"In ceea ce priveste aglomeratia care se creeaza de cele mai multe ori, in special dimineata si la sfarsitul orelor de program in zonele unde exista crese, gradinite, scoli si licee, impreuna cu Politia Capitalei, cu Brigada Rutiera, cu Politia Locala, cu politiile de sectoare, incercam sa gasim cele mai bune solutii si sa imprumutam modele de bune practici din Occident. De aceea, vom demara in scurt timp, prin RATB si Proedus, un proiect pilot prin care elevii sa fie transportati la scoala cu autobuzul, deci cu transportul local, astfel incât parintii sa nu mai mearga catre scoala — multi, cu zecile, cu sutele — creand o aglomeratie foarte mare", a precizat primarul general in cadrul comandamentului pentru pregatirea noului an scolar, convocat la sediul Primariei Generale.
Avand in vedere ca scoala nr. 141 este reabilitata, urmare a prabusirii tavanului de pe hol, elevii acestei unitati vor urma cursurile la scoala nr. 127.
"Practic, este vorba de 400 de elevi. Ne-am gandit, pentru inceput, sa transportam cu autobuzele RATB — patru la numar — elevii claselor V-VIII, iar pentru elevii din clasele 0-IV sa avem si acceptul parintilor, deoarece fiind mai mici, ei trebuie sa fie, eventual, insotiti de un parinte sau, impreuna cu scolile, sa asiguram mai multe cadre didactice care sa ii ajute in mijlocul de transport in comun", a explicat Firea.
Primarul general a mai precizat ca mai multe asociatii de parinti au semnalat faptul ca exista scoli in care copiii ar putea ajunge sa invete in trei schimburi.
"Primaria Generala a Capitalei a introdus in bugetul sau aproape un milion si jumatate de euro pentru finantarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea si extinderea acestor scoli, astfel incat copiii sa nu mai fie nevoiti sa invete in trei schimburi", a mentionat ea.
Nicolae Capatana 06 Sep. 2017 10:43:51
Ideea este excelenta, dar cum se spune "si iadul este pavat cu bune intentii". Chiar si acum gradinitele si scolile private isi asigura si transportul scolar. Ar fi un bun prilej pentru primarie sa-si dovedeasca puterea de a realiza ceva efectiv nu numai vorbarie goala ca pana acum. Trebuie sa se stabileasca: 1. Harta retelei de transport scolar stabilirea traseelor si statiilor din care vor fi preluati copii de la insotitori si apoi predati apartinatorilor, 2.Stabilirea orarului de circulatie, 3.Stabilirea capacitatii necesare de transport si dimensionarea optima a mijloacelor de transport autobuze, microbuze, etc. 4. Asigurarea insotitorilor pe fiecare mijloc de transport s-ar putea asigura de parintii / bunicii copiilor prin voluntariat si ideal, 5. stabilirea cate unui antemergator motociclist de la politia locala. Tot programul ar dura 4-5 ore zilnic Dimineata orele 7-8, la pranz 12-14 si seara 17-18. La inceput programul ar trebui aplicat pentru scolile cu capacitate medie si mare de elevi 200-400 elevi/schimb si apoi generalizat. Ar fi prea frumos daca ar fi sa parafrazez titlul unei carti publicata sub semnaturile lui Tiriac si Nastase, dupa cele trei finale de cupa Davis daca actiunea ar reusi. "De ce altii pot si noi nu" daca ar fi iarasi sa parafrazez titlul unui film facut de americani prin 1980, in care se analiza comparativ situatia din sistemele industriala de productie din SUA si Japonia. Succes, onor...Primarie!!!