Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Gramatica distractiva. Fisa cu exercitii si rezolvari pentru clasele III-IV

de portalInvatamant.ro la 17 Sep. 2019 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Gramatica distractiva. Fisa cu exercitii si rezolvari pentru clasele III-IV17Sep.2019

O persoana care nu face greseli gramaticale este perceputa automat drept o persoana inteligenta, educata, care a citit ceva carti la viata ei. Pregatiti-va inca de pe acum copilul pentru succesul in cariera, mai ales ca exercitiile pe care le propunem sunt distractive si extrem de utile.

Ajutati-va copilul sa stapaneasca la perfectie gramatica limbii romane!
 
 


Modelele de exercitii si rezolvarile de mai jos sunt extrase din culegerea amintita:
 
 
Model de Test
 
1. Se da textul: 
2. Formulati raspunsuri pentru urmatoarele intrebari:
 
a) Care este titlul poeziei? 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
b) Cine este autorul poeziei? 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
c) Intre cine se desfasoara dialogul poeziei? 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
d) De ce se leagana codrul? 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
e) Cum se simte codrul dupa plecarea pasarilor? 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
3. Identificati si transcrieti din poezie: 
a) intrebarea poetului: 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
b) semnele specifice toamnei asa cum sunt prezentate in poezie: 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
— "Ce te legeni, codrule, 
Fara ploaie, fara vant 
Cu crengile la pamant? 
De ce nu m-as legana 
Daca trece vremea mea! 
Ziua scade, noaptea creste 
si frunzisul mi-l rareste. 
Bate vantul frunza-n dunga – 
Cantaretii mi-i alunga 
Bate vantul dintr-o parte 
Iarna-i ici, vara-i departe. 
si de ce sa nu ma plec 
Daca pasarile trec! 
Peste varf de ramurele 
Trec in stoluri randunele, 
Ducand gandurile mele 
si norocul meu cu ele. 
si se duc pe rand, pe rand, 
Zarea lumii-ntunecand, 
ti se duc ca clipele, 
Scuturand aripele, 
si ma lasa pustiit, 
Vestejit si amortit 
si cu doru-mi singurel, 
De ma-ngan numei cu el!" 

M. Eminescu – "Ce te legeni…"

4. Gasiti cuvinte cu sens asemanator (sinonime) pentru: 
vreme = _______________ vestejit = __________________crengi = _______________ 

5. Gasiti cuvinte cu sens opus (antonime) pentru: 
scade - ________________ intunecand - ______________ rar - ___________________ 

6. Uniti enunturile cu sensul apropiat al cuvantului „trece“: 
Raul trece prin spatele cabanei. a defila 
Desi adanca, rana va trece in cateva saptamani. a avea cursul 
Prin fata miilor de privitori vor trece trupele militare. a traversa 
Elevul trece strada respectand culoarea verde a semaforului. a se vindeca 

7. Inlocuiti cuvintele subliniate cu ajutorul cuvantului „bate“ si transcrieti noile enunturi: 
Vecina scutura covorul la fiecare sfarsit de saptamana. 
Vantul adie printre ramurile vestejite ale copacilor. 
Sportivul depaseste recordul atins la competitia anterioara. 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 

8. Alcatuiti doua enunturi in care sa folositi sensuri diferite ale cuvantului „rand“: 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
___________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
9. Completati rebusul utilizand cuvinte cu sens opus (antonime) pentru cele date: 
1. lunga 
2. vechi 
3. mic 
4. dezmortit 
5. zi 
6. des
 
 
Rezolvari
 
 
1. Se utilizeaza, pentru citirea si intelegerea textului, diferite tipuri de citire a acestuia (citirea in gand/in­dependenta; citirea selectiva; citirea in lant etc.), punandu-se accent pe utilizarea unei intonatii corecte, sugerate de semnele de punctuatie folosite. 

2. Se iau in considerare raspunsurile formulate clar si coerent: 
a) Titlul poeziei este „Ce te legeni…“ 
b) Autorul poeziei este/Poezia este scrisa de Mihai Eminescu. 
c) Dialogul poeziei se desfasoara/are loc intre poet si codru. 
d) Codrul se leagana pentru ca a venit toamna, iar vremea lui a trecut. 
e) Dupa plecarea pasarilor, codrul se simte amortit si pustiit. 

3. a) intrebarea poetului: „Ce te legeni, codrule,/Fara ploaie, fara vant,/Cu crengile la pamant?“ 
b) Semnele specifice toamnei: ziua scade, noaptea creste, frunzisul codrului se rareste, bate vantul, pasarile pleaca, codrul este vestejit si amortit. 

4. Se ia in considerare notarea corecta a sinonimelor pentru cuvintele date: timp; ofilit; ramuri. 

5. Se ia in considerare notarea corecta a antonimelor pentru cuvintele date: creste; luminand; des. 

6. Se ia in considerare identificarea corecta a sensului cuvantului dat in functie de context: 
Raul trece prin spatele cabanei. (a avea cursul) 
Desi adanca, rana va trece in cateva saptamani. (a se vindeca) 
Prin fata miilor de privitori vor trece trupele militare. (a defila) 
Elevul trece strada respectand culoarea verde a semaforului. (a traversa) 

7. Se iau in considerare enunturile transcrise corect, respectand cerinta data: 
Vecina bate covorul la fiecare sfarsit de saptamana. 
Vantul bate printre ramurile vestejite ale copacilor. 
Sportivul bate recordul atins la competitia anterioara. 

8. Se iau in considerare oricare doua enunturi in care sunt folosite sensuri diferite ale cuvantului „rand“: 
Pentru biletele la cinema am stat la rand aproximativ o jumatate de ora. 
Domnul elegant poarta un sacou la un rand de nasturi. 
Elevii intra pe rand in sala de clasa. 
In spatele casei se afla un rand de meri. 

9. Solutia rebusului este: TOAMNA


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
[x]