Asa incepe documentul realizat de Consiliul National al Elevilor, prezentat la evenimentul organizat de Centrul pentru Studiul Democratiei.
Evenimentul a fost inscris in calendarul de activitati organizate sub egida Dezbaterii Nationale pentru Educatie si Cercetare - „Romania educata”, lansata de Administratia Prezidentiala.
Lucrarea argumenteaza ca scoala romaneasca are nevoie de schimbare, indica o serie de directii principale ale schimbarii si prezinta recomandari de transformari pe termen scurt si mediu in cadrul sistemului educational si a contextului in care acesta opereaza.
Aspectele identificate sunt:
1. Capacitatea administrativa scazuta a statului, in special a Ministerului Educatiei Nationale si a Cercetarii Stiintifice
2. Finantarea deficitara si ineficienta
3. Utilizarea insuficienta a cercetarii bazate pe date empirice in procesul de creare a politicilor educationale.
4. Definirea, operationalizarea si stimularea deficitara a performantei educationale
5. Modul deficitar de recrutare si motivare a personalului din educatie
6. Nivelul ridicat al inegalitatii de sanse scolare
7. Nivelul ridicat al abandonului scolar
8. Invatarea deficitara a normelor si competentelor democratice
9. Dezvoltarea redusa a educatiei pe parcursul vietii
10. Utilizarea redusa a resurselor educationale deschise si accesul limitat la rezultatele cercetarii finantate din fonduri publice
11. Politicile educationale putin adaptate unui context demografic dinamic si unei piete a muncii in schimbare
Lucrarea sustine ca in absenta unor schimbari substantiale neincrederea in sistemul educational romanesc va creste si mai mult, contribuind la declinul lui. De aceea, este necesar ca intensitatea dezbaterilor despre educatie si gradul de cuprindere a actorilor implicati sa creasca, iar ritmul in care au loc schimbari sa fie accelerat.
Schimbarile semnificative din educatie sunt posibile doar in conditiile alocarii unor resurse suplimentare, intr-un mod eficient si echitabil. Pe termen lung, insa, costurile realizarii unui sistem educational performant vor fi mult mai mici decat cele ale nereformarii sistemului actual.
Documentul poate fi citit integral
aici.
Sursa: Consiliul National al Elevilor
Ionescu Elena 10 Mar. 2017 19:49:46
Inainte, profesorii erau respectati, elevii aveau bun simt si isi stiau locul in societate, in functie de varsta si cunostintele lor. Acum, elevii au devenit extrem de obraznici, parintii nu-i mai pot tine in frau, pentru ca nu le aplica nicio corectie necesara disciplinarii acestora, profesorii sunt luati in ras, ba de multe ori sunt injurati, scuipati, elevii se ridica si pleaca din ore, sau chiulesc in totalitate, nu mai invata nimic si se gandesc doar la jocuri violente care ii atata impotriva parintilor si a cadrelor didactice, impotriva cetatenilor de pe strada, din mijloacele de transport. Au un comportament huliganic, de mahala, dupa cum isi iau modelele nonvalorice din mass-media. Acum se mai face si consiliu al elevilor? Adica, daca nu vor sa invete nu invata, daca vor sa chiuleasca chiulesc in masa, daca vor sa se poarte urat, se poarta si nimeni nu da legi care sa ii constranga. Ce hal de elevi mai sunt astia si ce viitori parinti vor fi? Cum vor trai in societate si cum vor vorbi cu un angajator? Au in cap droguri, cluburi, prostitutie, vedetism, dar la materii sunt zero. Habar nu au de scoala si de aceea nu-si iau bacul si pe urma incep sa fure si infunda puscariile. Asa viitor se vrea in Romania. Un dezmat total si haos.