Este vorba de scoala "I. L. Caragiale" din Pitesti, unde, in 2016 a fost organizat un protest al elevilor care cereau ca un baiat diagnosticat cu deficit de atentie sa fie transferat din clasa lor. Copiii si parintii lor il acuzau pe acesta ca este agresiv.
La doi ani de la evenimente, Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii a amendat conducerea scolii si pe a Inspectoratului scolar Arges. Motivatia Consiliului se refera la declaratiile facute de directorul scolii si la pasivitatea Inspectoratului scolar. in total, s-au acordat trei amenzi in valoare de 5.000 de lei si cinci avertismente.
Mai exact, parintii nu isi lasau copiii sa intre la ore din cauza unui coleg de clasa cu probleme de comportament.
Situatia nu este una singulara. Profesorii au o misiune dificila atunci cand vine vorba sa integreze in colectiv elevii cu ADHD sau cu alte probleme de comportament.
Iata ce recomandari au facut Ministerul Educatiei si Ministerul Muncii in astfel de cazuri:
- o adaptare reala a programei scolare la nevoile elevului
- implicarea CJRAE in monitorizarea situatiei si consilierea profesorilor de la clasa
- accentuarea dialogului cu familia, in sensul implicarii acesteia si al asigurarii unui ambient favorabil integrarii si dezvoltarii elevului.
Reprezentantii celor doua ministere au insistat asupra eforturilor care trebuie facute de scoala pentru integrarea copilului, profesorii fiind incurajati sa ceara sprijinul specialistilor pentru gestionarea situatiilor.
De asemenea, profesorii pot incerca sa puna in aplicare urmatoarele:
- Activitati angajante, interesante;
- Diferentierea sarcinilor in functie de nevoile, interesele si capacitatile elevilor;
- Evitarea plictiselii prin implicarea activa a imaginatiei;
- O buna organizare a lectiilor si a pauzelor.
Dumneavoastra ce probleme intampinati in legatura cu acest subiect? Ce solutii propuneti? Impartasiti-ne in comentarii.