Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Admiterea la liceu - ce se intampla daca doi elevi au aceeasi medie? Criteriile de departajare pentru admiterea la liceu

de Laura Galescu la 04 Iul. 2019
2 comentarii

Admiterea la liceu - ce se intampla daca doi elevi au aceeasi medie? Criteriile de departajare pentru admiterea la liceu04Iul.2019

Potrivit calendarului de admitere la liceu, in perioada 3 - 7 iulie 2019 are loc completarea optiunilor in fisele de inscriere de catre absolventii clasei a VIII-a si de catre parintii acestora, asistati de diriginti. Urmeaza repartizarea computerizata, care se face in functie de optiunile lor si de ordinea mediilor. Ce se intampla, insa, daca mai multi elevi au aceeasi optiune si aceeasi medie?

Vedeti aici Calendarul Admiterii la Liceu 2019 >>

Elevii trebuie sa treaca pe fisa de inscriere, in ordinea preferintelor, codurile optiunilor pentru liceele, profilurile, specializarile sau domeniile de pregatire dorite.
 
 
Va reamintim ca media de admitere la liceu este formata din media obtinuta la Evaluarea Nationala (80%) si media generala de absolvire a claselor V-VIII (20%).

In cazul in care doi candidati au medii de admitere egale si optiuni identice, acestia vor fi departajati folosind, in ordine, urmatoarele criterii de departajare:
 
a) media generala la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a
b) media generala de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
c) nota obtinuta la proba de limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale;
d) nota obtinuta la proba de matematica din cadrul Evaluarii Nationale;
e) nota obtinuta la proba de limba materna din cadrul Evaluarii Nationale, respectiv nota de la proba de verificare a cunostintelor de limba materna, sustinuta conform prevederilor Art.10 din anexa 1 la OMECTS nr. 4802/31.08.2010, in cazul candidatilor care solicita inscrierea la unitati de invatamant cu predare in limba minoritatilor nationale.

Practic, repartizarea computerizata la liceu se face in ordinea descrescatoare a mediilor de admitere, in baza optiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul dorit, in limita locurilor aprobate si pe baza criteriilor de departajare de mai sus.
 
 
Va prezentam recomandarile Ministerului, pentru optimizarea sanselor ca elevul sa intre la clasa pe care si-o doreste: 
 
1. Completarea optiunilor pe fisa de admitere se face in ordinea preferintelor candidatilor.
 
2. Completeaza pe primele locuri optiunile pe care le doresti cel mai mult, chiar daca nu esti sigur ca media iti permite sa intri la aceste optiuni. Nu vei fi dezavantajat.
 
Continua cu optiuni care ti-ar placea, apoi optiuni la care nu te-ar deranja sa fii repartizat.
 
Incheie cu optiunile cele mai putin dorite, dar pe care trebuie sa le enumeri pe fisa, pentru siguranta. Este preferabil sa intri la un liceu care nu iti place decat sa nu intri deloc !
 
Nu completa o optiune nedorita inaintea unei optiuni dorite! Prima optiune este si prima luata in considerare pentru fiecare elev.
 
3. Tine cont de mediile de admitere din anii precedenti pentru a-ti calcula sansele de intrare la fiecare dintre optiunile exprimate.
 
4. Completarea unui numar mare de optiuni pe fisa de admitere NU iti poate dauna in nici un fel–oricum intri la prima optiune a ta la care mai sunt locuri.
 
In schimb, un numar prea mic de optiuni iti poate diminua serios sansele de a fi admis! Exista riscul de a nu avea o medie suficient de buna pentru nici una din optiunile exprimate.
 
Nu exista nici un “numar magic” de optiuni care trebuie completate pe fisa: important este ca acest numar sa fie suficient de mare ca sa permita repartizarea si sa fie ordonate – de la cea mai dezirabila la cea mai putin dezirabila. 
 
5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul putin mai mari, un motiv in plus pentru a completa cat mai multe optiuni pe fisa! Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din optiuni sa fie mult mai mare decat anii trecuti, la fel cum este posibil sa fie mai mica. Mediile anilor trecuti sunt orientative.
 
6. Validarea fiselor este o operatiune simpla, dar obligatorie pentru toti candidatii - eventualele greseli aparute in transcrierea mediilor din cataloagele scolare pe fisa de optiuni, in completarea numelui candidatului sau scrierea neciteata a codurilor liceelor pot cauza neplaceri. Computerul "nu stie" ca un elev a completat codul 115 dar de fapt il intereseaza specializarea cu numarul
151, sau ca media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55 !
 
