Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Precizari de la Ministerul Educatiei: "Programul educatoarelor este de 5 ore pe zi 3 ore de pregatire metodica stiintifica"

de Laura Galescu la 08 Oct. 2019
7 comentarii

Precizari de la Ministerul Educatiei: "Programul educatoarelor este de 5 ore pe zi + 3 ore de pregatire metodica stiintifica"08Oct.2019

Ministerul Educatiei a transmis catre inspectoratele scolare o scrisoare metodica pentru anul scolar 2019 - 2020, in care este detaliat, printre altele, programul zilnic de activitate al educatoarelor si al copiilor.

 
PROGRAMUL ZILNIC DE ACTIVITATE AL EDUCATOAREI si PROGRAMUL ZILNIC DE ACTIVITATE AL COPIILOR
 
Care este norma educatoarei?
Care este programul copiilor?
Sunt obligati copiii, indiferent de varsta, sa desftasoare activitati timp de 5 si respectiv, 10 ore/zi?
S-a schimbat ceva in raport cu precizarile legislative anterioare?
 
Conform prevederilor art, 262. din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatea personalului didactic de predare se realizeaza intr-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 10 de ore pe sapatmana si cuprinde: 
 
a) activitati didactice de predare-invatare-evaluare si de instruire practica si examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de invatamant; 
 
b) activitati de pregatire metodico-stiintifica, 
 
c) activitati de educatie, complementare procesului de invatamant: mentorat, scoala dupa scoala, invatare pe tot parcursul vietii.
 
Programul zilnic de activitate efectiva cu copilul la grupa este de 5 ore pe zi, respectiv de 25 de ore pe saptamana.
 
Activitatea personalului didactic de predare este completata zilnic cu 3 ore de activitate de pregatire metodico-stiintifica, in care se realizeaza: proiectarea curriculara, proiectarea si pregatirea activitatii zilnice, studiul individual, confectionarea materialului didactic, consemnarca observatiilor asupra copiilor in Caietul de observatii/Observator si a progresului individual al copiilor in Fisele de apreciere a progresului individual al copilului inainte de intrarea in clasa pregatitoare sau in alte instrumente de monitorizare/inregistrare avizate de MEN, proiectarea activitatilor extrascolare sau a unor activitati din cadrul proiectelor educationale derulate, amenajarea sau reorganizarea ambientului educational, organizarea de expozitii cu produse ale activitatii copiilor, conceperea unor fise de lucru pentru copii, participare la cursuri de formare, la activitati ale comisiei metodice, la intalniri metodice, la schimburi de experienta, la activitati in parteneriat cu familia sau cu alti parteneri educationali etc.
 
Activitatea zilnica de pregatire metodico-stiintifica, se poate desfasura si in afata spatiului gradinitei: biblioteca, alta unitate prescolara/scolara, centre de pregatire in educatie etc, in scopul schimbului de bune practici.
 
Intr-o zi din saptamana (stabilita la nivel de judet/sector al municipiului Bucuresti), cele 3 ore de activitate de pregatire metodico-stiintifica vor fi desfasurate in institutia de invatamant. Acest lucru se va concretiza prin derularea unor intalniri ale cadrelor didactice din aceeasi institutie ai/sau din aceeasi comisie metodica cu scopul de a incuraja procesul de reflectie si autoreflectie cu privire la demersul didactic desfasurat cu copiii: exemple de bune practici, vulnerabilitati, gasirea unor solutii la problemele existente, diseminarea unor aspecte relevante insusite in cadrul cursurilor de formare, clarificarea unor aspecte legate de aplicarea strategiilor didactice, de integrare a unor continuturi, de
evaluare a demersului didactic si de adaptare la nevoile si interesele individuale ale copiilor etc.
 
Activitatii metodice saptamanale desfasurate la nivelul unitatii de invatamant trebuie sa i se acorde o deosebita importanta, intrucat conduce la crearea unei atmostere efervescente, lucrative, la formarea unei viziuni unitare intre membrii aceluiasi colectiv didactic pe probleme educationale, si, in cele din urma, la construirea etosului institutiei de invatamant.
 
Cadrele didactice consulta Programul zilnic (cu reperele orare) stabilit de Ministerul Educatiei Nationale (Anexa 2, Curriculumul pentru educatia timpurie) in procesul de definitivare si aprobare a Programului zilnic din cadrul Regulamentului de ordine interioara. 
 
Asadar, reperele orare din Programul zilnic sunt orientative si pot fi adaptate, cu acordul CA, la programul fiecarei comunitati educative.
 
Numarul de ore pentru activitati zilnice, precum si numarul de activitati dintr-o saptamana desfasurate cu copiii variaza in functie de tipul de program ales de parinti (program normal — 5 ore sau program prelungit/saptamanal — 10 ore) si in functie de intervalul de varsta al copiilor.
 
