Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Proceduri obligatorii pentru scoli, pentru a obtine autorizatie de functionare sau de acreditare

de Gavrila Cristina la 17 Aug. 2016 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Proceduri obligatorii pentru scoli, pentru a obtine autorizatie de functionare sau de acreditare Pentru a functiona perfect legal, dar si pentru a asigura siguranta elevilor, unitatile de invatamant au nevoie de autorizatie de functionare sau de acreditare.

In schimb, obligativitatea obtinerii avizului/ autorizatiei de securitate la incendiu este aplicabila doar constructiilor noi cu destinatia de invatamant sau celor existente la care s-au efectuat lucrari de dezvoltare, modernizare sau schimbare a destinatiei si pentru care, la data cand au fost date in exploatare, legislatia prevedea aceasta obligatie.

"Pentru toate celelalte cladiri avand destinatia de unitati scolare, atat in invatamantul preuniversitar cat si in invatamantul universitar, care au fost puse in functiune anterior introducerii obligatiei legale de obtinere a autorizatiei de securitate la incendiu, pentru asigurarea desfasurarii in conditii de siguranta a activitatii sunt executate anual controale de verificare a apararii impotriva incendiilor, precum si activitati de informare preventiva si educare a elevilor si studentilor asupra modului de comportament in cazul producerii unui incendiu sau altei situatii de urgenta", precizeaza IGSU.

In cazul infiintarii si functionarii unei unitati particulare de invatamant, furnizoare de educatie, presupune indeplinirea unui set de formalitati la diverse institutii ale statului roman, pentru asigurarea atat a standardelor de calitate solicitate de lege, cat si indeplinirea cumulativa a prevederilor legale in acest sens privind infiintarea.

Algoritmul infiintarii unei asociatii/fundatii este urmatorul:
Cunoasterea legislatiei pentru asociatii si fundatii;
Hotararea infiintarii asociatiei/fundatiei;
Intocmirea actului de constituire si a statutului;
Stabilirea Fondatorilor si a responsabilitatilor;
Stabilirea sediului si a cenzorului;
Contactarea judecatorului responsabil cu asociatiile si fundatiile;
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii

Depunerea cererii pentru obtinerea rezervarii de denumire la Ministerul Justitiei;
Ridicarea adeverintei pentru obtinerea rezervarii de denumire;
Constituirea patrimoniului initial – crearea contului bancar, extras cont bancar;
Semnarea si legalizarea la notar/avocat a actelor;
Obtinerea Cazierelor fiscale pentru membri conducerii si a copiilor cartii de identitate;
Adresarea cererii la judecator, depunerea dosarului;
Inscrierea Fundatiei/Asociatiei la organele fiscale/financiare.
Un pas important este obtinerea autorizatiei sanitare, obtinuta in baza urmatoarelor formalitati:
cerere adresata Directiei Judetene de Sanatate Publica;
dosar tehnic, care va cuprinde avizul sanitar;
dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitara;
declaratie pe proprie raspundere referitoare la asigurarea conformarii la conditiile igienico-sanitare.

Ulterior constituirii asociatiei/fundatiei, urmeaza a se declansa procedura de obtinere a autorizatiei provizorii de functionare de la Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, conform mentiunilor urmatoare:

Prin autorizarea provizorie se certifica faptul ca exista toate premisele pentru ca oferta de educatie a respectivei institutii sa fie conforma cu cerintele legale.
Pentru infiintarea de noi unitati de invatamant preuniversitar, perioada de depunere, la ARACIP, a cererii de declansare a procedurii de evaluare externa in vederea autorizarii, insotite de raportul de evaluare interna pentru fiecare nivel de invatamant, specializare si/sau calificare profesionala, intocmit conform prevederilor legale.

Componenta dosarului pentru obtinerea autorizatiei de functionare provizorie.

