Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

RAPORT. Elevii romani nu invata mai nimic la scoala timp de trei ani si jumatate

de Gavrila Cristina la 02 Ian. 2019
1 comentarii

RAPORT. Elevii romani nu invata mai nimic la scoala timp de trei ani si jumatate02Ian.2019

Ultimul raport al Bancii Mondiale arata ca din cei aproximativ 12 ani de formare in sistemul educational, 3 ani si 4 luni reprezinta un interval pierdut, in care tinerii nu invata mai nimic.

Ca sa afle cat de mult invata elevii romani la scoala, expertii de la Banca Mondiala au suprapus rezultatele la testarile internationale pentru literatie si stiinte exacte, la care Romania participa inca din anul 2000, peste durata perioadei scolare (inclusiv invatamantul prescolar) pana la implinirea varstei de 18 ani.  

Puteti vedea raportul aici >>
 
"Cel mai mult timp se pierde intre ultimii ani ai ciclului gimnazial si liceu. In aceasta perioada, elevii au de-a face cu integrale, derivate sau tot felul de termeni greoi de care sunt constienti ca nu vor avea nevoie in viitor, deci nu invata aceste concepte. Sa fim realisti. Tinerii se focuseaza sa invete doar la cele cateva materii pentru examenele nationale (Evaluarea Nationala si Bacalaureatul) pentru ca de acestea depind admiterea la liceu, respectiv la facultate. Ceea ce este perfect de inteles. 
 
Continutul celor mai multe discipline este mult prea stufos, plictisitor si paralel cu realitatea adolescentilor de azi. Este important sa realizam ca trebuie sa avem un sistem eficient si adecvat nevoilor elevilor, cu profesori bine pregatiti si platiti in functie de rezultatele si performantele muncii. Daca nu vom rezolva problema raportului dintre calitate si cantitate, nu vom face decat sa-i obosim inutil pe elevi. Dupa aceea sa nu ne mai miram ca tinerii romani nu stiu sa vorbeasca corect sau sa inteleaga textele pe care le citesc, desi au stat ore in sir pe bancile scolii in fiecare zi", spune Stefan Vlaston, presedintele asociatiei Edu CER, conform adevarul.ro
 
Desi programele scolare sunt incarcate si desi cantitatea de materie care ar trebui sa fie asimilata este in general mare, rezultatele invatarii elevilor romani sunt scazute comparativ cu cele ale colegilor europeni. Se pune accentul foarte mult pe informatii teoretice si abstracte si prea putin pe aplicabilitatea notiunilor in practica sau pe consolidarea cunostintelor. 
 
In plus, expertii in Educatie subliniaza ca Romania are printre cele mai mari rate de abandon scolar din Uniunea Europeana. Mai exact, Romania este a treia tara din UE cu cel mai mare procent de abandon scolar, de 18,5% (inaintea noastra se claseaza doar Spania cu 19% si Malta cu 19,6%), 
 
Mai mult, Romania este unul dintre cele mai ineficiente din state UE cu privire la productivitatea sistemului educational, arata un raport recent al Comisiei Europene. Concret, pe langa timpul indelungat petrecut la scoala, Romania are probleme si in privinta calitatii sistemului educational si a incluziunii persoanelor din grupuri vulnerabile (care se afla in afara sistemului educational).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Lasa un raspuns




Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau

01Mai.2019

Oltu Orest 01 Mai. 2019 01:51:01

Daca ar fi asa cum spune raportul ,de ce absolvenții invatamantului românesc sunt atat de căutați de cele mai mari multinaționale din IT și din alte domenii de vârf pentru centre de proiectare/dezvoltare ? Matematica "inutila" din scoala dezvolta inteligenta copiilor. E o mare prostie sa te astepti ca ei sa foloseasca direct matematica in viata. E importanta formarea capacitatii de a gandi logic si profund!
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!