In medie, pentru toate cele patru intervale de varsta, o activitate cu copiii dureaza intre 5 si 30 de minute (de regula, 5-10 minute la nivel anteprescolar si pana la 35 minute la grupa mare, nivel prescolar). In functie de nivelul grupei, de particularitatile individuale ale copiilor din
grupa si de specificul situatiilor educative, cadrul didactic va decide care este timpul efectiv
necesar pentru desfasurarea fiecarei activitati.
 
Activitatile integrate, derulate cu copiii prescolari, pot avea o durata care depaseste intervalul recomandat, in contextul in care cadrul didactic planifica cu atentie, pe parcursul acestora, momentele de tranzitie si rutina. in cazul in care, in functie de particularitatile de varsta si de dezvoltare ale copiilor din grupa, se opteaza pentru o durata mai mica a activitatilor pe domenii experientiale (< 1 h, < 1/2 h ) diferenta de timp poate fi alocata celorlalte tipuri de activitati de invatare.
 
Conform prevederilor in vigoare, activitatile de invatare pe domenii experientiale alterneaza cu pauze de 10-15 minute pentru copii (pauzele pot ii alocate jocului liber, jocurilor de miscare, exercitiilor fizice, unei tranzitii, unei rutine).
 
Asadar, nu putem vorbi de un propram ceducationat obligatoriu pentru copii. Indiferent de programul de functionare ales de parinti, ci de un program educational pe care unitatea de invatamant il pune la dispozitia copiilor, pentru parcurgerea unitara si adecvata a unor activitati
specilice varstei acestora, din perspectiva unui curriculum national care ofera sanse egale de dezvoltare si integrare tuturor copiilor.
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.4 din 320 voturi

x

Lasa un raspuns




Comentarii [7 comentarii]Adauga comentariul tau

09Oct.2019

Dahlia 09 Oct. 2019 20:59:18

Ministerul educației e rupt de realitate. As vrea sa le vad o lună la catedră pe mironosițele alea care nu știu ce īnseamnă un copil mic , pentru că ele au bone și fluturi, pesedintele dracu
09Oct.2019

Nu 09 Oct. 2019 20:25:42

Nu e normal! Am 58 de ani si stiu ca un copil de 3 ani nu poate rezista pina la 13 sa stea nemincat si sa faca activitati chiarcsi sa se joace! Nu se respecta particularitatile de virsta! Cind am invatat eu aceasta profesie grupa mica intrvo grad cu program prelungit servea masa la 11 jumate si la 12 era in pat aproape adormiti! Cum sa i tii sa invete! Scolarii termina la 12 si cei mici trb sa faca activitati pina la 13!!!!E anormal ce se intimpla!!!! Ciclurile celelalte au obiective cadru si generale iar noul curriculum dimensiuni! Ce sa inteleaga tinerele cadre?
09Oct.2019

Itu Isabella 09 Oct. 2019 17:35:19

Majoritatea parintilor aleg programul prelungit deoarece lucreaza in acel interval orar. In cele 5 ore alocat educatiei sunt momente de repaus, iar copii nu resimt efortul depus. Recomanda ca īnainte de a emite o opinie personală pe baza emoțiilor și a informațiilor insuficiente, să se documenteze. In rest suntem plini de experti care stiu cum e mai bine
09Oct.2019

Nastasia Covaci 09 Oct. 2019 06:59:55

Atenție la modul de redactare al articolelor, sunt destule greșeli! La un portal dedicat temelor educaționale, exigențele ar trebui sa fie mari! Sper că moderatorul portalului, sa publice și acest comentariu...
08Oct.2019

Lazar Ildiko 08 Oct. 2019 21:56:11

Educatoarele trebuie să stea 5 ore in timp ce īnvățătoarea pleaca la 9 acasă sau la 10, unde mai e dreptate si salariul la fel in timp ce ele au si pauză si educatoare nu
Poate sa meargă nici la toaletă, frumos nu?
08Oct.2019

Crăciun Mariana 08 Oct. 2019 17:50:26

Cei din minister nu se gāndesc să aloce și fondurile necesare grădinițelor pentru materiale didactice ?
Educatoarea cumpără leptop ,imprimanta ,toner ,etc !!! Nu mai zic ,și părinții au partea lor de contribuție la procurarea materialelor pt.educatia copiilor din invățămāntul ,așa zis gratuit !!!
08Oct.2019

Vasile Mariana 08 Oct. 2019 17:28:05

Nu e nici o noutate. Asa a fost mereu.Intrebarea este dacă e normal ca un copil de 3 ani să aibă program de 5 ore și cel de 10 ani program de maxim 4 ore?
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!