Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Programul Euro 200 continua si in 2015: Guvernul ofera sprijin financiar elevilor pentru achizitia de calculatoare

de Banu Alexandra la 14 Mai. 2015 Exclusiv
1 comentarii

Programul Euro 200 continua si in 2015: Guvernul ofera sprijin financiar elevilor pentru achizitia de calculatoare Guvernul ofera si in acest an elevilor si studentilor suma de 200 de euro ca ajutor financiar in vedere achizitionarii de calculatoare prin intermediul programului "Euro 200".

Executivul a aprobat modelul bonului valoric de care vor beneficia elevii si studentii din invatamantul de stat sau particular acreditat, in varsta de pana la 26 de ani, care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 150 lei pe membru de familie.

Cuantumul bonului valoric reprezinta echivalentul in lei al sumei de 200 euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ultima zi a lunii precedente achizitiei. "Culoarea bonului valoric din acest an va fi albastru deschis. Din motive de securitate, in fiecare an, culoarea si seria bonului valoric se schimba prin Hotarare de Guvern", sustine sursa citata.

Potrivit calendarului, in anul 2015, distribuirea bonurilor pentru achizitionarea de calculatoare se va face in perioada 24 iunie - 30 iulie, iar achizitionarea propriu-zisa se va face in perioada 24 iunie - 31 august.

Configuratia minima recomandata a calculatoarelor pentru achizitionarea carora se acorda sprijinul financiar este urmatoarea: procesor 2 Ghz, 1 GB RAM si 250 GB hard-disk si software de baza licentiat, incluzand un sistem de operare si un program antivirus.

"Bugetul alocat de Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice pentru derularea 'Euro 200' in anul 2015 este de 16 milioane de lei, estimandu-se ca vor beneficia de acest sprijin 17.779 de elevi si studenti", mai anunta Guvernul.

Programul "Euro 200" se deruleaza incepand cu anul 2004 iar obiectivele sale sunt stimularea achizitionarii de computere prin acordarea unor ajutoare financiare stabilite pe criterii sociale, respectiv crearea de competente in utilizarea mijloacelor IT& C. Potrivit Guvernului, in cei zece ani de aplicare a "Euro 200" au beneficiat de acest program 281.349 de elevi si studenti

Pentru a beneficia de programul "Euro 200", candidatii care trebuie sa depuna o cerere scrisa trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii


- sa nu aiba mai mult de 26 de anu
- veniturile brute lunare ale familiilor din care provin sa nu depaseasca suma de 150 de lei pe membru de familie
- sa fie inscrisi in anul scolar 2014-2015 la o institutie de invatamant de stat

Daca solicitarea este eligibila, elevii vor primi de la unitatea scolara la care invata un bon valoric cu ajutorul caruia vor putea achizitiona un calculator desktop de la magazinele de specialitate.

Pentru a beneficia de finantare pentru calculator, solicitantii vor depune la inceputul anului scolar 2014-2015 un dosar la secretariatul unitatii de invatamant la care invata, care va contine urmatoarele documente:

-cerere prin care parintele sau tutorele solicita ajutorul financiar
-declaratie a parintelui sau tutorelui ca venitul brut pe membru de familie nu depaseste 150 lei si ca dispun de diferenta de bani pentru achizitionarea calculatorului
-copie certificat/carte de identitate a beneficiarului, al parintelui/tutorelui legal, cat si celorlalti membri ai familiei
-adeverinta de la unitatea de invatamant din care sa rezulte calitatea de elev/student a celorlalti frati sau surori
-acte doveditoare, in original, privind veniturile membrilor familliei
-adeverinta eliberata de catre unitatea de invatamant din care sa rezulte media generala/calificativul din anul scolar anterior depunerii cererii pentru Programul Euro 200
-adeverinta eliberata de catre unitatea de invatamant din care sa rezulte numarul de absente nemotivate din anul scolar anterior depunerii cererii


