Chiar daca peste
83% dintre elevi au luat note peste 5 la Evaluarea Nationala, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a reliefat faptul ca exista o problema grava la nivel de pregatire in scolile din tara, in special in ceea ce priveste folosirea corecta a limbii romane.
"Evaluarea digitala ne-a aratat faptul ca 57% dintre elevi au probleme cand trebuie sa scrie corect in limba romana, inclusiv semne de punctuatie. La itemul 8 de la Subiectul 1B doar 6% dintre elevi au rezolvat corect integral acest exercitiu care vizeaza scrierea corecta. Doar 6% au putut sa scrie perfect romaneste. Este o concluzie trista, dar importanta pentru a sti ce avem de facut. Itemul 5 de la Subiectul 1B, doar 43% dintre elevi stiu sa identifice verbele. 8% dintre elevi nu pot identifica o informatie prezentata explicit in primul enunt al unui text dat. 57% au probleme de scriere corecta, de ortografie si de punctuatie", a spus ministrul Educatiei.
O alta reliefare a problemelor din scoli a aparut si din examenul de la matematica, acolo unde "15% dintre elevi NU au stiut cat face 10+10 impartit la 10".
"29% dintre elevi au fost punctati doar la Subiectele 1 si 2, care au continut doar itemi obiectivi, deci nu au obtinut puncte pentru redactare. Altfel spus, s-au rezumat doar la itemii de tip gripa. (...) 15% dintre elevi NU au stiut cat face 10+10 impartit la 10. Este o concluzie trista. Acest subiect a fost gandit ca avand cel mai scazut nivel de dificultate. Si totusi, el a pus probleme pentru 15% dintre elevi. Se naste intrebarea in ce masura profesorii s-au ocupat de acesti elevi, stiut fiind faptul ca incepand cu clasa a 5-a acest lucru trebuia descoperit si remediat", a mai spus Sorin Cimpeanu.
Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a anuntat, joi, despre rezultatele la Evaluarea Nationala, ca numarul mediilor peste 5 este la un maxim absolut, in raport cu ultimii 10 ani. El a precizat ca este vorba de un procent de 82,3%, mai exact este vorba de 122.166 de elevi care au luate medii peste 5 anul acesta, inainte de contestatii.
Prezenta la evaluarea nationala a fost de 95,5% a mai spus ministrul, aratand ca din rezultate se confirma slaba calitate a educatiei in mediul rural.
Ela 24 Iun. 2022 09:52:59
Problema pleaca inca din clasele primare. Programele sunt prea incarcate. Curriculum la Romana si Matematica contine prea multe informatii, zilnic altceva, tot mai greu si copiii nu au timp sa fixeze nimic; scriu urat, nu stiu nici tabla inmultirii si degeaba invatatorii ii chinuie si in orele de arte, joc, muzica cu Romana si Matematica si cu teme acasa de 6-8 ore din manuale si auxiliare. Rezultatul este dezastruos in anii care urmeaza. Copiii devin obositi si scarbiti de scoala.Virgil 1972 23 Iun. 2022 19:53:48
Ca de obicei, tot profii sunt vinovati...Dar de copii SI parintii lor, de ce nu se mira nimeni?
Robert Alexandru 23 Iun. 2022 13:25:52
Da, nu apar anumite caractere la postarea comentariilor... a,a,â,b,...,h,i,î,j,...Robert Alexandru 23 Iun. 2022 13:23:41
„sa scrie corect in limba romana”???Nu „sa scrie corect în limba româna”???
„s-au rezumat doar la itemii de tip gripa”???
Sigur „tip gripa”???
Copiii au avut doua ore ca sa raspunda. Majoritatea va fi consumat jumatate din timp cu citirea enuntului si a textelor aferente...
Iar graba poate explica, dupa cum putem observa, „mici scapari”... Costisitoare...
Robert Alexandru 23 Iun. 2022 13:21:16
„sa scrie corect in limba romana”???nu „sa scrie corect în limba româna”???
„s-au rezumat doar la itemii de tip gripa”???
sigur „tip gripa”???
Copiii au avut doua ore ca sa raspunda. Majoritatea va fi consumat jumatate din timp cu citirea enuntului si a textelor aferente...
Iar graba poate explica, dupa cum putem observa, „mici scapari”... Costisitoare...