Conform documentului publicat de Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, la concursul pentru acordarea gradatiei de merit pot participa urmatoarele categorii de personal: personal didactic de predare, personalul de conducere si personalul de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 5 ani, cu calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar din perioada evaluata.
...vezi si Gradatia de merit 2024: modificarile anuntate de Ministerul Educatiei<<
Astfel, personalul didactic auxiliar nu apare pe lista ISMB cu numarul gradatiilor de merit pe categorii de personal propuse in sesiunea 2024, pentru al doilea an consecutiv.
Conditii acordare gradatie de merit 2024
Potrivit ISMB, personalul didactic care doreste sa se inscrie la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
I) intocmirea unui raport de activitate pentru perioada evaluata ce trebuie sa respecte ordinea criteriilor/subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare si sa contina trimiteri explicite la documentele justificative din dosar privind obtinerea de performante deosebite in:
- activitatea didactica cuantificata in rezultatele elevilor;
- inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor prin utilizarea tehnologiei si a internetului sau a altor modalitati alternative de educatie, in pregatirea elevilor distinsi la competitiile scolare recunoscute de Ministerul Educatiei/inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, etapa sector/judeteana si a municipiului Bucuresti, interjudeteana, etapa nationala si internationala, in perioada 1 septembrie 2018 - 31 august 2023;
- prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii, in integrarea copiilor cu cerinte educationale speciale si/sau tulburari de invatare in invatamantul de masa, in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar, in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune;
Perioada evaluata este de 5 ani, in intervalul 1 septembrie 2018 - 31 august 2023; pentru evaluare se vor anexa documentele justificative;
II) obtinerea calificativelor "Foarte bine" in fiecare an scolar incheiat din perioada evaluarii;
Se vor anexa adeverintele care sa ateste acordarea calificativului anual; In situatia in care cadrul didactic functioneaza in 2 sau mai multe unitati de invatamant, se depun adeverinte care sa ateste acordarea calificativului anual la fiecare dintre unitatile de invatamant in care a functionat; personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat depune calificativele primite in urma evaluarii activitatii din perioada 1 septembrie 2018 - 31 august 2023, in functie de categoria pentru care opteaza: predare, respectiv conducere, indrumare si control.
III) acumularea unei vechimi efective in invatamantul preuniversitar de cel putin 5 ani;
Se va anexa adeverinta care sa ateste vechimea efectiva in invatamantul preuniversitar, eliberata de unitatea de invatamant la care este incadrat si unde depune dosarul intocmit in vederea participarii la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit.
IV) existenta, in dosar, a unei declaratii pe proprie raspundere a candidatului prin care se confirma ca documentele depuse la dosar apartin candidatului si ca prin acestea sunt certificate activitatile desfasurate (Conform anexei 4 la OME nr. 4308/22.04.2024).
NOTA: Documentele depuse la dosar, in vederea justificarii punctajelor acordate de catre candidat, trebuie sa evidentieze contributia concreta a acestuia, raportata la criteriile/subcriteriile prevazute in grila de evaluare (de exemplu, adeverintele justificative eliberate de catre unitatea de invatamant trebuie sa fie insotite de dovezi concrete - date statistice, certificate, procese verbale, fise de progres scolar, plan de adaptare curriculara, plan cu activitati remediale etc).
Acte necesare gradatie de merit 2024
In dosarul de inscriere, documentele vor fi anexate in urmatoarea ordine:
1. Pagina de garda, care va contine numele si prenumele candidatului, unitatea de invatamant la care este incadrat la data depunerii dosarului si categoria de personal didactic la care isi depune dosarul, precum si date de identificare (Anexa 1 la prezenta procedura);
2. OPISUL dosarului, in doua exemplare, dintre care unul se restituie candidatului, cu semnatura sa si a conducerii unitatii/institutiei de invatamant, in care sunt consemnate documentele existente, cu precizarea paginilor aferente;
3. Cererea-tip, elaborata de inspectoratul scolar, in care candidatul isi precizeaza optiunea - (Anexa 2 la prezenta procedura);
4. Adeverinta/adeverintele cu calificativele din anii scolari evaluati;
5. Adeverinta de vechime in invatamant;
6. Fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit elaborata de inspectoratul scolar, la categoria de personal didactic la care candideaza, cu punctajul completat la rubrica "Punctaj autoevaluare”, in DOUA exemplare (conform anexelor la prezenta procedura);
7. Raportul de activitate, pentru perioada evaluata, ce trebuie sa respecte ordinea criteriilor/subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare si sa contina trimiteri explicite la documentele justificative din dosar;
8. Declaratia pe propria raspundere, prin care candidatul confirma ca documentele depuse la dosar ii apartin si ca prin acestea sunt certificate activitatile desfasurate, conform OME nr. 4308/22.04.2024. (Anexa 3 la prezenta procedura).
9. Raportul motivat, in TREI exemplare, cu punctajul completat la rubrica de (auto)evaluare (Anexa 4 la prezenta procedura):
10. Documentele justificative, grupate conform criteriilor si subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare pentru gradatia de merit elaborata de inspectoratul scolar, la categoria de personal didactic la care candideaza.
Personalul didactic de predare, precum si cel de conducere, indrumare si control poate depune dosar pentru obtinerea gradatiei de merit indiferent de numarul gradatiilor de merit aprobat pentru sesiunea 2024 la disciplina/domeniul/functia/categoria respectiva de personal.
Toate documentele din dosar sunt numerotate pe fiecare pagina si consemnate in OPIS.
Candidatul are obligatia sa respecte ordinea criteriilor si subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare la indosarierea documentelor justificative si paginatia din opisul intocmit in numerotarea paginilor. Documentele justificative depuse la dosar care nu respecta conditia mai sus mentionata nu vor fi luate in considerare in vederea evaluarii si punctarii.
