Scoala online si evaluarea elevilor
"Componenta de evaluare-examinare n-a inregistrat niciun progres. Nu exista nici acum platforme dedicate si securizate prin care sa avem o evaluare corecta, de calitate, din aceasta perspectiva in invatamantul online. Nu exista.
Imi pare rau ca trebuie sa o spun atat de direct, dar evaluarile online si-au pierdut foarte mult din relevanta pentru simplul motiv ca nu stiu sa fie profesori care pot garanta suta la suta ca cei care au raspuns acestor teste, examinari, evaluari din spatele unui ecran sunt cei care trebuiau sa raspunda. Este un detaliu, privit de unii, este esential din punctul meu de vedere, pentru calitatea actului educational care se finalizeaza prin evaluare, examinare. Aici suntem", a declarat Cimpeanu, la Black Sea and Balkans Security Forum.
El a subliniat ca trecerea la invatamantul online nu a fost o optiune, ci "o solutie de avarie".
"Aveam probleme de conectivitate, avem si acum, chiar daca mai putine decat aveam in urma cu un an, in conditiile in care aveam probleme cu echipamentele, celebrele tablete, care in opinia mea nu sunt cele mai adecvate unei pregatiri de calitate dar sunt o solutie de avarie. Avem mult mai putine probleme acum din perspectiva echipamentelor, dar ele exista totusi", a adaugat ministrul.
Cu toate acestea, ministrul Educatiei a declarat, in primavara, ca predarea online va fi inclusa in contractul de scolarizare. Predarea online va continua si dupa ce se va incheia pandemia, acolo unde va fi posibil si adecvat, a spus el. Ramane de vazut daca evaluarile elevilor se vor desfasura tot online, sau daca acestia vor fi chemati la scoala pentru a sustine testele.
De asemenea, conform noilor scenarii pentru scoli, daca rata de infectare cu noul coronavirus depaseste 6 la mie intr-o localitate, toti elevii vor trece din nou in online. Elevii vor face scoala online si
daca unul dintre colegii lor va fi confirmat pozitiv cu SARS-COV-2.
Predarea online a inceput acum mai bine de un an, odata cu debutul pandemiei cu noul coronavirus, chiar daca multi dintre elevi nu aveau echipamentele necesare sau conexiune la internet. Nici cadrele didactice nu erau pregatite pentru acest tip de predare si evaluare, fapte care au transformat intreg procesul intr-unul dificil si, uneori, cu o eficienta scazuta. Pentru evaluarea elevilor au fost schimbate anumite reguli, a fost redus numarul de note necesare pentru incheierea mediilor si chiar s-a renuntat la tezele semestriale.
Eugen 03 Sep. 2021 18:30:34
Eu cred ca dl. Campeanu face asertiuni si nu stiu de ce le face daca nu stie exact despre ce e vorba. Cand ai facut cateva teste quiz si ai cateva sute de evaluari de acest fel, poti sa te pronunti asupra chestiunii, altfel nu faci decat sa iti dai o parere pe care oricine altcineva ar fi putut sa o faca. Sa iti imaginezi ca exista frauda la rezolvarea testelor nu e greu. Totusi, cand propui niste item ce necesita investigare, rezolvare, cercetare, aceasta implica o munca si cunostinte in domeniu, iar din experienta mea, multi nu au reusit sa performeze la testele quiz care nu erau mura in gura. Evident exista cazuri de frauda, apelarea la frati mai mari sau colegi care sunt dispusi sa impartaseasca mai multe sau mai putine date. Dar frauda exista si fizic, in clasa, despre acstfel de elevi vorbim?