Culegerea prezinta
30 de texte argumentative similare celor care se cer in foaia de examen, pentru Subiectele I B si al II-lea. Acestea arata elevului modul corect de rezolvare a cerintelor prin elaborarea unui text argumentativ, cu o anumita tematica, de o anumita lungime (numar de cuvinte minim).
Pentru textul argumentativ se impune, in linii mari, atingerea anumitor etape pentru asigurarea unei prezentari coerente si convingatoare a ideilor:
A. Introducere:
Prezentarea contextului si a subiectului
Formularea tezei sau a pozitiei autorului
B. Argumentare:
Prezentarea si dezvoltarea argumentelor, in paragrafe separate
Utilizarea exemplelor si a evidentelor pentru sustinerea fiecarui argument
C. Combaterea contraargumentelor:
Formularea posibilelor contraargumente
Argumentarea impotriva acestora pentru consolidarea tezei
D. Concluzie:
Recapitularea argumentelor principale
Evidentierea importantei subiectului si a pozitiei exprimate
La Subiectul I B de 20 de puncte, elevul trebuie:
- sa isi exprime clar opinia cu privire la problematica discutata;
- sa aduca argumente enuntate clar, in concordanta cu opinia formulata;
- a dezvolte corespunzator, clar si nuantat fiecare argument;
- sa sustina fiecare argument prin valorificarea textului si raportarea la experienta personala sau culturala;
- sa finalizeze eseul cu o concluzie clara si relevanta;
- sa foloseasca adecvat pentru a asigura coerenta argumentarii
- sa respecte normele gramaticale (fara greseli lexicale sau morfo-sintactice), ortografice si de punctuatie;
- sa elaboreze un text lizibil si bine structurat pe pagina;
- sa respecte cerinta privind numarul minim de cuvinte necesare (min. 150 de cuvinte).
Pentru Subiectul al II-lea cerintele de rezolvare impun:
- formularea unei opinii personale (min. 50 de cuvinte) fata de problematica pusa in discutie, enuntarea si dezvoltarea corespunzatoare a doua argumente adecvate opiniei si formularea unei concluzii pertinente;
- analiza textul supus atentiei, evidentierea relatiei dintre ideea poetica si mijloacele artistice utilizate, identificarea si sublinierea ideii centrale a textului, analiza detaliata a modul in care mijloacele artistice sustin si amplifica ideea poetica/perspectiva narativa (obiectiva, subiectiva), rolul notatiilor autorului/caracterizarea un personaj;
- utilizarea corecta a conectorilor in argumentare, respectarea normelor limbii literare (norme de exprimare, de ortografie si de punctuatie), asezarea in pagina, lizibilitatea, respectarea precizarii privind numarul minim de cuvinte.
Avand la baza cerintele programei in vigoare si modelele de test pentru fiecare profil in parte – real si uman – lucrarea prezinta modalitatile corecte de rezolavare a cerintelor pentru punctaje maxime.
__________________________________________
"Excelent demersul dvs.! Salut initiativa si va multumesc pentru ajutorul dat copiilor nostri! Daca in calitate de adulti mai reusim sa argumentam ceea ce dorim, la nevoie, pentru copii este mai dificil sa-si concentreze gandirea in argumente logice si convingatoare. Li se ofera acum sansa unui exercitiu benefic!" T. L., Arad
"Aveti dreptate! Alaturi de eseu, textul argumentativ este unul dintre obstacolele majore in dobandirea baremelor maxime la proba de Romana de la Bac. Multumim pentru culegerea de texte argumentative - solutii pentru cerintele prezente in foile de examinare, la subiectele IB si al II-lea! Un instrument foarte util pentru performanta maxim ala Bac!" A.R, Timisoara
"Va multumim! O initiativa excelenta, binevenita pentru copiii nostri!“ S. R., Cluj-Napoca
__________________________________________
Ofera-i sansa unei pregatiri specializate in domeniul scrierii argumentative! Efectuata de un cadru didactic cu experienta la catedra, axata pe ajutarea punctuala a elevului, lucrarea ii dezvolta acestuia:
>> increderea in fortele proprii la redactarea unui text argumentativ;
>> abilitati de gandire logica, creativa;
>> deprinderea argumentarii logice eficente;
>> fluenta si corectitudine in exprimarea scrisa;
>> reusita sigura la proba de Romana a examenului de Bacalaureat.