Un document justificativ poate fi evaluat si punctat numai o singura data, la un criteriu, pentru un singur subcriteriu din fisa de (auto)evaluare. Pentru acordarea gradatiei de merit este necesar un punctaj de minimum 75 puncte.
ISMB: Etapele concursului pentru obtinerea gradatiei de merit 2024
13-21 mai 2024 - Candidatii depun in format format fizic dosarele de participare la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit la secretariatul unitatii/institutiei de invatamant preuniversitar de stat.
Pana pe data 23 mai 2024, ora 10.00, directorii/delegatii unitatilor/institutiilor de invatamant la care s-au depus dosare pentru obtinerea gradatiei de merit, depun dosarele candidatilor din unitate inspectorilor scolari pentru managementul institutional din ISMB, sectoarele 1-6.
Inspectorii scolari pentru management insititutional centralizeazd datele, introducandu-le in aplicatia "GRADATII DE MERIT 2024", aplicatie gestionata de catre Serviciul Informatizare al ISMB. Dupa introducerea datelor in aplicatie si verificarea corectitudinii si completitudinii datelor, se listeaza in 2 exemplare, acestea devenind Anexe la Procesul verbal de predare/primire.
Pana pe data 23 mai, ora 14.00, inspectorii scolari pentru management institutional de la fiecare sector depun la sediul ISMB, la Comisia de evaluare listele si dosarele candidatilor care s-au inscris la concurs, conform unui grafic anuntat ulterior. Depunerea dosarelor se realizeaza dupa verificarea existentei, in fiecare dosar, a opisului semnat de candidat si de conducerea unitatii de invatamant.
In perioada 24 mai - 12 iunie 2024, se desfasoara urmatoarele activitati: a) comisia de evaluare preia dosarele si listele cu candidati, stabilind perioada si locul in care se face evaluarea;
b) consiliul consultativ al disciplinei verifica existenta documentelor enumerate la art. 9 alin. (2) din OME nr. 4308/22.04.2024 si respectarea prevederilor art. 9 alin. (3). In urma consultarii consiliului consultativ al disciplinei/domeniului, consemnata in procesul-verbal al sedintei, inspectorul scolar care coordoneaza disciplina/domeniului sau membrul consiliului consultativ desemnat in acest sens intocmeste un raport motivat referitor la activitatea candidatului fn specialitate, acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu din fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit. Membrii consiliului consultativ isi asuma, prin semnatura, in procesul- verbal al sedintei si in raportul motivat, evaluarea dosarelor. Modelul raportului motivat este prevazut in Anexa nr. 4 la prezenta procedura. Inspectorul scolar care coordoneaza disciplina/ domeniul sau memrul consiliului consultativ desemnat completeaza punctajul pentru fiecare criteriu/subcriteriu in fisa de (auto)evaluare a candidatului, asumat prin semnatura.
d) intreaga documentatie si dosarele candidatilor sunt transmise comisiei de evaluare;
e) comisia de evaluare verifica documentatia si dosarele candidatilor intocmeste raportul motivat ai stabileste punctaje pe criterii/subcriterii si punctajul final pentru toti candidatii, pe care le consemneaza in fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit; rapoartele motivate si fisele de (auto)evaluare sunt asumate prin semnatura de toti membrii comisiei de evaluare;
f) comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit intocmeste lista cuprinzand candidatii in ordinea descrescatoare a punctajelor, pe posturi, functii si discipline. Lista astfel intocmita, asumata de toti membrii comisiei, este inregistrata si prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar;
g) consiliul de administratie aproba lista cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii;
h) lista cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii este publicata pe site-ul www.ismb.edu.ro
In perioada 13-14 iunie 2024, candidatii pot depune/transmite cererile privind contestatia asupra punctajului acordat. Cererile (Anexa 5 la prezenta procedura) se depun la registratura ISMB, conform programului de functionare al registraturii, sau se transmit online, pe adresa de email registratura@ismb.ro. Transmiterea online a cererilor de contestare a punctajului obtinut se face pana la ora 14.00 a zilei de 14.06.2024. Cererile transmise dupa aceasta data si ora nu vor fi luate in consideratie.
In perioada depunerii contestatiilor, la propunerea comisiei paritare, Consiliul de Administratie al ISMB aproba redistribuirea numarului gradatiilor de merit ramase neutilizate altor categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii, cu conditia respectarii punctajului minim stabilit conform art. 7 alin. (6) din metodologie.
In perioada 17-28 iunie 2024, se desfasoara urmatoarele activitati
a) comisia de contestatii preia dosarele si listele cu candidati care au contestat punctajul obtinut, stabilind perioada si locul in care se face reevaluarea;
b) comisia de contestatii reverifica dosarele candidatilor, intocmeste un raport motivat si completeaza punctajul obtinut pe fisa de (auto)evaluare; rapoartele motivate si fisele de (auto)evaluare sunt asumate prin semnatura de toti membrii comisiei de contestatii;
c) comisia de contestatii intocmeste lista cuprinzand punctajele tuturor candidatilor. Lista, asumata de toti membrii comisiei, este inregistrata si prezentata consiliului de administratie al inspectoratului scolar;
d) consiliul de administratie aproba lista finala cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, pe posturi, functii si discipline, tinand cont de punctajele obtinute in urma evaluarii la contestatie;
e) lista finala cuprinzand punctajele candidatilor la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit, sesiunea 2024, este publicata pe site-ul www.ismb.edu.ro.
Pana la data de 4 iulie 2024, inspectorul scolar general al ISMB inainteaza directiei de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei lista candidatilor validati.
Numarul gradatiilor de merit pe categorii de personal propuse in sesiunea 2024, conform ISMB