Pentru a evita neplacerile cauzate de transcrierea gresita a datelor de pe fisa, procedura necesita tiparirea fiselor asa cum au fost introduse ele in baza de date. Fisa astfel tiparita, numita "fisa martor" se transmite la scoala de provenienta. in cele cateva zile ramase intre introducerea fisei in computer si data limita, dirigintii sunt cei care convoaca la scoala toti elevii insotiti de parinti, care verifica optiune cu optiune corespondenta fisei de martor cu fisa originala, semnand pentru conformitate.
 
Neconcordantele intre fisa completata si fisa martor trebuie semnalate imediat conducerii scolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corectia.
 
7. Intre momentul validarii fisei si repartizarea computerizata, fisele sunt centralizate in bazele de date judetene si de aici in baza de date nationala de la Ministerul Educatiei Nationale.
 
8. Dupa verificari multiple si corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea
computerizata.
 
9. Algoritmul de repartizare ordoneaza elevii descrescator dupa media de admitere, repartizandu-i pe rand, incepand de la elevul cu cea mai buna medie.
 
Pentru fiecare elev, se cauta prima optiune de pe lista unde mai sunt locuri libere si elevul este repartizat la acea optiune.
 
Daca la un moment dat se gaseste un elev la care optiunile exprimate in fisa nu ii permit sa intre la nici un liceu (pentru ca locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decat el), elevul respectiv ramane nerepartizat.
 
Pentru a intelege mai usor algoritmul, luam urmatoarele exemple:
 
1. Presupunem ca elevul are media 10. El este cel mai bun din judet, este repartizat primul, deci la prima sa optiune. El este primul care ocupa primul loc din judet.
 
2. Presupunem ca elevul are media 9 si la prima sa optiune s-au ocupat 14 locuri de catre 14 elevi cu medii mai mari decat media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa optiune.
 
3. Presupunem ca elevul are media 8 si la prima sa optiune s-au ocupat toate locurile de catre elevi cu medii mai mari decat a lui. Daca la a doua sa optiune mai exista locuri libere, el va repartizat la a doua sa optiune. Altfel, se verifica a treia optiune de pe fisa sa, si urmatoarele, in ordine, pana la gasirea primei sale optiuni la care mai sunt locuri libere.
 
De notat ca nu se poate intampla ca „locul tau” sa fie ocupat de catre cineva cu medie mai mica decat a ta, pentru ca tu esti repartizat inaintea lui!
 
4. Presupunand ca elevul A are media de admitere 8.93 si optiunea X pe locul 2 in fisa de optiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 si optiunea X pe locul 1 in fisa de optiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru optiunea X (in cazul in care candidatul A nu a fost repartizat la optiunea de pe primul loc), avand media mai mare decat B.
 
EXEMPLU DE COMPLETARE A OPTIUNILOR:
 
Daca prima optiune este pentru specializarea matematica-informatica, liceu – cursuri de zi, din Liceul Minerva, care are in brosura codul 107, atunci elevul va completa pozitia 1 din fisa astfel:

 
Celelalte optiuni pentru licee se completeaza in acelasi mod, in ordinea preferintelor, prin precizarea codului alocat fiecarei optiuni.
 
Nota: numele unitatilor de invatamant si codurile folosite spre exemplificare sunt fictive.

Candidatii vor fi repartizati in functie de optiuni si de medie, iar departajarea medii egale se face dupa media de evaluare nationala, media generala de absolvire a claselor V-VIII, nota obtinuta la proba de limba si literatura romana din cadrul evaluarii nationale, nota obtinuta la proba de matematica din cadrul evaluarii nationale si nota obtinuta la proba de limba materna din cadrul evaluarii nationale sau nota de la proba de verificare a cunostintelor de limba materna, in cazul candidatilor care solicita inscrierea la unitati de invatamant cu predare in limba minoritatilor nationale.
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.31 din 101 voturi

x

Lasa un raspuns




Comentarii [2 comentarii]Adauga comentariul tau

01Iun.2019

Negru Maria 01 Iun. 2019 13:04:12

sunt explicate in text si situatiile in care doi, sau mai multi copii au aceeasi medie si isi doresc acelasi loc in acelasi liceu; se face departajare cum este explicat in text.
23Mai.2019

Daniela T 23 Mai. 2019 11:48:44

Ce se intampla daca sunt 2 sau 3 copii cu aceeasi medie de admitere, isi doresc aceeasi specializare de la acelasi liceu si acolo mai este doar un loc disponibil. Multumesc!
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!