Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Planul-cadru pentru Gimnaziu propus de Consiliul Elevilor

de Ana-Maria Tudor la 24 Feb. 2016 Exclusiv
7 comentarii

Planul-cadru pentru Gimnaziu propus de Consiliul Elevilor Modificarea programei scolare pentru gimnaziu este una dintre prioritatile Ministerului Educatiei in acest an. Pentru ca nu sunt de acord cu cele trei planuri-cadru privind modificarea programei pentru clasele V-VIII, Consiliul National al Elevilor (CNE) a realizat propria varianta de plan-cadru.

Elevii solicita reorganizarea structurii anilor de studiu, prin mutarea clasei a IX-a la gimnaziu si introducerea unui master obligatoriu pentru cadrele didactice. O alte modificare ceruta de elevi consta in comasarea Fizicii, Chimiei si Biologiei in disciplina Stiintelor, materie care ar trebui sa aiba 3 ore pe saptamana.

O alta cerinta a elevilor se refera la inlocuirea unor materii precum Latina, Educatie economica, retoriza si dezbatere cu Etica aplica, Cultura si civilizatie greco-romana, iar disciplina religie este trecuta ca facultativa. Elevii mai cer abordarea transdisciplinara inca de la gimnaziu si cresterea orelor de sport la 3 pe saptamana.

Va prezentam propunerea de plan-cadru pentru gimnaziu a Consiliului National al Elevilor:



Comunicatul Consilului National al Elevilor:

Consiliul National al Elevilor adopta urmatoarea rezolutie:    
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii

1. Consideram ca fiind nepotrivite propunerile de plan-cadru, avand in vedere faptul ca niciuna dintre acestea nu vine in intampinarea nevoilor si cerintelor actuale ale elevilor.

De asemenea, condamnam lipsa de viziune ce ar trebui fundamentata pe un studiu de fezabilitate si de impact generat privind conturarea profilul elevului absolvent al celor 10 clase de invatamant obligatoriu. In acest sens, planurile cadru ar trebui sa fie construite astfel incat, la sfarsitul traseului educational, elevii sa isi fi insusit valorile principiile si abilitatile necesare integrarii in societate si insertiei pe piata muncii sau continuarii traseului educational in sistemul liceal.

2. Se propune implementarea in regim de urgenta a unui program la nivel national de formare continua a cadrelor didactice astfel incat acestea sa poata implementa cu eficienta maxima curriculumul adaptat noilor planuri-cadru.
Consideram ca profesionalismul si inalta competenta pedagogica si teoretica a cadrelor didactice constituie premise sine-qua-non pentru implementarea noii reforme curriculare. De asemenea, suntem convinsi de faptul ca profesorii sunt actorii cu cea mai mare responsabilitate in sistemul de educatie, avand in vedere faptul ca acestia furnizeaza cunostintele si resursele de care elevii au nevoie pentru a-si insusi competente, valori si principii si, in acelasi timp, reprezinta modele de conduita morala si etica, fundamentale pentru construirea caracterului si personalitatii unui elev.

In acest sens, militam pentru aplicarea legii 1/2011 cu privire la sustinerea masteratului didactic pentru toate cadrele didactice din sistemul de invatamant si implementarea unui program national pentru formarea continua a cadrelor didactice care sa aiba statut obligatoriu.

3. Propunem reorganizarea structurii anilor de studiu, asa cum prevedea initial proiectul de lege a educatiei nationale, prin trecerea clasei a IX-a la gimnaziu astfel incat invatamantul obligatoriu de 10 clase sa fie format din cinci clase primare ( clasa zero, clasele I-IV) si cinci clase gimnaziale (clasele V-IX). La sfarsitul celor 10 ani de invatamant obligatoriu elevii sa sustina un test national care sa evalueze suma de competente dobandite in cadrul anilor de studiu. In acest sens, planul-cadru ar trebui sa aiba in vedere propunerea de includere a clasei a IX-a in cadrul invatamantului gimnazial. Astfel, propunem ca:

    evaluarea sa fie formata din mai multe probe pe parcursul mai multor zile
    evaluarea sa abordeze atat latura teoretica, cat si pe cea practica prin diferite etape ale procesului de evaluare
    in majoritatea cazurilor, acolo unde se poate, testele sa fie aplicate sub forma de grila, iar rezultate sa fie exprimate sub forma de nivel de competente, prezentate defalcat

4. Dupa cei 10 ani de invatamant obligatoriu elevii se pot angaja, avand varsta minima legala pentru a intra in campul muncii, ori se pot inscrie in invatamantul liceal, capatand mai multa maturitate si experienta astfel incat sa poata lua o decizie informata cu privire la traseul educational individual. De asemenea, invatamantul liceal: teoretic, tehnologic sau vocational ar trebui sa aiba o durata de 3 ani, in urma careia elevii acestia sa poata intra in campul muncii, obtinand calificarea sau continuand cu studiile universitare.
Mai mult decat atata, trebuie luat in considerare faptul ca din 2020, invatamantul devine obligatoriu pentru 13 clase. (0-XII)

 Incurajam parteneriatul intre institutiile de invatamant, A.J.O.F.M. si mediul antreprenorial in vederea eficientizarii tranzitiei de la scoala la viata activa.

