"Va trebui sa fie o recapitulare sintetica, cat se poate de eficienta si oricum particularizata la ceea ce a pierdut elevul. Profesorul poate ca a predat, dar indicatorul relevant este ceea ce a reusit elevul sa asimileze.
Deci, diagnostic, obtinut prin evaluari, prin simulari, dupa care, vazand pierderile si locul acestor pierderi, se intervine cu actiuni remediale personalizate. E nevoie de fiecare cadru didactic", a punctat ministrul, la Digi24, intrebat daca orele de recuperare a materiei se pot face tot online.
Sorin Campeanu spune ca "actiunile remediale" ar trebui organizate de indata ce incepe semestrul al doilea si de indata ce va fi posibila prezenta fizica in scoli.
"Daca nu vom avea o prezenta fizica posibila, va fi o mare, mare problema", a subliniat ministrul.
In situatia in care multi dintre elevi nu au avut acces la scoala online, ministrul Educatiei afirma ca va prelungi termenul pana la care vor avea mediile incheiate, cu "o luna-doua".
"In functie de amploarea rezultatului va trebui sa stabilim masurile remediale. Va trebui sa modificam, spre exemplu, regulamentul de organizare si functionare, care da dreptul profesorilor sa incheie media pe semestrul I cel mai tarziu la 4 saptamani de la inceperea semestrului II, 8 februarie pana pe 7 martie, sunt cele 4 saptamani.
Si, pentru a avea timp ca acele actiuni remediale sa se poata face o luna-doua luni, va trebui sa decalam acest termen legal pe care profesorii il au la dispozitie pentru a incheia mediile in asa fel incat sa incheie mediile dupa ce ai reusit sa repare ceea ce au pierdut si sa ai un rezultat in favoarea elevului", a mai spus Cimpeanu.
Pentru orele de educatie remediala, desfasurate in afara orelor din programa,
cadrele didactice vor fi platite suplimentar, a mai precizat ministrul, care a adaugat ca banii necesari pentru aceste plati vor proveni din fonduri europene.