Potrivit documentului, unitatile scolare in care sunt angajati profesorii itineranti si de sprijin au obligatia sa verifice pana in data de 7 februarie studiile acestora si sa intocmeasca liste detaliate, pe care le vor trimite inspectoratelor scolare.
Listele trebuie sa includa specializarile obtinute de profesori conform studiilor finalizate cu diploma, limba de predare, modalitatea de angajare, precum si locatia in care profesorii isi desfasoara activitatea, dupa cum urmeaza:
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. — (1) Prezenta procedura este emisa in baza prevederilor art. 42 alin. (3) din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si asistenta educationala, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nr. 5.701/2024, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Procedura reglementeaza modalitatea de transfer al posturilor de profesor itinerant si de sprijin si preluarea personalului didactic de predare incadrat pe posturi de profesor itinerant si de sprijin, incepand cu data de 1 septembrie 2025, din unitatile de invatamant preuniversitar de stat/centrele scolare de educatie incluziva la centrele judetene de resurse si asistenta educationala/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala.
Art. 2. — In cuprinsul prezentei proceduri:
a) unitatile de invatamant preuniversitar de stat cu personalitate juridica si centrele scolare de educatie incluziva cu personalitate juridica in care sunt normate posturi de profesor itinerant si de sprijin vor fi denumite in continuare unitati de invatamant;
b) centrele judetene de resurse si asistenta educationala/ Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala vor fi denumite in continuare CJRAE/CMBRAE;
c) inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti vor fi denumite in continuare ISJ/ISMB;
d) spatiile/salile multifunctionale/camerele-resursa/salile de grupa/clasa de la nivelul unui grup de unitati de invatamant, in care se desfasoara activitatea unui profesor itinerant si de sprijin cu anteprescolarii /prescolarii/elevii cu cerinte educationale speciale, constituie un cabinet pentru furnizarea serviciilor de sprijin.
CAPITOLUL II
Descrierea procedurii
Art. 3. — (1) La nivelul fiecarei unitati de invatamant in care sunt incadrati profesori itineranti si de sprijin, conducerea unitatii de invatamant verifica studiile acestora finalizate cu diploma, raportat la prevederile centralizatorului privind disciplinele de invatamant, domeniile si specializarile, precum si probele de concurs valabile pentru incadrarea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in vigoare, denumit in continuare Centralizator, precum si modalitatile de angajare a acestora. Dupa efectuarea acestor verificari, conducerea unitatii de invatamant intocmeste lista profesorilor itineranti si de sprijin, cu precizarea specializarii/specializarilor conform studiilor finalizate cu diploma, limbii de predare, a modalitatii de angajare a acestora si a locatiei in care isi desfasoara acestia activitatea, dupa cum urmeaza:
a) profesori titulari, angajati pe perioada nedeterminata, cu specializari in concordanta cu Centralizatorul;
b) profesori titulari, angajati pe perioada nedeterminata, care nu au specializari in concordanta cu Centralizatorul;
c) profesori titulari, angajati pe perioada nedeterminata, care in anul scolar 2024-2025 au catedra rezervata sau sunt detasatila cerere, detasati in interesul invatamantului ori detasati in interesul invatamantului pentru restrangere de activitate nesolutionata in alte unitati de invatamant sau in cadrul aceleiasi unitati de invatamant pe alte posturi didactice/catedre;
d) profesori titulari detasati in interesul invatamantului pentru restrangere de activitate nesolutionata din alte unitati de invatamant ori din cadrul aceleiasi unitati de invatamant de pe alte posturi didactice/catedre;
e) profesori titulari detasati la cerere sau in interesul invatamantului din alte unitati de invatamant ori din cadrul aceleiasi unitati de invatamant de pe alte posturi didactice/catedre;
f) profesori debutanti repartizati pe posturi publicate pentru angajare pe perioada nedeterminata sau in baza prevederilor art. 253. 1 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, angajati pe perioada determinata;
g) profesori angajati pe durata de viabilitate a postului;
h) profesori calificati, cu studii corespunzatoare postului in concordanta cu Centralizatorul, angajati pe perioada determinata de cel mult un an scolar;
i) profesori calificati, cu studii corespunzatoare postului in concordanta cu Centralizatorul, angajati in regim de plata cu ora;
j) profesori fara studii corespunzatoare postului, angajati pe perioada determinata.
(2) Lista profesorilor itineranti si de sprijin intocmita conform alin. (1) se prezinta spre validare consiliului de administratie al unitatii de invatamant.
(3) Activitatile prevazute la alin. (1) si (2) se deruleaza pana la data de 7 februarie 2025.
Art. 4. — (1) Directorii unitatilor de invatamant in care sunt incadrati profesori itineranti si de sprijin inainteaza catre ISJ/ISMB listele cu profesorii itineranti si de sprijin si posturile ocupate de acestia, insotite de copii ale urmatoarelor documente certificate la nivelul unitatilor de invatamant:
a) documentele de numire/transfer/repartizare pe post/catedra;
b) diplomele de studii, foile matricole/anexele la diplomele de studii, certificatele de absolvire a programelor de formare psihopedagogica, certificatele de dobandire a definitivarii in invatamant sau a gradelor didactice;
c) copii ale actelor doveditoare in situatia schimbarii numelui, daca este cazul.
(2) Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de mobilitate a personalului didactic de predare verifica situatiile transmise de unitatile de invatamant, conform alin. (1), si intocmeste situatia finala, centralizata la nivel judetean/nivelul municipiului Bucuresti, a posturilor de profesor itinerant si de sprijin si a personalului didactic de predare incadrat pe aceste posturi, pe care o prezinta spre aprobare consiliului de administratie al ISJ/ISMB in data de 10 februarie 2025.