5. Implementarea in regim de urgenta a unui program national pentru consilierea elevilor din invatamantul gimnazial si, totodata, cresterea numarului de consilieri psihopedagogici raportat la numarul de elevi. Propunem implementarea unor proiecte de infrastructura pentru crearea unor centre de consiliere psihopedagogica astfel incat incepand din clasa a V-a fiecare elev sa poata beneficia gratuit de consiliere. In acelasi timp, procesul educativ trebuie sa fie in stransa concordanta cu specificul fiecarui elev dar si cu traseul educational individual.

6. Incurajam abordarea transdisciplinara incepand cu invatamantul gimnazial, pentru a avea insusita aria de competente in vederea abordarii integrate.

7. Incurajam cresterea numarului de ore de sport la 3 ore pe saptamana. In acest sens, consideram vitala modificarea conceptuala a structurii orei de sport, avand in vedere caracterul vetust al desfasurarii acestora. Asadar, propunem ca elevii sa fie motivati sa intreprinda activitati sportive in centre specializate, sustinerea orelor fiind mai apoi dovedita. Avand in vedere dotarile proaste ale scolilor si inconvenienta orei de sport situate intre ore teoretice, costul ar trebui sa fie suportat intr-o masura oarecare de catre unitatile de invatamant.

Sursa: Consiliul National al Elevilor
Autor: Ana-Maria Tudor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.86 din 32 voturi

x


Intrebare antispam: 5 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 7 comentariiAdauga comentariul tau

Rosca Viorica 2016-11-01 08:38:48

Sincer, nu ma asteptam ca elevii sa gaseasca cea mai buna varianta! Fara suparare!

Alex Costea 2016-03-20 16:18:36

Din 2020 învățământ obligatoriu de 13 clase 0-12?!!! Sunteți nebuni?!!! 8 clase obligatorii e suficient! Dacă elevul nu-i capabil sa obtina note peste 5

Datcu Zamfir 2016-03-10 14:01:41

Dragi elevi,
Omul este rezultatul evoluției spațiului/mediului, cum azi spațiul este rezultatul evoluției omului. Acordați, în aceste condiții o mare atenție spațiului ca mediu de viațã în viitor. Tabla înmulțirii, probabil, va fi aceiași și ãeste 200 de ani, spațiul cu siguranțã nu. Vã cer sã vã aplecați mai mult asupra științelor naturii și societãții fizicã, biologie, geografie, istorie, țtiințe socio-umane pentru un viitor sigur. Cereți mai multe ore din acest trunchi pentru a vã cunoaște și asigura viitorul!! Vã stimez,
prof. Zamfir Datcu.

Marius 2016-02-28 01:45:19

Aceasta varianta este si dorinta parintilor. Mi se pare cea mai echilibrata si asemanatoare cu cele din alte tari UE. Formarea ultraspecializarilor trebuie sa inceapa si la doctoratele din Romania, nu doar sa produca diplome!

Negru Maria 2016-02-27 09:29:33

În mare parte e bine, dar având în vedere ponderea științelor în lumea reală, mi se pare cam minimalizate față de alte domenii.Sportul cu 2 ore ar fi suficient, cine dorește mai multă mișcare poate merge în week-end să se pregătească în orice sport dorește, în cercuri sportive sau în cluburi sportive.Nu aveți idee cum mai poți lucra cu elevi ce vin obosiți de la ora de sport.Repet științele sunt devalorizate și subapreciate prin numărul ridicol de puține, astfel încât va fi vorba doar de o spoială de pregătire, neaprofundată și înțeleasă.

geiler cristina 2016-02-26 16:50:53

e mai buna varianta elevilor decat a grupului de experti dar din pacate profii de tehnologie si religie raman fara paine,nu este usor nici asta, ed-fizica e un pic cam multa, e adevarat ca elevii nu mai fac miscare dar si asa cu 3 ore fetele stau iar baietii joaca fotbal,cam asa e in majoritatea scolilor plus 2 limbi straine a cate 2 ore e mult,eu zic una de 2 ore si a doua de 1 ora e sufficient,la stiinte noi nu avem profesori pregatiti sa predea si fizica si chimia si biologie,la noi astea sunt facultati diferite,ma rog se pot imparti ce le 3.OPtionalele sunt ff bune dar din pacate in Romania astea se impart dupa cum vrea directorul la favoritii lui si nu se tine seama de dorinta elevilor sau se propun de la bun inceput doar optionalele dorite de cionducerea scolii si elevii sunt obligati sa aleaga dintre ele.Oricum elevii au dovedit multa maturitate in propunerile lor,felicitari.

luminita alban 2016-02-25 23:19:44

Dragi elevi , daca nu sunt reduse numarul de ore obligatorii,e dificil sa introduci materii noi sau optionale. Cred ca 1 ora per materie de studiu saptamanal e suficient .Asa ar fi 4 ore zilnic obligatorii si se mai pot adauga 2 optionale.Orele de sport ar trebui diferentiate...exemplu pilates sau do-jo , sah sau ...baschet, functie de solicitari si baza materiala a scolilor.Succes!!! consilier scolar Luminita Alban

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!