Ca regula generala, elevii se pot transfera de la o scoala la alta pe durata vacantelor scolare. Prin exceptie, transferurile de la nivelurile anteprescolar si prescolar se pot face oricand in timpul anului scolar, tinand cont de interesul superior al copilului.
Transferurile in timpul anului scolar se fac doar in situatii exceptionale:
a) la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti;
b) in cazul unei recomandari medicale, eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica;
c) de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional;
d) la/de la invatamantul de arta, sportiv si militar;
e) de la clasele cu program de predare intensiva a unei limbi straine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
f) in alte situatii exceptionale, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar.
Documentele necesare pentru transferul la alta scoala sunt:
-
foaia matricola
-
fisa medicala
-
fisa de lichidare
-
cererea de transfer
-
copii dupa actele de identitate ale parintilor.
Transferul copiilor si elevilor se face cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii de invatamant la care se solicita transferul si cu avizul consultativ al consiliului de administratie al unitatii de invatamant de la care se transfera. Consiliul de administratie al unitatii de invatamant la care se solicita transferul motiveaza, in scris, refuzul de aprobare a cererii.
Dupa aprobarea transferului, unitatea de invatamant primitoare este obligata sa solicite situatia scolara a elevului in termen de 5
zile lucratoare. Unitatea de invatamant de la care se transfera elevul este obligata sa trimita la unitatea de invatamant primitoare situatia scolara a celui transferat, in termen de 10
zile lucratoare de la primirea solicitarii. Pana la primirea situatiei scolare de catre unitatea de invatamant la care s-a transferat, elevul transferat participa la cursuri in calitate de audient.
In cazul elevilor transferati in timpul anului scolar, acestia preiau disciplinele optionale ale clasei in care se transfera.
In functie de profilul clasei, poate fi necesara sustinerea unui examen pentru a dovedi cunostintele elevului la o anumita disciplina, mai ales daca elevul a fost transferat la o clasa cu un alt profil. Probele de diferenta desfasurate in urma transferului de la o institutie de invatamint la alta, in caz de necesitate, au loc, de regula, pina la incheierea semestrului in curs.