Click AICI pentru Formularul de Comanda >>>
Luarea de notite este una din deprinderile de baza ale activitatii de invatare. Aceasta reprezinta o modalitate externa de stocare a informatiei cu ajutorul unei triple codari a materialului receptionat: verbala, vizuala, kinestezica.
Eficienta notitelor este dependenta de gradul de structurare a materialului, insa nu exista posibilitatea de a realiza o astfel de organizare in timpul lectiei. Revizuirea ulterioara a continutului permite reactualizarea informatiilor, clarificarea conceptelor dificile, completarea informatiilor care lipsesc, sublinierea ideilor si a conceptelor-cheie.
Selectarea ideilor principale presupune dezvoltarea si vehicularea unor procese cognitive superioare, precum analiza si sinteza. Scopul sublinierii este de a reduce cantitatea de material ce trebuie reactualizat fara a pierde sau diminua valoarea informatiei, tocmai de aceea se impune sublinierea ideii care acopera intreg paragraful sau fraza.
Citeste si:
Se impune si utilizarea unor semne pentru o mai buna discriminare, aceste semne fiind consecvente pe parcursul unui text.
Monitorizarea intelegerii textului reprezinta deprinderea de verificare sistematica a gradului de intelegere a textului prin formularea de intrebari, clarificarea ideilor care ridica probleme, sumarizarea textului si prin realizarea unei predictii in text.
Controlul invatarii se realizeaza pe parcursul acumularii de informatii prin asociere.
Gandirea critica reprezinta deprinderea de a obtine, a interpreta si a evalua informatia continuta intr-un material in mod eficient. Tratarea critica se poate face in scris, sau intr-o discutie de grup sau chiar intr-o reflectie individuala. Gandirea critica are nevoie de timp, fiind importanta atat influenta mediului scolar, a celui familial, dar si a anturajului.
Un mediu care faciliteaza gandirea critica se caracterizeaza prin:
– crearea conditiilor optime pentru experimentarea gandirii critice;
– aprecierea in general a gandirii critice;
– asigurarea cadrului, a sentimentului de siguranta;
– implicarea activa in invatare;
– acceptarea ideilor diferite.