"Consiliul National al Elevilor dezaproba profund atitudinea Ministerului Educatiei in raport cu aceasta problema ce creste de la o zi la alta. Consideram ca solutia in fata unui astfel de fenomen nu este infiintarea unui grup de lucru anti-bullying la nivelul unitatii de invatamant (conform art. 71, alin. (2), pct. e) din ROFUIP, exista deja o comisie permanenta la nivelul fiecarei unitati de invatamant, responsabila de combaterea violentei), ci formarea cadrelor didactice pentru a depista cazurile de violenta scolara in forma lor precoce si instruirea consilierilor scolari pentru a putea realiza un management de caz eficient in ceea ce priveste reabilitarea agresorului si a victimei, atunci cand cazurile nu sunt extrem de grave", potrivit unui comunicat al Consiliului National al Elevilor.
Consiliul National al Elevilor solicita Ministerului Educatiei sa isi asume in mod public prioritizarea starii de bine a elevilor in spatiul scolar, astfel incat sa se asigure in fiecare unitate de invatamant din Romania un mediu propice invatarii si dezvoltarii armonioase a elevilor.
"Solutia Ministerului Educatiei in fata problemei violentei scolare, de a ingropa unitatile de invatamant in noi comitete, comitii si grupuri de lucru, nu poate avea, din pacate, sorti de izbanda. La nivelul fiecarei scoli exista deja o comisie responsabila de combaterea violentei, insa, de cele mai multe ori, membrii acesteia nu isi iau in serios atributiile, fie pentru ca nu au competentele necesare, fie pentru ca nu considera violenta scolara a fi un fenomen grav, ce necesita a fi abordat, in tara in care 20% dintre parinti considera ca bataia reprezinta un mijloc de educatie. E de datoria Ministerului Educatiei sa isi asume si de datoria fiecarui director sa implementeze in mod real politici pentru cresterea sigurantei in scoala si pentru cultivarea starii de bine a fiecarui elev, prin crearea de spatii sigure pentru invatare", a declarat Rares Voicu, presedintele Consiliului National al Elevilor.
Majoritatea cadrelor didactice nu sunt pregatite, din punct de vedere psihopedagogic, pentru a depista violenta scolara in formele ei precoce, inainte de a deveni un fenomen acutizat la nivelul colectivului clasei/al unitatii de invatamant, a subliniat Consiliul National al Elevilor.
Un studiu recent realizat de organizatia World Vision Romania arata faptul ca 71% dintre elevi au fost martori sau victime ale violentei fie in drumul spre scoala, fie in timpul pauzelor sau chiar in timpul orelor de curs. Mai mult, conform datelor Organizatiei Mondiale a Sanatatii, Romania a fost clasata pe locul trei in ceea ce priveste bullyingul, in cadrul unui studiu la care au participat 42 de state, a adaugat Consiliul National al Elevilor.