"Cred ca cifra elevilor care au avut pierderi in acest an si jumatate depaseste ordinul sutelor de mii. Este vorba de elevi care au avut acces fara probleme la invatamantul online, dar pierderile sunt din cauza lipsei formarii profesorilor, absentei tehnologiei, absentei posibilitatilor de verificare. Sunt mult prea multi. Prefer sa insist pentru a face tot ce se poate pentru a compensa acele pierderi care sunt in toate sistemele de educatie, nu numai in Romania. Chiar si in cele mai avansate sisteme. Inechitatea din sistemul de educatie s-a amplificat mult, foarte mult. Exista inechitate, care este principala problema a sistemului de educatie, nu neaparat performanta si excelenta. Acolo, slava Domnului, mai avem. Dar inechitatea este principala problema. Nu vreau sa fac afirmatii alarmiste, dar am si eu dreptul sa am propriile convingeri", a spus Cimpeanu, la Digi24.
Potrivit ministrului Educatiei, profesorii nu au putut avea feedback din partea elevilor, asa cum erau obisnuiti, mai ales cand s-a lucrat cu camera video inchisa, motiv pentru care este nevoie ca in cazul in care se va mai invata online, sa se lucreze cu camera deschisa.
"Pierderile sunt mari si foarte mari, neuniform distribuite si atunci cand spun ca difera nu numai de la o zona la alta, nu numai de la o scoala la alta, nu numai de la o clasa la alta, ci si in interiorul aceleiasi clase, ma refer la elevi care au avut acces diferentiat la resurse, ceea ce a facut diferenta intre elevi care au reusit sa se mobilizeze in online mai bine si elevi care s-au mobilizat in online mai putin bine. Profesorii nu au putut avea feedback din partea elevilor, asa cum erau obisnuiti. Mai ales cand lucram cu camera video inchisa. Pot eu sa stiu cine raspunde din spatele camerei? (...) in acest an si jumatate profesorii si-au imbunatatit competentele digitale, si elevii au facut acelasi lucru si noi, care suntem responsabili de managementul de sistem, cred ca am invatat un pic din toate astea. Deci suntem altfel decat eram in luna martie 2020. In acelasi timp, este de datoria noastra sa avem si proceduri mai clare in contractul de scolarizare: sa ai de la bun inceput acceptul, daca totusi va fi cazul sa lucrezi in online, sa lucrezi cu camera deschisa", a explicat Cimpeanu.
El a precizat ca isi pune mari sperantei in Proiectul PROF prin care se vor forma 28.000 de cadre didactice.
"Maine si poimaine ne intalnim cu toti directorii caselor corpului didactic si inspectorii scolari generali. Acest proiect are trei particularitati: se deruleaza la firul ierbii, adica in scoala, se constituie 100 de baze de practica pedagogica, deci se deruleaza in scoala, nu il alte locuri; se construieste o punte intre formarea initiala si formarea continua si o punte intre invatamantul preunivesitar si cel universitar. Sunt angrenate patru universitati, 11 case ale corpului didactic, dar obiectivul este national: formarea pana in decembrie 2023 a unui numar de 28.000 de cadre didactice si aduce si mentoratul mai aproape de scoala", mai sustine ministrul Educatiei.