Astfel, prin intermediul proiectului "Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" (CRED) a inceput formarea cadrelor didactice care constituie unul dintre grupurile-tinta ale proiectului, respectiv 55.000 de profesori din invatamantul primar si gimnazial. Acestia urmeaza sa fie instruiti in implementarea noilor abordari curriculare din invatamantul primar.
Din 20 mai, Casa Corpului Didactic Bucuresti a devenit primul partener, din cadrul CRED, care implementeaza activitatile de formare a cadrelor didactice din invatamantul primar, in regiunea Bucuresti-Ilfov, conform calendarului activitatilor de formare aprobat de Ministerul Educatiei Nationale.
Pana la data de 6 iulie 2019, vor finaliza programul de formare 15 grupe a cate 20 de cursanti (12 in Bucuresti si 3 in Ilfov), totalizand 300 de cadre didactice formate din invatamantul primar, anunta Ministerul Educatiei.
Activitatile de formare se vor desfasura, timp de 120 de ore, in format blended-learning, in timpul saptamanii, atat fata in fata, cat si online. Cursantii beneficiaza de 30 de credite profesionale transferabile.
Programul de formare continua - "Formare nivel II - invatamant primar", acreditat prin ordin al ministrului Educatiei Nationale, este structurat in trei module:
-
Un nou curriculum national pentru invatamantul primar si gimnazial - conceptualizari necesare
-
Aplicarea noului Curriculum national pentru invatamantul primar - disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialitatii
-
Aspecte transversale in abordarea si implementarea curriculumului national
Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare cursant opteaza pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:
-
Consiliere si dezvoltare personala. Rolul cadrului didactic in construirea si dezvoltarea unor medii de invatare incluzive.
-
Resurse Educationale Deschise RED si platforme online pentru invatare.
-
Management de curriculum la nivelul scolii si al clasei.
De asemenea, in a doua jumatate a lunii mai 2019, a fost lansat, la nivel national, un apel de selectie pentru formatori de cadre didactice atat pentru nivelul primar, cat si pentru cel gimnazial.
Asadar, profesionistii din invatamantul preuniversitar/universitar din Romania pot deveni formatori in cadrul proiectului CRED si, astfel, pot contribui la cresterea calitatii sistemului educational autohton. Selectarea si pregatirea noului lot de formatori au loc la nivel national, in cadrul celor opt institutii partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzau, Bucuresti, Brasov, Botosani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman si Timis.
Cei interesati pot accesa site-urile mentionate mai jos, pentru a aplica pentru posturile disponibile:
"Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" (CRED) este un proiect de anvergura pentru sistemul educational romanesc, fiind lansat in anul 2017 si avand o durata de implementare de patru ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educatiei Nationale ce vizeaza invatamantul preuniversitar si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementeaza la nivel national si are 12 parteneri, institutii publice: Institutul de stiinte ale Educatiei, opt Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare si trei Inspectorate scolare judetene.
CRED este parte integranta a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Parasirii Timpurii a Scolii.
C.ursu 25 Mai. 2019 02:03:12
Cu regret,de cate ori am participat la cursuri cu diversi formatori,acestia erau doar formali si doar pentru a fi platiti de catre unitatea scolara.Formatorii nu erau pregatiti,faceau prezenta,dadeau bibliografie si nici macar nu aveau bunul simt sa-ti vada portofoliul.Nu doreau sa-l vada deoarece le citeai pe fata slaba lor pregatire,devenirea lor ca formatori pe baza de prietenie si etc... Sa nu uitam ca de acelasi lucru s-au plans invatatorii cand au facut cursuri pentru a prelua clasa pregatitoarezero. Fotografia doamnei, zambitoare spre un monitor ,ne spune multe.Sa fie oare un nume care a fost predestinat sa stea in fruntea invatamantului,fara a aduce calitate acestuia? Cu siguranta cofinantarea merge prin tabele facute de directorii saritori sprea a-si servi superiorii,in loc sa faca propuneri clare,din care cadrele didactice sa plece bine pregatite,spre folosul copiilor.U,cornelia 25 Mai. 2019 02:01:34
Cu regret,de cate ori am participat la cursuri cu diversi formatori,acestia erau doar formali si doar pentru a fi platiti de catre unitatea scolara.Formatorii nu erau pregatiti,faceau prezenta,dadeau bibliografie si nici macar nu aveau bunul simt sa-ti vada portofoliul.Nu doreau sa-l vada deoarece le citeai pe fata slaba lor pregatire,devenirea lor ca formatori pe baza de prietenie si etc... Sa nu uitam ca de acelasi lucru s-au plans invatatorii cand au facut cursuri pentru a prelua clasa pregatitoarezero. Fotografia doamnei, zambitoare spre un monitor ,ne spune multe.Sa fie oare un nume care a fost predestinat sa stea in fruntea invatamantului,fara a aduce calitate acestuia? Cu siguranta cofinantarea merge prin tabele facute de directorii saritori sprea a-si servi superiorii,in loc sa faca propuneri clare,din care cadrele didactice sa plece bine pregatite,spre folosul copiilor.