''Noi, la Salvati Copiii, am inteles ca educatia este conditie obligatorie pentru reusita oricaror proiecte care pot sa transforme intr-adevar vietile copiilor in bine, pentru ca misiunea Salvati Copiii este sa producem schimbari benefice, imediate si de lunga durata in viata copiilor.
Am inceput sa ne concentram asupra educatiei, sa ne concentram asupra facilitarii accesului la educatie de calitate pentru copiii din comunitatile vulnerabile. Programele noastre educationale au trei mari directii: educatie prescolara prin care facilitam accesul la gradinita al copiilor din comunitatile defavorizate si al copiilor din comunitatile de romi, apoi avem programe de prevenire a abandonului scolar si de reducere a acestuia prin programe de tip 'Scoala dupa scoala', si avem programe de reinsertie in scoala a copiilor care au abandonat scoala de timpuriu'', a declarat promotorul de proiect, Leonard Andreescu, pentru
Agerpres.
Toate acestea vin in contextul in care, anual, in Romania, aproximativ 45.000 de copii din toate ciclurile de educatie abandoneaza scoala, a mai spus acesta.
''In acest context este foarte important sa dezvoltam astfel de programe si sa facilitam accesul la educatie de calitate pentru cat mai multi copii din comunitatile vulnerabile. Prin aceste programe, 85% dintre copiii si tinerii care au provenit din comunitatile vulnerabile si care au participat la programe de tip 'A doua sansa' au continuat aceste programe si au avut rezultate bune si peste 75% din copiii care au participat la programe de tip 'Scoala dupa scoala' si-au imbunatatit semnificativ rezultatele scolare. Sunt date statistice care ne dau dreptul sa propunem acest model ca pe un model de succes si sa speram ca va fi preluat si de autoritati. 'O scoala pentru fiecare' derulat la scoala 'Mircea cel Batran' din municipiul Giurgiu in anul 2021 este unul dintre aceste proiecte'', a mentionat Leonard Andreescu.
Programul privind educatia remediala s-a desfasurat anul trecut si continua si in acest an scolar in sase judete din tara, in patru comunitati rurale si doua comunitati urbane, Giurgiu fiind una dintre comunitatile urbane, a declarat, la randul sau, coordonatorul acestui proiect la Giurgiu, Bogdan Georoceanu.
La Giurgiu, au fost inscrisi prescolari, elevi din invatamantul primar si gimnazial care au participat pe parcursul acestui an scolar la programe de educatie remediala sau programe de consiliere si dezvoltare personala.
Inspectorul general scolar adjunct din cadrul ISJ Giurgiu, Elena Tincu, a spus ca in judet au fost implicati in acest proiect cu granturi norvegiene 60 de elevi din invatamantul primar si gimnazial, 15 prescolari si cinci copii cu cerinte educationale speciale (CES).
''Ei fac patru ore de scoala dupa scoala pe zi, in timpul carora participa la educatie remediala in plus fata de programul scolar si nu se plictisesc pentru ca este atat de multa armonie. Sunt foarte multi copii lasati singuri din mai multe motive: parinti despartiti, parinti bolnavi, plecati peste hotare si copii lasati la bunici, la vecina, la matusa, la un strain si, de aici, rata abandonului.
Din statisticile facute a reiesit faptul ca la Giurgiu rata abandonului a scazut in ultimul an de la 28% la aproximativ 20% gratie acestor programe si pentru ca am fost in pandemie si o parte dintre parinti s-au intors acasa, si-au reluat rolul de parinte si s-au preocupat de copiii lor, copiii care au inceput sa frecventeze sau sa intre la cursurile online derulate in cea mai mare parte anul trecut, au fost supravegheati si asa au recuperat si din materia pierduta, iar prin aceste proiecte de 'Scoala dupa scoala' au strans legatura cu scoala si s-a creat o punte de trecere. Proiectul acesta chiar are rolul de punte intre scoala si familie pentru ca ii implica in mod egal si pe parinti si pe profesori, iar copiii sunt centrul, nucleul'', a precizat Elena Tincu.
In cadrul acestui proiect au fost cooptati si asistenti sociali care tin legatura cu comunitatea si identifica familiile in care sunt copii care pot fi inscrisi la astfel de cursuri.
''Ma simt onorat sa pot sa lucrez, sa pot sa merg in comunitate, sa pot sa stau de vorba cu oameni care stiu ca au nevoi. si eu sunt un om cu multe nevoi speciale si cred ca pot sa inteleg mai bine nevoile pe care ei le au si astfel, impreuna, sa lucram si sa ajutam si parintii si copilasii. Ma simt onorat ca pot sa lucrez cu cei de la Salvati Copiii'', a declarat pentru Agerpres asistentul social Alin Parjolea.
Parinti, bunici si copii se declara incantati de acest proiect.
In judetul Giurgiu sunt aproximativ 35.000 de elevi si peste cinci sute au participat in ultimul an la programe de tipul ''Scoala dupa scoala''.