Ministerul Educatiei a realizat recent "Analiza stadiului de intrebuintare a platformelor de invatare online, la nivel național, in unitatile de invatamant preuniversitar de stat", efectuata de expertii e-learning din cadrul proiectului CRED. Aceasta este descrisa ca fiind "o ampla actiune de diagnoza a existentei si stadiului de intrebuintare a platformelor de invatare in 5.387 unitati de invatamant de stat, cu personalitate juridica. In primele zile ale lunii august a.c., au fost primite raspunsuri de la 4.910 unitati de invatamant, ceea ce reprezinta 91,15% din total".
Rezultatele sunt cat se poate de interesante:
In 2.998 unitati de invatamant de stat au fost activate platforme si instrumente de invatare online. Altfel spus, 61% dintre unitatile de invatamant au folosit astfel de instrumente.
Din perspectiva raspunsurilor privind platformele educationale utilizate de catre cadrele didactice pentru desfasurarea activitatilor in mediul online, a rezultat faptul ca:
- 1.724 unitati de invatamant utilizeaza Gsuite;
- 572 unitati de invatamant utilizeaza Office365;
- 681 unitati de invatamant utilizeaza Adservio;
- 180 unitati de invatamant utilizeaza Kinderpedia;
- 142 unitati de invatamant utilizeaza Edu24
Un numar important de raspunsuri se refera la alte platforme si instrumente, respondentii mentionand Zoom (222 mentiuni), Whatsapp (67 mentiuni), Moodle (22 mentiuni), Facebook (30 mentiuni), ASQ (18 mentiuni), Classroom (193 mentiuni) etc.
In ceea ce priveste folosirea platformelor educationale de catre cadrele didactice, rezultatele se prezinta astfel:
- in cele 4.910 unitati de invatamant care au raspuns, sunt incadrate 193.497 cadre didactice, dintre care un procent de 61,31% sunt utilizatori activi. Aproape 40% dintre profesori nu le utilizeaza.
Situatia cadrelor didactice este detaliata in Raportul de
AICI la nivel de judet, interesant fiind ca la extreme se regasesc judetul Arges, cu 89%, si judetul Vaslui, cu 22%. Chiar si intre sectoarele din Bucuresti avem discrepante destul de mari, sectorul 1 raportand 82%, iar sectorul 5 punctand doar 57%.
"Mentionam ca procedura de colectare a datelor va continua si in perioada imediat urmatoare. Totodata, vor fi intreprinse actiuni concrete, la nivelul fiecarei unitati de invatamant, astfel incat expertii e-learning locali si regionali din cadrul proiectului "Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" - CRED, cu suportul ISJ/ISMB, sa acorde asistenta si consultanta individualizata, pentru a fi instalate platforme educationale in toate scolile din tara, in care conditiile actuale permit acest demers", promite Ministerul Educatiei.