Va prezentam comunicatul CNE integral:
Consiliul National al Elevilor: rezultatele la Evaluarea Nationala trebuie sa reprezinte o ingrijorare pentru Ministerul Educatiei si Cercetarii
Conform datelor publicate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, un procent de 46,30% dintre elevii din mediul rural au luat note cuprinse intre 1 si 4.99 la matematica, in timp ce, in mediul urban, 19,61% dintre elevi au obtinut astfel de note. Mai mult decat atat, conform acelorasi date, procentul elevilor din mediul rural care au obtinut medii cuprinse intre 1 si 4.99 la Evaluarea Nationala este mai mult decat dublu fata de procentul elevilor din mediul urban ale caror medii s-au situat in acest interval (rural – 38,03%; urban – 15,08%)
Consiliul National al Elevilor atrage atentia asupra semnificatiei acestor date: in perioada in care cursurile fizice au fost suspendate, efectuandu-se tranzitia de la invatamantul fata-in-fata la cel online, multi elevi din mediul rural nu au avut acces la aceste cursuri, fiind privati, in mod direct, de dreptul lor la educatie si sanse egale. Aceste discrepante nu pot fi trecute cu vederea, intrucat ele reliefeaza diferenta calitativa dintre invatamantul din mediul rural si cel urban. Datele evidentiate trebuie sa reprezinte o ingrijorare pentru Ministerul Educatiei si Cercetarii si, totodata, o nevoie de accelerare a unor masuri prin care toti elevii vor putea ajunge la scoala si vor putea sa recupereze continuturile pierdute.
Cu toate acestea, este esential sa subliniem faptul ca suspendarea cursurilor online nu reprezinta factorul determinant al acestor discrepante, ci doar un aspect care a adancit aceste diferente. Saracia, excluziunea sociala sunt factori care atenueaza procesul instructiv-educativ, motiv pentru care acesti factori nu trebuie trecuti cu vederea. Din acest motiv, consideram ca este imperios ca Ministerul Educatiei si Cercetarii sa isi asume esecul de a le asigura tuturor elevilor accesul la educatie si sa conceapa masuri concrete si sustenabile pentru a asigura faptul ca statusul socio-economic al fiecarui elev in parte nu va mai interfera cu parcursul educational al acestuia.
"Rata de promovare a examenului de
Evaluare Nationala este inselatoare si nu trebuie folosita politic. Cifrele nu reflecta, in acest caz, realitatea din sistemul educational, un sistem in care inechitatea guverneaza. O alta intrebare a carui raspuns intarzie sa apara este: ce facem cu elevii care au abandonat scoala, cei care au refuzat sa urmeze un liceu? La aceasta intrebare asteptam un raspuns ferm din partea Ministerului Educatiei si Cercetarii. Un raspuns care sa nu vina sub forma unei promisiuni, ci sub forma unor politici coerente si asumate", a declarat Antonia-Laura Pup, presedintele Consiliului National al Elevilor.
Lili Dragu 23 Iun. 2020 15:03:49
S? an?elegem c? la matematic? elevii din mediul rural nu au avut acces la educa?ie, fapt demonstrat de procente, iar la limba roman? au avut acces? Eram curioas? ?i despre acest lucru. Din clasa fetei mele, au existat elevi care, de?i aveau tehnologia digital?, nu au VRUT s? participe nici la lec?iile sus?inute, nici la preg?tire. Poate v? ve?i implica pe viitor an astfel de proiecte, nu an cele care promoveaz? toate anormalitatea....Mariasiatat 23 Iun. 2020 13:52:21
În primul rand, Evaluarea Nationala s-a dat din materia semestrului l, cand toat? lumea era la ?coal?. Cum de nu ?tie Consiliul Elevilor acest lucru? Asa ca nu mai dezinforma?i. Ministerul Educa?iei nu are nicio vina