Totodata, Ministerul Educatiei propune ca, in anul scolar 2022-2023, situatia scolara a elevilor, pe clase, sa poata fi incheiata fara ca aceasta sa fie validata de catre consiliul profesoral din unitatea de invatamant in sedinta de incheiere a cursurilor si fara ca acesta sa aprobe raportul privind situatia scolara anuala.
Modificarile de ultima ora vin pe fondul grevei generale din invatamant, care ar putea pune in pericol incheierea anului scolar in curs.
”In continuarea demersurilor de a adapta activitatile de final de an scolar la contextul generat de protestul personalului din invatamantul preuniversitar, Ministerul Educatiei a publicat, in consultare publica, proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nr. 4183/2022”, a anuntat ministerul, marti seara.
Potrivit Art. 107, alin (4) din ROFUIP, in vigoare de la 1 septembrie 2022, "numarul de calificative/note acordate anual fiecarui elev, la fiecare disciplina de studiu, este stabilit de cadrul didactic, in functie de numarul unitatilor de invatare si de numarul saptamanal de ore prevazut in planul cadru. La fiecare disciplina numarul de calificative/note acordate anual este cu cel putin trei mai mare decat numarul de ore alocat saptamanal disciplinei in planul-cadru de invatamant".
ORDIN pentru modificarea si completarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nr. 4183/2022
MINISTRUL EDUCATIEI emite prezentul ordin:
Art. I. Regulamentul-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei nr. 4183/2022, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 675 din 6 iulie 2022, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 107, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
„(4^1) In anul scolar 2022-2023, in situatii exceptionale, neimputabile elevului sau familiei acestuia, inclusiv in situatii medicale care conduc la un numar de absente de cel mult 50% din numarul de ore de curs prevazut intr-un an scolar la o disciplina/un modul, numarul minim de calificative/note acordate elevului la o disciplina de studiu este de doua.”
2. La articolul 107, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“(6) Elevii aflati in situatie de corigenta vor avea cu cel putin un calificativ/o nota in plus fata de numarul de calificative/note prevazut la alin. (4) sau, dupa caz, la alin (4^1), ultimul calificativ/ultima nota fiind acordat/a, de regula, in ultimele trei saptamani ale anului scolar.”
3. La articolul 111, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
„(3) In anul scolar 2022-2023, in situatii exceptionale, prin derogare de la prevederile art. 55, lit.e), art.69, lit.c) si art.127, alin.(1), situatia scolara anuala a elevilor, pe clase, poate fi incheiata fara ca aceasta sa fie validata, de catre consiliul profesoral din unitatea de invatamant, in sedinta de incheiere a cursurilor si fara ca acesta sa aprobe raportul privind situatia scolara anuala prezentata de invatator/institutor/profesor pentru invatamantul primar/profesor diriginte.”
Art. II. Directia generala invatamant preuniversitar, Directia generala management resurse umane si retea scolara, Directia generala minoritati si relatia cu Parlamentul - Directia minoritati, inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti si unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I