2022, in conditiile prezentei Metodologii;
m) repartizarea candidatilor cu statut de cadre didactice titulare in invatamantul preuniversitar anterior inscrierii la
concursul national, sesiunea 2022, cu pastrarea statutului de cadre didactice titulare, si a cadrelor didactice debutante
prevazute la art. 21 alin. (4) si (6), care au promovat examenul national pentru obtinerea definitivarii in invatamant,
sesiunea 2022, si au obtinut nota la proba scrisa sau media de repartizare minimum 7 (sapte), conform art. 64 alin. (8),
dupa caz, in cadrul concursului national, sesiunea 2022, pe posturi didactice/catedre vacante indiferent de viabilitatea
acestora, in conditiile prezentei Metodologii;
n) stabilirea personalului didactic de predare pensionat, care a avut calitatea de personal didactic de predare titular in
invatamantul preuniversitar si se reincadreaza in functia de personal didactic, in anul scolar 2022-2023, cu conditia
suspendarii pensiei pe durata reincadrarii, conform prevederilor art. 284 alin. (7) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile
ulterioare;
o) detasarea in interesul invatamantului a personalului didactic de predare titular in invatamantul preuniversitar, precum
si a cadrelor didactice debutante prevazute la art. 21 alin. (4) si (6), care au promovat examenul national pentru
obtinerea definitivarii in invatamant, sesiunea 2022;
p) stabilirea continuitatilor pentru detasare la cerere si detasarea la cerere in baza rezultatelor obtinute la concursul
national, sesiunea 2022, in conditiile prezentei Metodologii;
q) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pentru angajare pe perioada determinata in baza
notei sau mediei de repartizare minimum 7 (sapte), conform art. 64 alin. (9), dupa caz, obtinute la concursul national,
sesiunea 2022, in ordinea descrescatoare a notelor sau mediilor de repartizare, avand prioritate candidatii care
beneficiaza de prelungirea duratei contractelor individuale de munca in anul scolar 2022-2023 in baza notei/mediei de
repartizare minimum 7 (sapte), conform art. 64 alin. (9), dupa caz, la concursurile nationale, sesiunile 2021 si/sau 2020,
respectiv 2021, 2020, 2019 si/sau 2018 pentru invatatori/institutori/profesori pentru invatamant primar, in conditiile
prezentei Metodologii;
r) detasarea la cerere prin concurs specific a personalului didactic de predare titular in invatamantul preuniversitar,
precum si a cadrelor didactice debutante prevazute la art. 21 alin. (4) si (6), care au promovat examenul national pentru
obtinerea definitivarii in invatamant, sesiunea 2022;
s) prelungirea duratei contractelor individuale de munca in anul scolar 2022-2023, pentru personalul didactic de predare
angajat cu contract individual de munca pe perioada determinata, care a obtinut nota/media de repartizare minimum 5
(cinci), conform art. 64 alin. (9), dupa caz, la concursurile nationale, sesiunile 2021 si/sau 2020, respectiv 2021, 2020,
2019 si/sau 2018 pentru invatatori/institutori/profesori pentru invatamant primar, in conditiile prezentei Metodologii;
t) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pentru angajare pe perioada determinata, prin
concurs national, in baza notei sau mediei de repartizare de minimum 5 (cinci), conform art. 64 alin. (9), dupa caz,
obtinute la concursul national, sesiunea 2022;
u) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pentru angajare pe perioada determinata, in
baza notei/mediei de repartizare minimum 7 (sapte), conform art. 64 alin. (9), dupa caz, obtinute la concursurile
nationale, sesiunile 2021, 2020, 2019, 2018, 2017 sau 2016, respectiv in baza notei/mediei de repartizare minimum 5
(cinci), conform art. 64 alin. (9), dupa caz, obtinute la concursurile nationale, sesiunile 2021, 2020 sau 2019, in conditiile
prezentei Metodologii;
v) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate cu personal didactic de predare calificat prin
plata cu ora;
w) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate prin concurs/testare organizat(a) la nivel
judetean/nivelul municipiului Bucuresti;
x) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pe parcursul anului scolar, in conditiile prezentei
Metodologii.