Ministrul Educatiei a anuntat, la finalul unei dezbateri privind proiectul Legii invatamantului preuniversitar, ca Centrul National pentru Curriculum si Evaluare va infiinta o banca de instrumente de evaluare unica, astfel incat toti elevii sa beneficieze de testari care se concentreaza pe competente.
"Proiectul Legii Invatamantului Preuniversitar aduce solutii la problemele din prezent generate de: absenta unei viziuni unitare asupra rolului evaluarilor; necorelarea dintre evaluarile nationale si cele de la clasa, existand o lipsa a interpretarii si utilizarii datelor; axarea sistemului de evaluare pe ierarhizarea elevilor si penalizarea acestora in cazul in care nu ating standardul impus, in detrimentul cresterii rolului evaluarii in invatare si autocunoastere, care s-ar putea obtine prin primirea unui feedback concret si constructiv; lipsa de standardizare a evaluarilor si acordarea unei importante scazute evaluarii competentelor transversale si competentelor-cheie din profilul absolventului, in cadrul tuturor formelor de evaluare.
Astfel, potrivit proiectului de lege, evaluarile au fost reglementate in scopul de a integra, de a evalua, orienta, incuraja si optimiza invatarea, precum si de a dezvolta capacitatea de autoevaluare a elevului.
Evaluarea se centreaza pe competente, ofera feed-back real elevilor si sta la baza planurilor individuale de invatare.
In acest scop, Centrul National pentru Curriculum si Evaluare va infiinta, in termen de 12 luni de la aprobarea intrarea in vigoare a legii, o banca de instrumente de evaluare unica, avand functie orientativa pentru evaluare. Centrul National pentru Curriculum si Evaluare va raspunde de mentinerea si actualizarea permanenta a bancii de instrumente", a scris Sorin Cimpeanu, intr-o postare pe Facebook.
Acelasi Centru National pentru Curriculum si Evaluare se va ocupa si de
Platforma nationala de alfabetizare functionala, care va include teste realizate conform standardelor de alfabetizare functionala, corelate cu profilul absolventului, pentru clasele de inceput de ciclu gimnazial si liceal, respectiv pentru clasele a V-a si a IX-a, se arata in proiectul de lege.