Studiul a fost efectuat online, in perioada 3-7 mai, a afirmat Felix Tataru, unul dintre fondatorii SuperTeach, in cadrul unei conferinte de presa.
Adina Nica, consultant strategie si cercetare la Open-I Research, a mentionat ca studiul "Vocea SuperTeach@Parinti" a fost efectuat pe un esantion de 3.847 de parinti din tara.
"In primul rand, as mentiona atitudinea pozitiva a parintilor cu privire la educatia online, deci a fost presiune acum din partea lor si ne asteptam sa fie o presiune mare si in momentul revenirii la scoala. As puncta si starea in care sunt parintii. Ei au fost foarte ingrijorati de intreruperea educatiei, mai ales ca trebuie sa avem in vedere ca, atunci cand s-a intrat in carantina, a fost o pauza mare de comunicare din partea profesorilor, iar din perspectiva copiilor ce e interesant este ca pentru ei lipsa scolii a insemnat lipsa vietii sociale", a declarat Nica.
Intrebati in ce parte a procesului de invatamant cred ca ar fi utila introducerea instrumentelor online atunci cand copiii vor reveni la scoala, 71% dintre respondenti au raspuns ca acestea ar ajuta in mare masura in situatii exceptionale: ninsoare, epidemii, cand se organizeaza sectii de vot, a afirmat Nica. Potrivit studiului, 23% sunt de parere ca instrumentele online ar ajuta in procesul de predare in situatii exceptionale intr-o mica masura.
In ceea ce priveste coordonarea lucrului in echipa pentru realizarea proiectelor, 53% dintre cei chestionati cred ca instrumentele online ar ajuta intr-o mare masura, iar 34% - intr-o mica masura. Referitor la coordonarea temelor, 49% dintre parinti au opinat ca ar ajuta intr-o mare masura, iar 40% - intr-o mica masura. Legat de procesul de predare, unde nu exista profesori calificati pentru anumite specialitati, 45% dintre respondenti considera ca instrumentele online ar ajuta intr-o mare masura, iar 33% - intr-o mica masura.
Nica a declarat ca parintii au fost un segment "foarte afectat" de schimbarile din starea de urgenta.
"Nu a fost vorba numai de a schimba jobul, de a munci de acasa sau unii chiar si-au pierdut jobul, ci dintr-o data s-au trezit cu copiii acasa si cu mult mai multe activitati de facut, de la gatit si a petrece timpul cu copiii la ajutor in invatare si in adaptarea la tehnologie", a spus Nica.
Ea a mentionat ca temerea majora a parintilor chestionati este legata de sanatatea proprie, a copiilor si parintilor lor. Potrivit lui Nica, parintii au fost ingrijorati cu privire la recuperarea materiei de catre copii, mai ales in cazul claselor a VIII-a si a XII-ea.
Nica a informat ca problema echilibrului intre autoritate si flexibilitate in ceea ce priveste atitudinea fata de copiii lor a fost prima mentionata in randul dificultatilor majore intampinate de respondenti in aceasta perioada.
"O alta grija a fost de a-si ajusta programul in functie de nevoile copilului, pentru ca multi au trebuit sa-si continue programul de lucru chiar si de acasa", a afirmat Nica.
Ea a mentionat ca, fiind intrebati ce considera ca este pozitiv in aceasta perioada, respondentii au facut referire la ocazia pe care o au copiii sa invete sa se adapteze schimbarilor, la posibilitatea de a face mai multe activitati in familie, la experimentarea platformelor digitale.
Nica a anuntat ca in aceasta perioada 33% dintre respondenti si-au imbunatatit opinia fata de cadrele didactice. "Cel mai mare procent de imbunatatire a atitudinii fata de profesori e la gradinita si la clasele zero-IV (...) La clasa a XII-a parerea lor s-a inrautatit semnificativ", a adaugat Nica