Potrivit Ministerului Educatiei, sunt prevazute trei tipuri de programe de formare, care vizeaza atat formarea de formatori, cat si formarea personalului din cadrul serviciilor de educatie timpurie, astfel:
- 348 de formatori in domeniul curricular pentru personalul didactic si nedidactic din serviciile de educatie timpurie;
- 252 de formatori in domeniul monitorizarii calitatii serviciilor de educatie timpurie, pentru personalul din sectoarele social, sanatate si educatie;
- 19.950 de persoane din serviciile de educatie timpurie standard si complementare.
Proiectele vor fi depuse exclusiv pe
platforma dedicata, in perioada 15 februarie 2024 - 1 aprilie 2024 (ora 17:00). In cadrul acestui apel, va fi selectat un singur proiect castigator.
Conform sursei citate, scopul apelului de proiecte il reprezinta imbunatatirea capacitatii personalului din crese si gradinite sa asigure educatie timpurie de calitate copiilor de pana la 6 ani si profesionalizarea personalului care monitorizeaza calitatea serviciilor de educatie timpurie pentru copiii sub 3 ani. De asemenea, prin acest apel se propune imbunatatirea capacitatii personalului din educatie, sanatate si social sa monitorizeze calitatea educatiei timpurii.
Cine poate participa la apelul pentru formarea profesionistilor din educatia timpurie
In cadrul prezentului apel de proiecte, sunt eligibile urmatoarele categorii de solicitanti si parteneri:
institutii de invatamant superior de stat si particulare care organizeaza, in conditiile legii, programe de formare psihopedagogica in vederea certificarii competentelor pentru profesia didactica si gradele didactice II si I;
casele corpului didactic; unitati de invatamant cu statut de scoala de aplicatie;
centrele atestate de formare continua in limbile minoritatilor nationale;
Academia Romana, institutii aflate in coordonarea Ministerului Educatiei cu atributii si responsabilitati in domeniul dezvoltarii profesionale continue, legal prevazute;
organizatii nonguvernamentale care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
(i) au prevazute in statut/actul constitutiv atributii si responsabilitati in domeniul dezvoltarii profesionale continue a personalului didactic din invatamantul preuniversitar;
(ii) au capacitate tehnico-administrativa si experienta specifica in domeniul educatiei de minimum 3 ani;
(iii) rolul lor din proiect, precizat in cererea de finantare, este acela de formare a cadrelor didactice in domeniul educatiei timpurii.
Calendarul apelului finantat prin PNRR
Apel deschis pentru depunerea de proiecte: 15.02.2024, ora 09:00 -01.04.2024, ora 17:00
Etapa I/evaluarea eligibilitatii solicitantilor si proiectelor, inclusiv solicitare/raspuns clarificari, din care:
Evaluarea eligibilitatii solicitantilor si proiectelor: 02.04 – 10.04.2024
Publicare liste initiale cu solicitanti acceptati/solicitanti respinsi cu termen pentru eventuale contestatii: 10.04.2024
Transmitere/Primire contestatii: 15.04 – 16.2024, ora 17:00
Solutionarea eventualelor contestatii 17-18.04.2024
Publicare liste finale/etapa I: 19.04.2024
Etapa II/evaluarea calitativa a proiectelor, inclusiv solicitare/raspuns clarificari, din care:
Evaluarea calitativa a proiectelor 22.04 – 07.05.2024
Publicare liste initiale cu solicitanti acceptati/solicitanti respinsi cu termen pentru eventuale contestatii: 07.05.2024
Transmitere/Primire contestatii: 08-09.05.2024, ora 17:00
Solutionarea eventualelor contestatii: 10-14.05.2024
Publicare liste finale/evaluare: 15.05.2024
Transmitere notificari privind admiterea/respingerea cererilor de finantare: 16.05.2024.
Detalii AICI despre Apelul lansat de Ministerul Educatiei.