Art. 5. — (1) In vederea realizarii transferului posturilor de profesor itinerant si de sprijin si preluarii personalului didactic de predare incadrat pe aceste posturi catre CJRAE/CMBRAE, incepand cu data de 1 septembrie 2025 la nivelul ISJ/ISMB si CJRAE/CMBRAE se deruleaza urmatoarele activitati:
a) revizuirea de catre ISJ/ISMB a statelor de functii ale unitatilor de invatamant, incepand cu data de 1 septembrie 2025, prin diminuarea numarului total de posturi cu numarul corespunzator posturilor de profesor itinerant si de sprijin;
b) revizuirea de catre ISJ/ISMB a statelor de functii ale CJRAE/CMBRAE, incepand cu data de 1 septembrie 2025, prin suplimentarea numarului total de posturi cu numarul corespunzator posturilor de profesor itinerant si de sprijin existente la nivel judetean/nivelul municipiului Bucuresti;
c) stabilirea de catre ISJ/ISMB, in colaborare cu conducerea CJRAE/CMBRAE, a cabinetelor pentru furnizarea serviciilor de sprijin si repartizarea posturilor de profesor itinerant si de sprijin pe cabinete.
(2) Posturile de profesor itinerant si de sprijin ocupate de cadre didactice titulare care nu au specializari in concordanta cu Centralizatorul sau prin detasare in interesul invatamantului ori la cerere, cele ocupate de cadre didactice angajate pe perioada determinata de cel mult un an scolar, precum si cele ocupate de cadre didactice angajate in regim de plata cu ora devin vacante incepand cu data de 1 septembrie 2025.
(3) Activitatile prevazute la alin. (1) si (2) se deruleaza in perioada 11-14 februarie 2025.
(4) Directorii CJRAE/CMBRAE includ in proiectul de incadrare a personalului didactic de predare pentru anul scolar 2025-2026:
a) posturile de profesor itinerant si de sprijin ocupate cu personal didactic de predare: titular cu specializari in concordanta cu Centralizatorul, angajat pe durata viabilitatii postului, debutant repartizat pe posturi publicate pentru angajare pe perioada nedeterminata sau in baza prevederilor art. 253 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) posturile de profesor itinerant si de sprijin rezervate;
c) posturile de profesor itinerant si de sprijin vacante.
(5) In proiectul de incadrare a personalului didactic de predare, posturile didactice de predare din cadrul CJRAE/ CMBRAE, precum si cele aferente cabinetelor de consiliere psihopedagogica, cabinetelor logopedice si cabinetelor pentru furnizarea serviciilor de sprijin nu se fractioneaza.
(6) Inspectorul scolar general emite deciziile de repartizare pe posturi la CJRAE/CMBRAE, incepand cu data de 1 septembrie 2025, conform modelelor din anexa care face parte integranta din prezenta procedura, pentru cadrele didactice titulare, angajate pe durata viabilitatii postului si debutante repartizate pe posturi publicate pentru angajare pe perioada nedeterminata sau in baza prevederilor art. 253 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, incadrate pe posturi de profesor itinerant si de sprijin, ca urmare a transferului acestor posturi din unitatile de invatamant catre CJRAE/CMBRAE, cu precizarea unitatii/ unitatilor de invatamant in care functioneaza cabinetul pentru furnizarea serviciilor de sprijin.
(7) Activitatile prevazute la alin. (4)-(6) se deruleaza in perioada 17-21 februarie 2025.
(8) In baza deciziilor emise de inspectorul scolar general, incepand cu data de 1 septembrie 2025, directorii unitatilor de invatamant in care sunt incadrati profesori itineranti si de sprijin inceteaza contractele individuale de munca ale cadrelor didactice incadrate pe posturi de profesor itinerant si de sprijin, conform alin. (6), iar directorii CJRAE/CMBRAE incheie contracte individuale de munca pentru aceste cadre didactice, intocmesc fisele de post aferente, emit decizii de incadrare, in conformitate cu prevederile art. 207 alin. (4) lit. i) din Legea invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, iar, daca este cazul, emit si decizii de
rezervare a postului didactic pentru cadrele didactice titulare.
CAPITOLUL III
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 6. — Cadrele didactice incadrate pe posturi de profesor itinerant si de sprijin isi continua activitatea in unitatile de invatamant in care sunt angajate pana la data de 31 august 2025 sau, dupa caz, pana la finalizarea cursurilor anului scolar 2024-2025 ori pana la revenirea titularului la post.
Art. 7. — (1) Situatia cadrelor didactice titulare pe posturi de profesor itinerant si de sprijin detasate in interesul invatamantului pentru restrangere nesolutionata si a cadrelor didactice titulare pe posturi de profesor itinerant si de sprijin care nu au specializari in concordanta cu Centralizatorul se solutioneaza pe parcursul etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 2025-2026.
(2) Posturile de profesor itinerant si de sprijin vacante/rezervate si mobilitatea profesorilor itineranti si de sprijin pe parcursul etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 2025-2026 se gestioneaza la nivelul ISJ/ISMB si CJRAE/CMBRAE, care emite avizele, acordurile, acordurile de principiu si alte documente necesare pentru profesorii itineranti si de sprijin aferente etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare.
(3) Posturile didactice de predare vacante/rezervate din cadrul CJRAE/CMBRAE, precum si cele aferente cabinetelor de consiliere psihopedagogica, cabinetelor logopedice si cabinetelor pentru furnizarea serviciilor de sprijin, care se publica in vederea ocuparii etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar, nu se fractioneaza.