Dosarul depus la ARACIP, (si ISJ) in vederea autorizarii de functionare provizorie trebuie sa contina o Cerere tip pentru declansarea procedurii de autorizare de functionare provizorie pentru unitatea de invatamant particular precum si Raportul de evaluare interna.

Acest Raport de evaluare interna trebuie sa contina urmatoarele documente:
a) fisa – tip a raportului de evaluare interna in vederea autorizãrii de functionare provizorie a unitãtilor de invãtãmant preuniversitar pentru care se solicitã infiintarea;
b) proiect privind dezvoltarea, pe termen mediu de 3-5 ani, a unitatii de invatamant;
c) planuri operationale pentru primul an de functionare a unitatii de invatamant;
d) oferta educationala;
e) acte privind persoana juridicã initiatoare:
- actele care atesta infiintarea si/sau dobandirea personalitatii juridice dupa caz;
- actul constitutiv si statutul de organizare si functionare a persoanei juridice;
- certificate de inregistrare fiscala a persoanei juridice;
f) acte privind spatiile de invatamant si baza materiala, precum si regimul de detinere al acestora detinerea in proprietate, in administrare sau in folosinta, dupa caz, a spatiilor si a bazei materiale; se vor anexa copii de pe actele de provenienta, respectiv copii de pe contractele de inchiriere);
g) lista dotarilor disponibile (mobilier si echipament didactic), regimul juridic al acestora (pentru calculatoare se vor mentiona numarul acestora si generatia) si valoarea totala a acestora;
h) lista cu fondul de carte propriu (numar de volume, domeniul de referinta, valoare totala) din dotarea bibliotecii;
i) autorizatie sanitara de functionare, vizata pe anul in curs (pentru spatiul in care se va desfasura activitatea instructiv-educativa);
j) aviz PSI (pentru spatiul in care se va desfasura activitatea instructiv-educativa), daca este cazul, conform legislatiei in vigoare;
k) acte privind curriculumul:
- lista planurilor de invatamant si a programelor prescolare aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, ce vor fi utilizate (ghiduri, culegeri si alte asemenea), conform normativelor in vigoare la acea data, corespunzatoare tipului, nivelului si formei de invatamant;
l) acte privind personalul didactic:
- lista cadrelor didactice care vor functiona in unitatea de invatamant;
- declaratia – angajament a fiecarui cadru didactic care urmeaza sa desfasoare activitati de
invatamant;
- stat de functii pentru personalul ce urmeaza a fi angajat in unitatea de invatamant;
m) modelul de contract de scolarizare ce va fi utilizat, daca este cazul;
n) proiectul de regulament intern al unitatii de invatamant;
o) ordinul de plata a tarifului de evaluare, dupa caz.

In vederea acreditarii, unitatile de invatamant preuniversitar particular autorizate, care indeplinesc conditiile prevazute de lege, trebuie sa depuna la ARACIP, cererea de declansare a procedurii de evaluare externa, insotita de raportul de evaluare interna, intocmit conform prevederilor legale corespunzatoare.
Acreditarea institutiilor de invatamant certifica, in afara existentei si reinnoirii premiselor si faptul ca procesele educationale, in special procesele de predare si de invatare, respecta reglementarile legale iar rezultatele sunt cele asteptate si se inscriu, totodata, in limitele considerate ca acceptabile la nivel national.

Aceste rezultate se refera la:
- rezultatele scolare propriu-zise - indicatorii de "reusita" scolara;
- satisfactia beneficiarilor directi si indirecti (prescolari, elevi, parintii acestora, angajatori sau, dupa caz, alte institutii care scolarizeaza absolventii etc.) fata de educatia oferita;
- rezultatele privind dezvoltarea personalului si dezvoltarea manageriala;
- cresterea rolului si a raspunderii sociale si comunitare;
- raportarea la principalii indicatori stabiliti la nivel national.

Institutiile acreditate se supun evaluarii periodice la fiecare 5 ani.
Autor: Gavrila Cristina
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.95 din 10 voturi

x


Intrebare antispam: 2 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!