Autor: Banu Alexandra

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.25 din 4 voturi

x


Intrebare antispam: 2 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

Marian 2015-05-16 16:11:52

In anul 2009, Cristian Pop- Eleches roman din Arad, profesor la Universitatea Columbia si Ofer Malamud, professor la Universitatea Chicago, amandoi cercetatori recunoscuti in Statele Unite, au demarat un studio privind efectele pe care le-a avut investitia in educatia prin calculator pentru copii din Romania. Au fost investigate 6814 familii din judetele Arad, Bistrita-Nasaud, Braila, Cluj, Maramures, Mures si Sibiu. Studil a urmarit rezultatele la invatatura ale acetor copii in raport cu alti elevi care nu au beneficiat de calculator.. Au fost considerate ca relevante notele la matematica, romana si engleza. Cercetarile finalizate in 2010 au condus la urmatoarele rezultate:
1. In 87% dintre calcula toarele achizitionate erau instalate jocuri video, dar numai in 6% dintre ele erau instalate si programe educationale primate gratuity. 20% dintre copii au declarat ca se joaca zilnic diverse jocuri video pe calculator, in schimb numai 1% au decla rat ca foloseau zilnic computerul in scopuri educationale.
2. Aparitia calculatorului in spatial caminului a condus la scaderea timpului acordat rezolvarii temelor de acasa, a lecturii si a tuturor celorlalte activitati recreative.
3. Rezultatele scolare au scazut dramatic dupa achizitionarea calculatorului ajungand dupa numai un an sa aiba un nivel de pregatire mai scazut decat ceilalti copii de aceeasi varsta, care traiau in acelasi context socio-cultural.SILVIA CRIVEANU, CALCULATORUL DE ACASA-CONDITIE SUFICIENTA PENTRU ESECUL SCOLAR, FAMILIA ORTODOXA, NR. 10/2011 .
Cercetările arată că mediul în care trăiește copilul nu trebuie să fie unul agitat, construit artificial, ci, mai curând, unul liniștit. Trebuie avut în vedere că, pentru dezvoltarea creierului, este importantă, nu atât activitatea exterioară, cât intensitatea proceselor interioare, reflexive, vorbirea cu sine însuși despre uimitoarea lume care-l înconjoară.
Un alt factor necesar dezvoltării creierului este experiența cuvântului in dialogul cu proprii părinți. Aceștia constituie cea mai buna călăuză pe care copilul o poate avea pentru a înțelege lumea înconjurătoare si pentru a-și dezvolta mintea. Dialogul cu aceștia, cuvântul rostit rar, explicat cu răbdare si dragoste de către părinți, ocupă, după ultimele cercetări, rolul cel mai important în configurarea rețelelor neuronale, mai mult decât oricare experiență.
O altă condiție necesară dezvoltării normale a creierului este implicarea și participarea activă a copilului la existența sau experiența cotidiană. Neuropsihologii au constatat faptul ca interacțiunea activă cu mediul, atât la nivelul fizic al atingeri și jocului, cât și la cel psihologic al reflecției și imaginației, este esențială pentru dezvoltarea normală a cortexului.
Televiziunea, din perspectiva descrisa anterior, nu poate fi considerată propice pentru edificarea structurilor neuronale caracteristice unui creier normal, ci, dimpotrivă, poate fi văzută ca un mediu ce împiedică sau reprimă o evoluție firească. Copilul în fața televizorului nu are parte de experiența obișnuită a limbajului, de stimularea dialogică a gândirii și reflexiei pe care părinții, bunicii sau mediul uman, în general, le oferă. Stimulii vizuali și auditivi percepuți în fața micului ecran sunt atât de agresivi, se succed cu asemenea rapiditate, încât depășesc capacitatea creierului de a-i controla. Efectul inevitabil va fi inhibarea unor importante procese mentale.
Copiii se obișnuiesc de la televizor să nu mai dorească să înțeleagă ce se întâmplă în lumea care-i înconjoară. Se mulțumesc doar cu senzațiile . Experiența vizionării TV nu este una a spațiului și a timpului real, a distanțelor și a duratelor reale, ci a unora virtuale, sugerate sau doar simulate in interiorul lumii televizualului. Copilului ii lipsește posibilitatea cunoașterii prin atingerea și manipularea fizică a materialelor, una dintre condițiile desfășurării procesului de cunoaștere și prin urmare, de structurare a traseelor neuronale. Prin televizor cei mici sunt lipsiți de liniștea și răgazul necesare dezvoltării mecanismelor limbajului intern și ale gândirii reflexive.
A-i învăța pe copii cu televizorul și a cultiva acest obicei în viața noastră înseamnă, de fapt, a modela niște structuri neuronale care determină cortexul să răspundă la provocările realității potrivit tipului de experiență propus de vizionarea televizorului; înseamnă să învățăm creierul cu atitudinea pasivă, să-l facem dependent de "plăcerea facilă a ecranului video", să "îi slăbim abilitățile mentale" obișnuindu-l să nu reflecteze, să nu gândească realitatea, să nu dialogheze sau să nu se concentreze cu atenție la problemele pe care le întâmpină. Astfel, uitatul la TV nu va constitui numai o obișnuință cotidiană, ci se va cristaliza într-o structură corticală care va influiența semnificativ întregul orizont de conștiință și existență a telespectatorului.
În urmă cu mai bine de 70 de ani, când se discuta despre „binefacerile” cinematografiei în educație și învățământ, marele pedagog și vizionar, Vasile Băncilă trăgea un semnal de alarmă în privința efectului excesului de imagini asupra imaginației, cuvintele lui profetice fiind mai mult decât actuale în ceea ce privește televizualul: „Excesul de imagini poate obosi imaginația sau să o îndepărteze, fiindcă sufletul rămâne să se mulțumească numai cu imagini. În acel moment, omul a devenit o ființă exterioristă, care-și caută viața în afară, în noi și iarăși noi excitații. El a pierdut resortul creației interne și devine un cerșetor de senzații și imagini, nostalgic după altceva și aproape veșnic plictisit, fiindcă nu mai poate adăuga de la el nimic… Este tocmai imaginea omului actual, a omului modern” .

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!