"Nu ma ingrijoreaza faptul ca doar 6 la suta dintre elevi au reusit sa identifice o forma geometrica nefamiliara. Era gandit de la bun inceput. Dimpotriva, ma surprinde placut faptul ca avem 2966 de note de 10 la Matematica. Deci inseamna ca exista printre cei 148 000 de elevi aproape 3000 care au reusit sa rezolve o problema complicata pentru varsta lor. Alte lucruri sunt ingrijoratoare. E ingrijorator, de exemplu, faptul ca 15 la suta dintre elevi nu au reusit sa faca 10+10:10 (...). Chiar ma intreb cum acei profesori nu au observat in clasa a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a, acesti elevi au probleme cu ordinea operatiilor. Acesta este un subiect pentru nota intre 1 si 1,50. E o competenta de baza", a spus Sorin Cimpeanu.
"(...) Competentele sunt pe sase paliere, de la cea mai simpla la cea mai complicata. Cea mai complicata este de modelare si transfer, cea mai simpla este de identificare a unor date si informatii de baza. Partea de jos, competentele minime, lipsa acestor competente ne ingrijoreaza de departe cel mai tare. Este greu sa construiesti orice pe un fundament care nu exista. Deci, acest procent al celor 15 la suta care nu au reusit sa rezolve nici macar cele mai simple subiecte este extrem de ingrijorator", a mai spus ministrul Educatiei.
Sorin Cimpeanu a precizat ca o alta concluzie relevanta este aceea ca partea de abstractizare excesiva, la matematica, genereaza o indepartare a elevilor de aceasta disciplina.
"E clar ca avem nevoie de o schimbare la nivel de curriculum la aceste discipline. Este o problema si de metoda de predare, si de curriculum. Este clar ca avem colegi profesori care, din pacate, au fost departe de programa pe care ar fi trebuit sa o respecte in interesul elevilor", a spus ministrul.
Chiar daca
aproximativ 83% dintre elevi au obtinut medii peste 5 la Evaluarea Nationala, rezultatele obtinute la cele doua probe de examen, Limba romana si Matematica, au scos la iveala o problema grava la nivel de pregatire in scolile din tara, in special in ceea ce priveste
folosirea corecta a limbii romane.
Astfel, potrivit lui Sorin Cimpeanu, 57% dintre elevi au avut probleme de scriere, in sensul ca nu au scris corect in limba romana si nici nu au respectat normele de punctuatie.
Eu 25 Iun. 2022 19:12:46
Evaluarea nationala cum e acum este o testare proasta care incurajeaza fraudarea examenului pana la nota 7. Si mai vine domnul ministru televizor sa ne spuna cum trebiuie sa facem.